1.6 exe otomatik benzinli civic Sedan mı 1.5 RS civic sedan mı

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Rs (y)
 

tekila

0
Katılım
5 May 2016
Mesajlar
16
Tepki puanı
3
Aracınız
Burda önceliklere göre hareket etmek gerekir.. biri 125 hp diğeri 182 hp.. Ben 1,6 exe eco olanı tercih ettim cünkü benim için yakıt ekonomisi önemli.. Bazı arkadaşlar yokuş çıkarken aracın yığıldığından bahsediyor ama benim başıma gelmedi.. Bunun dışında yakıt ekonomisi olarak lpg li araç çok iyi.. 1000 km yol yaptım. 27 kuruş yakmışım.. Çoğu araçta dizelde bile bu değeri göremezsin. Ben sakin kullandığım için bu aracı tercih ettim onuda belirteyim.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Hangisini önerirsiniz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

İkiside benzinliyse kesinlikle rs, rs ile benzinli tuketimi arasinda rs daha az yakar atmosferikten.
Biri lpg biri rs ise sehir ici yogunlukta(trafik bol dur kalkli) kullaniyorsaniz rs. Cunku insan sehir icinde ayda en fazla 1000 km yapiyor.
Uzun yol fazla yapiyorsaniz yakit ekonomisi icin lpg mantikli tercih olur
Rs aldiginizda uzun yolda kilometrede 5 kr civari fazla yakar sehir icinde nasil kullandiginiza bagli 5-15 kr arasinda degisebilir aradaki fark lpgli modele gore.
Yakit olarak 500-1000 lira yillik fark olur bunu oderim derseniz RS mantikli. Daha fazla yakar diyenler olacaktır lpgli modelin bakım fiyatı benzinliden 200 lira daha pahalı ve 40 binde buji filan degismeye kalkarlar. Bakım lpg de daha maliyetlidir.
Surus zevki icin derseniz kesinlikle RS, arkadas yokuslarda yigilma olmuyor demiş ülkemiz yokuştan yokuşa çok fark var dolu aracla lpg yada benzinli modelde yokusta ancak hizinizi koruyabilirsiniz yada yuksek devir ile agir agir hizlanirsiniz. Rs ile dizel araclari birakin mercedes audi duzeyinde performans alirsiniz cunku 2000 kg olan 2.0 dizel araclara nazaran rs 1400 kg yani daha hafif oldugu icin daha fazla performans alirsiniz.
Ben aldigimda 6 ay once aldigimda benzin 7 lira iken lpg yi 3.20-3.30 bandindan aliyorum diye lpg tercih ettim. Suan benzin 6.16 ama lpg 3.40-3.50 ulkedeki araclarin %38 i lpgli bu yuzden lpg ye bindiriyor artik devlet. Lpg benzinin yari fiyatinda ve daha az oldugunda kârlı oluyor eger yarı fiyatından yukarıda ise yaptığımız kâr azalıyor eger benzin 6.5tl lpg 4tl olursa sehir icinde kâr yapamıcak duruma gelebiliriz. Suanki akaryakit fiyatlari ongorebilseydim tercihim RS olurdu.
Satış noktasında ise lpg li model rs den biraz daha erken satılır. Ulkemizde lpg tasarruf diye dusunuldugu ve japon araclarinin lpg ye uyumu iyi oldugu icin lpg daha cabuk satilir. Rs tercihen az satildigi icin birkac ay icinde kesin satarsiniz, yuksek km olsa dahi dizel gibi elinizde aylarca kalmaz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Bağcılar
İkiside benzinliyse kesinlikle rs, rs ile benzinli tuketimi arasinda rs daha az yakar atmosferikten.
Biri lpg biri rs ise sehir ici yogunlukta(trafik bol dur kalkli) kullaniyorsaniz rs. Cunku insan sehir icinde ayda en fazla 1000 km yapiyor.
Uzun yol fazla yapiyorsaniz yakit ekonomisi icin lpg mantikli tercih olur
Rs aldiginizda uzun yolda kilometrede 5 kr civari fazla yakar sehir icinde nasil kullandiginiza bagli 5-15 kr arasinda degisebilir aradaki fark lpgli modele gore.
Yakit olarak 500-1000 lira yillik fark olur bunu oderim derseniz RS mantikli. Daha fazla yakar diyenler olacaktır lpgli modelin bakım fiyatı benzinliden 200 lira daha pahalı ve 40 binde buji filan degismeye kalkarlar. Bakım lpg de daha maliyetlidir.
Surus zevki icin derseniz kesinlikle RS, arkadas yokuslarda yigilma olmuyor demiş ülkemiz yokuştan yokuşa çok fark var dolu aracla lpg yada benzinli modelde yokusta ancak hizinizi koruyabilirsiniz yada yuksek devir ile agir agir hizlanirsiniz. Rs ile dizel araclari birakin mercedes audi duzeyinde performans alirsiniz cunku 2000 kg olan 2.0 dizel araclara nazaran rs 1400 kg yani daha hafif oldugu icin daha fazla performans alirsiniz.
Ben aldigimda 6 ay once aldigimda benzin 7 lira iken lpg yi 3.20-3.30 bandindan aliyorum diye lpg tercih ettim. Suan benzin 6.16 ama lpg 3.40-3.50 ulkedeki araclarin %38 i lpgli bu yuzden lpg ye bindiriyor artik devlet. Lpg benzinin yari fiyatinda ve daha az oldugunda kârlı oluyor eger yarı fiyatından yukarıda ise yaptığımız kâr azalıyor eger benzin 6.5tl lpg 4tl olursa sehir icinde kâr yapamıcak duruma gelebiliriz. Suanki akaryakit fiyatlari ongorebilseydim tercihim RS olurdu.
Satış noktasında ise lpg li model rs den biraz daha erken satılır. Ulkemizde lpg tasarruf diye dusunuldugu ve japon araclarinin lpg ye uyumu iyi oldugu icin lpg daha cabuk satilir. Rs tercihen az satildigi icin birkac ay icinde kesin satarsiniz, yuksek km olsa dahi dizel gibi elinizde aylarca kalmaz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bilgilendirme için teşekkür ederim.Çok faydalı oldu.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
476
RS ile Exe benz. Arasında ki fiyat farkını düşünmeyecek kadar para sorunu yoksa yaktığını da düşünmeyeceksiniz. RS alıp yola dewam edeceksiniz.

Başkaca konuşulacak bir söz yok.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
İkiside benzinliyse kesinlikle rs, rs ile benzinli tuketimi arasinda rs daha az yakar atmosferikten.
Biri lpg biri rs ise sehir ici yogunlukta(trafik bol dur kalkli) kullaniyorsaniz rs. Cunku insan sehir icinde ayda en fazla 1000 km yapiyor.
Uzun yol fazla yapiyorsaniz yakit ekonomisi icin lpg mantikli tercih olur
Rs aldiginizda uzun yolda kilometrede 5 kr civari fazla yakar sehir icinde nasil kullandiginiza bagli 5-15 kr arasinda degisebilir aradaki fark lpgli modele gore.
Yakit olarak 500-1000 lira yillik fark olur bunu oderim derseniz RS mantikli. Daha fazla yakar diyenler olacaktır lpgli modelin bakım fiyatı benzinliden 200 lira daha pahalı ve 40 binde buji filan degismeye kalkarlar. Bakım lpg de daha maliyetlidir.
Surus zevki icin derseniz kesinlikle RS, arkadas yokuslarda yigilma olmuyor demiş ülkemiz yokuştan yokuşa çok fark var dolu aracla lpg yada benzinli modelde yokusta ancak hizinizi koruyabilirsiniz yada yuksek devir ile agir agir hizlanirsiniz. Rs ile dizel araclari birakin mercedes audi duzeyinde performans alirsiniz cunku 2000 kg olan 2.0 dizel araclara nazaran rs 1400 kg yani daha hafif oldugu icin daha fazla performans alirsiniz.
Ben aldigimda 6 ay once aldigimda benzin 7 lira iken lpg yi 3.20-3.30 bandindan aliyorum diye lpg tercih ettim. Suan benzin 6.16 ama lpg 3.40-3.50 ulkedeki araclarin %38 i lpgli bu yuzden lpg ye bindiriyor artik devlet. Lpg benzinin yari fiyatinda ve daha az oldugunda kârlı oluyor eger yarı fiyatından yukarıda ise yaptığımız kâr azalıyor eger benzin 6.5tl lpg 4tl olursa sehir icinde kâr yapamıcak duruma gelebiliriz. Suanki akaryakit fiyatlari ongorebilseydim tercihim RS olurdu.
Satış noktasında ise lpg li model rs den biraz daha erken satılır. Ulkemizde lpg tasarruf diye dusunuldugu ve japon araclarinin lpg ye uyumu iyi oldugu icin lpg daha cabuk satilir. Rs tercihen az satildigi icin birkac ay icinde kesin satarsiniz, yuksek km olsa dahi dizel gibi elinizde aylarca kalmaz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Benzin 6,5, lpg 4 lira olursa nasıl avantaj kalmayacak? Benzinde 10lt yaksa 65krş, lpgde 12lt yaksa 48krş. Yani km'de 17krş fark olur ki 10000kmde 1700 lira fark yapar. Şehir içi dışı oran bellidir lpg ortalama %20 fazla tüketilir lt bazında. Kısaca lpg 4 lirada olsa avantajını kaybetmez. En kötü yılda 1000lira avantaj sağlar lpg. Ancak lpg 5 liraya yaklaşırsa yani %20lik tüketim avantajını kaybederse avantaj kalmaz. Tabi bu arada kimse lpg'nin 4 lira olmasını istemez.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Benzin 6,5, lpg 4 lira olursa nasıl avantaj kalmayacak? Benzinde 10lt yaksa 65krş, lpgde 12lt yaksa 48krş. Yani km'de 17krş fark olur ki 10000kmde 1700 lira fark yapar. Şehir içi dışı oran bellidir lpg ortalama %20 fazla tüketilir lt bazında. Kısaca lpg 4 lirada olsa avantajını kaybetmez. Tabi bu arada kimse lpg'nin 4 lira olmasını istemez.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aylik ortalama 1000 km yapiyorum belki daha fazla sadece sehir icinde oldugumuzu varsayalim;
100 kmde 13 litre altina pek dusemedim ben agresif de kullanmam. Uzun yolda az yakabilir bu arac ama sehir ici gercekten sehir ici olan bolgede az yakmiyor. Lpg nin tam enerji hesabinda %20 degil %25 e yakindir. %20 diye genelleme yapariz sadece. Eger zengin karisimda, filtre tikanir vb olursa da oran bunun ustune de cikar. Ki bizim brc ayarlarini otomatik yaptigi icin az da olsa bir miktar zenginde birakilmistir.
100 litre benzin 650 tl
Her calistirma esnasinda benzin tuketiyor yaklasik 100 tl suanki tuketimim yaklasik 110 tl olucak yeni hesabimizla
130 litre lpg tuketicem 130x4=520
520 nin ustune 110 lira calistirma benzinini de ekleyince 630 lira tuketir. 20 lira kar var gorunur.
Bakima gecelim yilda 1 bakima gidiyoruz benzinli 1000 oderken biz 1200 oderiz
Aylik 20 liraya yakin olur kâr kalmadı şuanda.
40 bin km de buji degistirmelerine izin verirseniz ustune lpg yuzunden subab ayari yaptirmaniz gerekir ve suan zarara gectik lpg kullandigimiz icin.
Lpg tuketimi sehir icinde kâr sadece benzin fiyatinin yarisi ve ne kadar altinda ise o kadar iyi oranda kârlıdır. Benzin fiyatinin %60 indan itibaren ekonomik olarak kâr kalmamaya baslar. Sadece doğaya daha az zarar vermemiz kâr olur.
Birde ilceler arasi bolunmus yollarda kullanan arkadaslarimiz çok 10-20 km veya fazlasi yol gidiyor arac sayisi fazla ve bu surecte 2-3 km de bir isik var bu yolda 70 civari hizla gidiyor isiklarda durdugu icin bu yola sehir ici diyor cogu insan bu tarz seyahatler karma tuketimdir. Bu yuzden sehir icinde 10 litre lpg tuketiyoruz diyen arkadaslarimiz da cikiyor.
Umarım açıklayabilmişimdir hocam.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Test etme şansınız varsa 1.5t Rs i bir test edin. Sonrasında tekrar düşünmenize gerek kalmaz muhtemelen.

Yakıt olarakta şehirler arası sakin kullanırsanız çok rahat 5 lt nin altında yaktırırsınız.

Turbonun çalışma prensibini okuyup izleyip araştırıp öğrenirseniz de, motor ve turbo da kullanıma bağlı bir arıza yaşayacağınızı da düşünmüyorum çünkü cvt şanzımanlı turbo motor büyük avantaj sorunsuzluk için.
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Bağcılar
Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim.
RS de karar kıldım.
Şimdi elimdeki 2012 civic elegance navigasyonlu servis bakımlı hasarsız 90.000 km de aracımı satmam gerekecek.
Honda takas için 69 000 TL fiyat verdi ne dersiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst