1.8 Hb Sport 140 hp. Vs 1.5 Fk7 182 hp.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gks
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Bu da arabanızın sürtünme katsayısını ve ölçülerini biliyorsanız fabrika verisi son hız hesaplama yönetimi(sadeleştirilmiş hali)

P=Güç (Power) – Watt
c=Sürtünme Katsayısı (Drag Coefficient) – Birimsiz
D=Yoğunluk (Density) – kg/m3
A=İzdüşüm Alanı (Projected Area) – m2
v=Hız (Velocity) – m/s

Verileri doğru girerseniz size son hızı verir ya da 238 yapan bir arabanın kabaca kaç beygir olması gerektiği çıkar.( Bu formülde zaman yoktur, çünkü hızlanma değil son hız hesabıdır. Son dişli ,lastik ebadı gibi faktörler gözardı edilmiştir)
Ya da 140 beygir bir araç ne kadar hıza sahip olur bu formül ile çıkar.

D değeri mesela Antalya için 1.25 tir.

Benden bu kadar. Kolay gelsin.SmartSelect_20190623-225423_Samsung%20Internet.jpeg

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
42
Tepki puanı
30
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2017
140 la giderken vitesi 5 düşürüp dip gazla 175 180 e 3 saniyede çıkarsan golf ve focus tozunu yutar. Ara hizlanmalari cvt ye rağmen çok iyi... Kalkışlarda eğer usta değilsen pati ye çok müsait... Bugün focuslar ve golfleri 200 ü görmeden sıraya dizdim...tabi zevkler göreceli... Kadran da 250 yi görmek istiyorsan hondata yazılımla 220 HP ile bmv Ler ile kapışır.
Sport hb 2017 VTEC turbo 182 HP benim araba (kısaca kızgın samuray diyorum ben)


GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gks

0
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
74
Tepki puanı
17
Yaş
45
Konum
İstanbul
Bu da arabanızın sürtünme katsayısını ve ölçülerini biliyorsanız fabrika verisi son hız hesaplama yönetimi(sadeleştirilmiş hali)

P=Güç (Power) – Watt
c=Sürtünme Katsayısı (Drag Coefficient) – Birimsiz
D=Yoğunluk (Density) – kg/m3
A=İzdüşüm Alanı (Projected Area) – m2
v=Hız (Velocity) – m/s

Verileri doğru girerseniz size son hızı verir ya da 238 yapan bir arabanın kabaca kaç beygir olması gerektiği çıkar.( Bu formülde zaman yoktur, çünkü hızlanma değil son hız hesabıdır. Son dişli ,lastik ebadı gibi faktörler gözardı edilmiştir)
Ya da 140 beygir bir araç ne kadar hıza sahip olur bu formül ile çıkar.

D değeri mesela Antalya için 1.25 tir.

Benden bu kadar. Kolay gelsin.Ekli dosyayı görüntüle 253147

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

58 saniyelik bir videonun 10. Saniyesinde kalkış yapıyor ve 205 e çıkıyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Önceki aracım 1.8 HB manuel TypeS idi, 5 sene kullandım.
Her ikisinin de stok olduğu durumda 1.8 HB'nin FK7'yi ne kalkışta ne sonrasında geçme şansı yok.
Yazdıkklarınızda samimi iseniz, ya FK7 kullanan arkadaşınız tam basamamıştır, ya da aracında bir problem vardır.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
otobanda megachips polo tdi ile Audi A8 yarışı vardı, Audi A8 240km hızda takılı kalınca yazılımlı polo arkasından siyah duman ata ata 260km hızı gördü A8 i geçti gitti yutup ta videosu bile var

bu bence marifet değil:) İstanbul Park gibi bir piste gidip iki tur atılır süre alınır bakalım kim daha çabuk dönecek o pisti:)

birde şu var FK2 FK3 1.8 HB gibi otomobillerin aks mesafesi FC5 ve FK7 den daha kısadır, kısa aks mesafesi şehir içinde dar dönemeçlerde büyük avantaj sağlarken uzun aks mesafesi uzun geniş virajlarda ve otoban vs. düzlüklerde bol miktarda stabilite sağlar.

her otomobilin kendine göre iyi kötü yanları olur. En berbat otomobiller bile çok iyi sürücüler ile çok daha iyi performans verebilir en mükemmel otomobiller de kötü bir sürücü ile berbat performans verebilir:)

Sürekli otobanda günlük 200km mesafe kat eden birisi olsa belki hız limitörü olmayan manuel vites yada kuru kavrama otomatik bir otomobil onun için daha iyi olabilir, ancak şehir içinde cvt yada planet dişlili otomatik vites yağlı kavramalı bir otomobil hem daha uzun ömürlü hem daha az masraf çıkartır.

Sürekli Kocaeli izmit ten İstanbul a işe gidip gelen bir abi var chip tuning li ama limitör iptali olmayan 200km de takılı kalan 2004 model dizel kia cerato marka eski arabasına 195 55 R16 lastik yerine gidip 195 60 R16 lastik takmış bu sayede hem otobanda stabilite elde etmiş hemde hız göstergesi 200km gösterirken büyük ebat lastik yüzünden aslında 205-210km hızla gidiyor ve bu şekilde modifiyesiz bmw 135 leri ıkına ıkına geçiyor:) tabi marifet değil pistte yarışsalar bmw ler geçecektir:) İzmitten İstanbul a 45 dakikada gidiyor bu arkadaş:) limitör olmasa 30 dakikada gidecek:)

düzlük hızı tek başına yeterli olsa haberlere çıkan meşhur 240km hıza ulaşan tofaş şahin de FC5 ve FK7 nin yanında çok daha olumlu ve daha iyi bir otomobil olarak anılırdı ama öyle değil:) çünki bunun yol tutuşu var stabilitesi var süspansiyon performansı var frenleme kabiliyeti var, yani var da var:)

Ne FK7 yi nede 1.8 HB sport u gözünüzde çok fazla büyütmeyin derim küçültmeyin de hepsinin yeri ayrı :)

herkes ister Type-R FK8 gibi bir otomobile sahip olmayı ama ülke şartları bu işi çok zor hale getiriyor ve birde o otomobil ile bu yollarda gazlamak ta dert:) şehir içi adım başı kasis tümsek çukur FK8 in lastikleri 245 40 18 en ufak çukurda yarılacak, otoban deseniz hafta içi full dolu oluyor boş şerit yok bunun radarı var hız koridoru var uğraşmak dert basmayacaksam gazlamayacaksam adam gibi kullanacaksam niye FK8 alayım ki:) denilebilir ama gider alırsınız ve şehir içinde 30-40km hızlarda sürersiniz şehirler arası yolda 110 u geçmezsiniz araba elinizde ölür ruhunu kaybeder hadi tamam böyle kullandık ama FK8 öyle güzel bir otomobil ki korumak ta dert çarşıya pazara gidip yol kenarına bırakamazsınız birisi gelip çizecek camını kıracak antenini koparacak garaja çekseniz bu da haksızlık özgürlük kısıtlaması gibi birşey. Elalemin ucuz arabasına kimse gidip zarar vermiyor bazı insanlar biraz lüks düşmanı:)
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
463
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Önceki aracım 1.8 HB manuel TypeS idi, 5 sene kullandım.
Her ikisinin de stok olduğu durumda 1.8 HB'nin FK7'yi ne kalkışta ne sonrasında geçme şansı yok.
Yazdıkklarınızda samimi iseniz, ya FK7 kullanan arkadaşınız tam basamamıştır, ya da aracında bir problem vardır.
Biz de öyle dedik ama bi türlü anlatamadık arkadaşa :(:unsure:(y)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Edit: 27.06.2019 02:50

Mesajımın farklı algılandığını düşünerek güncelleme ihtiyacı hissettim, daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi hızlanma konusunda stok halleriyle FK7 kesinlikle FN2 1.8lerden üstündür, teknik veriler ve testlerle bu sabittir.
Ancak mesafe limiti olmayan karşılaşmalarda FK7lerde top speed limitörü olduğu için 200e kadar fark açarak önde gider, sonrasında FK7 limitörde takıldıktan sonra 230lara varan top speed ile FN2 en sonunda geçebilir(y)
Yani stok 1.8 FN2nin top speed harici geçme şansı yok.
Bu bağlamda artık konuya daha fazla görüş yazmanın gereksinimi yoktur, yazılması gerekenlerin fazlasıyla yazıldığını düşünüyorum (y)
Herkese keyifli forumlar dilerim ;)(y)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst