Turboyu motoru beslemek yani silindire havayı basmak için kullanıp , vtec li sistemin emdiği havadan daha fazla silindir içi basınç elde edip , gerçek vtec li sistemi de egzos için kullanmış olabilirler mi? Yani demek istediğim biz vtec i çift kam olarak düşünüyoruz hep emme ve egzos için. Adamlar emmedeki vtec i kaldırıp bu işi turboya yaptırıp,egzos sübaplarını vtec li kullanmışlardır. Bu şekilde motor hem turbolu hemde vtec li olabilir sanki ?? Hatta turbo olduğu için emme hattını bi miktar daha daraltıp egzos hattını genişleterek bernoulli prensibinden faydalanıp havayı olduğundan daha hızlı hale bile getirebilirler . ( bu arada hayali konuşuyorum 1.5 rs motoru araştırıp incelemedim, yanlış bilgi olarak algılamayın)
Saygılar.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet dediğiniz gibi turbo motorda sadece çıkış hattına vtec koymaları çok mantıklı ancak bu sadece 2.0 typer motoru için geçerli. RS ve HB Katalogları üzerinde 1.5 turbo doch vtec yazmasına rağmen 1.5 turbo motorda ne emme de nede egzoz da vtec yok.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.