eski kasa Honda Civic lerin güçlü motora ihtiyacı yok çünki yeterince hafiftirler, yüksek kalın yapılı ve rüzgara karşı direnç gösteren omo kartonundan hallice tasarımı olan yuvarlak hatlı avrupa üretimi modellerin çoğunu 160 km üzeri hızlarda yakalayıp geçebiliyorlar.
Civic in en büyük özelliği şahane aerodinamik yapısı, adeta rüzgarı delip geçiyor. Alçak tavanı, ince uzun yapılı ön ızgarası ve burunu ile kaput rüzgarı delerken, epey aşağıda kalan ağırlık merkezi yola tutunmaya katkı sağlar, Civic lerin yüksek hızda stabil sürüşe olanak tanıyan direksiyon ve süspansiyon sistemi otobanda onu en ucuza sahip olunan otoban performanslısı bir makina yapıyor.
Şehir içinde böyle değil tabi
1.4 TSI volkswagen ler ile atmosferik motorlu 1.6 Civic aynı klasmanın otomobili değil, 1.4 TSI normal şartlarda Civic in 1.6 125hp olanını geçer. 1.4 TSI ın rakibi 1.5 Turbo Civic tir, gelsin onu geçsin. 1.0 turbo benzinliler bile atmosferik motorlara göre ciddi şekilde yüksek güç üreten geniş bir devir aralığına sahiptirler 1.0 1.2 litre turbo benzinli motorlar 1600-1800 devirden 6000 devirlere kadar hep 140 ila 160nm torku sabit biçimde üretirler, atmosferiklerde ise maksimum tork anca 4000-5000 devirlerde başlar 6000 devirde biter 2000-3000 devirlerde fazla tork olmaz.
Dizelin en büyük avantajı yukarı eğimli yollarda ortaya çıkar, düz yolda 160km hızda gidiyorsa rampayı da 160km hızda çıkar yokuş yukarı yokuş aşağı kışlık lastik yazlık lastik fark etmez, hep benzer çabuklukta hızlanır ama beygir gücü az, torku çok yüksek olan bir dizel araba düz yolda benzinli ve kısa oranlı şanzımanı olan bir otomobil kadar çabuk hızlanamaz. bu sebeple 85hp lik 1.4 Honda Jazz ile 200nm torku olan 1.3 multijet Linea yı düz yolda ve rampa aşağı geçebiliyorsunuz
rampa yukarı Linea geçer
Yokuşu çok hızlı tırmandım eh o zaman düz yolda uçarım bununla diye birşey yok dizelde
kullananlar bilirler. Dizeller yokuşu çıkarken nasıl hızlanıyorsa düz yolda da hemen hemen aynı gibi ona yakın çabuklukta hızlanıyor, hızlanma oranında benzinli atmosferiklerdeki kadar fark olmuyor. Çünki birçok dizelde tork fazladır ama beygir gücü benzinliler ile hemen hemen aynıdır.
beygir gücü hızlanma ve yüksek hıza erişmeyi anlatan ifadedir tork ise tekerleklerin döndürülme kuvvetidir. Dizelin tekerlekleri çok güçlü döner ama çok çabuk hızlanarak dönmez
ortada tekerlek gücü gerektiren bir durum olmadığında dizelin güzelliği biter.