otobanda megachips polo tdi ile Audi A8 yarışı vardı, Audi A8 240km hızda takılı kalınca yazılımlı polo arkasından siyah duman ata ata 260km hızı gördü A8 i geçti gitti yutup ta videosu bile var
bu bence marifet değil
İstanbul Park gibi bir piste gidip iki tur atılır süre alınır bakalım kim daha çabuk dönecek o pisti
birde şu var FK2 FK3 1.8 HB gibi otomobillerin aks mesafesi FC5 ve FK7 den daha kısadır, kısa aks mesafesi şehir içinde dar dönemeçlerde büyük avantaj sağlarken uzun aks mesafesi uzun geniş virajlarda ve otoban vs. düzlüklerde bol miktarda stabilite sağlar.
her otomobilin kendine göre iyi kötü yanları olur. En berbat otomobiller bile çok iyi sürücüler ile çok daha iyi performans verebilir en mükemmel otomobiller de kötü bir sürücü ile berbat performans verebilir
Sürekli otobanda günlük 200km mesafe kat eden birisi olsa belki hız limitörü olmayan manuel vites yada kuru kavrama otomatik bir otomobil onun için daha iyi olabilir, ancak şehir içinde cvt yada planet dişlili otomatik vites yağlı kavramalı bir otomobil hem daha uzun ömürlü hem daha az masraf çıkartır.
Sürekli Kocaeli izmit ten İstanbul a işe gidip gelen bir abi var chip tuning li ama limitör iptali olmayan 200km de takılı kalan 2004 model dizel kia cerato marka eski arabasına 195 55 R16 lastik yerine gidip 195 60 R16 lastik takmış bu sayede hem otobanda stabilite elde etmiş hemde hız göstergesi 200km gösterirken büyük ebat lastik yüzünden aslında 205-210km hızla gidiyor ve bu şekilde modifiyesiz bmw 135 leri ıkına ıkına geçiyor
tabi marifet değil pistte yarışsalar bmw ler geçecektir
İzmitten İstanbul a 45 dakikada gidiyor bu arkadaş
limitör olmasa 30 dakikada gidecek
düzlük hızı tek başına yeterli olsa haberlere çıkan meşhur 240km hıza ulaşan tofaş şahin de FC5 ve FK7 nin yanında çok daha olumlu ve daha iyi bir otomobil olarak anılırdı ama öyle değil
çünki bunun yol tutuşu var stabilitesi var süspansiyon performansı var frenleme kabiliyeti var, yani var da var
Ne FK7 yi nede 1.8 HB sport u gözünüzde çok fazla büyütmeyin derim küçültmeyin de hepsinin yeri ayrı
herkes ister Type-R FK8 gibi bir otomobile sahip olmayı ama ülke şartları bu işi çok zor hale getiriyor ve birde o otomobil ile bu yollarda gazlamak ta dert
şehir içi adım başı kasis tümsek çukur FK8 in lastikleri 245 40 18 en ufak çukurda yarılacak, otoban deseniz hafta içi full dolu oluyor boş şerit yok bunun radarı var hız koridoru var uğraşmak dert basmayacaksam gazlamayacaksam adam gibi kullanacaksam niye FK8 alayım ki
denilebilir ama gider alırsınız ve şehir içinde 30-40km hızlarda sürersiniz şehirler arası yolda 110 u geçmezsiniz araba elinizde ölür ruhunu kaybeder hadi tamam böyle kullandık ama FK8 öyle güzel bir otomobil ki korumak ta dert çarşıya pazara gidip yol kenarına bırakamazsınız birisi gelip çizecek camını kıracak antenini koparacak garaja çekseniz bu da haksızlık özgürlük kısıtlaması gibi birşey. Elalemin ucuz arabasına kimse gidip zarar vermiyor bazı insanlar biraz lüks düşmanı