1.5 Turbo VTEC Kandırmacası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan howtek
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

howtek

0
Katılım
8 Şub 2018
Mesajlar
49
Tepki puanı
9
Konum
IST
Aracınız
Turboyu motoru beslemek yani silindire havayı basmak için kullanıp , vtec li sistemin emdiği havadan daha fazla silindir içi basınç elde edip , gerçek vtec li sistemi de egzos için kullanmış olabilirler mi? Yani demek istediğim biz vtec i çift kam olarak düşünüyoruz hep emme ve egzos için. Adamlar emmedeki vtec i kaldırıp bu işi turboya yaptırıp,egzos sübaplarını vtec li kullanmışlardır. Bu şekilde motor hem turbolu hemde vtec li olabilir sanki ?? Hatta turbo olduğu için emme hattını bi miktar daha daraltıp egzos hattını genişleterek bernoulli prensibinden faydalanıp havayı olduğundan daha hızlı hale bile getirebilirler . ( bu arada hayali konuşuyorum 1.5 rs motoru araştırıp incelemedim, yanlış bilgi olarak algılamayın)
Saygılar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Evet dediğiniz gibi turbo motorda sadece çıkış hattına vtec koymaları çok mantıklı ancak bu sadece 2.0 typer motoru için geçerli. RS ve HB Katalogları üzerinde 1.5 turbo doch vtec yazmasına rağmen 1.5 turbo motorda ne emme de nede egzoz da vtec yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Evet dediğiniz gibi turbo motorda sadece çıkış hattına vtec koymaları çok mantıklı ancak bu sadece 2.0 typer motoru için geçerli. RS ve HB Katalogları üzerinde 1.5 turbo doch vtec yazmasına rağmen 1.5 turbo motorda ne emme de nede egzoz da vtec yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

https://youtu.be/dPlQ4ggFIpU

Belki yardımcı olur sorunuza. Aslında vtec değil dual vtc dedikleri bi sistem kullanılıyor. ( continuous variable valve timing control mechanism) sürekli değişken sübap zamanlaması yani. Vtec te bi normal bi de açık şeklindeydi ama burda devamlı değişken bi sübap zamanlaması var bunu her iki kam miline de uyguluyor. Amaç ise emme ve egzos zamanını gerçekleştirirken her iki sübabın da açık olduğu zamanı( sübap bindirmesini) minimum seviyeye çekip egzosa kaçan temiz havayı engellemek. Bu şekilde bildiğimiz vtec teki düşük devirlerde yaşanılan güçsüzlüğü cansızlığı düzelttiğini anladım ben. Kısaca honda bu zamana kadar ki vtec sisteminden farklı olarak sürekli değişken bir sübap sistemi kullanmış ve buna da vtc demiş. Sadece benim düşündüğüm gibi egzos sübabına vtec uygulamamış her iki kam milini de kontrol altında tutuyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst