2012 40.yıl FB7 Kasa Civic Kaçak AKIM

Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2012
Merhaba ;

2012 Model 40.yıl FB7 kasa Civic aracım var. geçen sene önce de baş gösteren bir problemim vardı .Akü sürekli bitiyordu. Akü eskimiş diye düşündüm. Bu yüzden VARTA yeni akü aldım. Bu aküyü de kullanalı 5 ay oldu Yine akü bitmeye başladı .
Aküden olmadığını artık anlamaya başladım.Bir yerde kaçak akım olduğuna eminim artık bu yüzden oto elektrikçiye gittim .Tek tek ampülleri söktü baktı sönük ve yanmayan bir ampul göremedi.
Akünün kutup başlarını söktü harici bir ampule bağladı Sigortalar ile test etti Arabayı uzaktan açmaya yarayan (immobilizer) sigortası haricinde hirbir sigorta ampulu yakmadı.
Oto elektrikçi Kapı sisteminde problem olduğunu aküyü onun bitirdiğini söyledi.
Sormak istediğim nokta şu :
Bütün arabalarda immobilizer mevcut ve beklemede duruyor anahtara basınca kapılar açılıyor bunun için aküden harcaması normal ama aküyü bitirmesi normal mi ?
O sigortayıda sökünce araba manuel kilitleniyor ama bu seferde arka kapılar kilitlenmiyor.
Sorun sizce kapı sisteminin elektrik aksamından mı ? Yoksa başka bir yerden mi ?

  • Araçta sonradan takılan ses sistemi , navigasyon vs gibi sonradan takılan donanım yok Araba orjinal..
  • Park Sensörü arızası mevcut onu da kapatamadım hepsi kırmızı görünüyor.
  • ECU üzerinden Oto Elektrikçi diagnostic test yaptı B2635 hatası verdi. Başka Hata vermedi Bu hata da Park sensörü hatası.
  • Arabayı kilitleyince bütün elektrik aksamının kesilmesi gerekmiyor mu ?
  • Hondalar da arabayı kitlesek bile elektrik kesilmiyor mu?
Polatlıda ikamet ediyorum.Burada usta yok Ankarada bana Hondacı Mehmet haricinde bir usta önerirseniz de sevinirim.

Şimdiden teşekkürler
 
Yıllar öncesi benim EL5 Honda LPG beyninden kacak veriyordu.
LPG nin sigortası ni söküp bırakıyor dum uzun zaman.
Sonra sebepler çoğalınca komple LPG yi yeniledik sorun bitti.
 
Benim bildiğim kaçak akim için önce kaput açık olacak şekilde araç kilitlenir ve en az 5 dakika beklenir ki akım çeken herşey uykuya dalsın. Fakat alarm gibi çok çok az akım çeken şeyler tabiki uykuda da olsa enerji harcayacak. Sonra akü üzerinden ne kadar akim çekildiğine bakılır ve belli, bilinen değerin üzerindeyse kaçak olduğu kesinleşir.

Kaçak genelde oksitlenme sebebiyle cam açma, kilitleme, dörtlü vs.. gibi basılan düğmelerde olabildiği gibi motor iç tesisatında kenara, köşeye sürten kablo, lpg tesisatı, diş plastiği sıyrılmış kablo vs.. den olabiliyor.

Youtube da bir video vardı ve honda jazz için mat elektrik diye bir oto elektrik dükkanında usta 3 saat arayarak kaçağı bulmuştu. Usta yukarda bahsettiğim gibi araç uykuya alınca kokpitte ne kadar düğme varsa deneyerek kontak kapalı iken çalışan şeyleri bulmaya çalışıyor ve klima fan düğmesini çevirince çalıştığını görüp onu kablosunu takip ediyordu, sonunda motor iç tesisatta titreşimden o kablonun keskin biyerde sıyrılarak iç saca değdiğini bulmuştu.

Çok uzun yazdım kusura bakmayın, can sıkıcı bir durum ama iyi bir oto elektrikci kaçak varsa sabah bıraksanız en geç akşama kadar bulur sanırım. Oto tamirci değilde oto elektrikci lazım bu iş için.

Geçmiş olsun.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yorumunuza ek olarak, motor kaputunun swici basılı tutularak aracın uyku moduna geçmesi daha verimli sonuçlar verir. Yanlış hatırlamıyorsam araç uyku modunda 0,05 amper çekmesi gerekiyor. Daha üstü değerler kaçak olduğuna işaret eder.
 
Yorumunuza ek olarak, motor kaputunun swici basılı tutularak aracın uyku moduna geçmesi daha verimli sonuçlar verir. Yanlış hatırlamıyorsam araç uyku modunda 0,05 amper çekmesi gerekiyor. Daha üstü değerler kaçak olduğuna işaret eder.
Evet Seçkin Hocam onu unuttun. Kaput açık ama swiç basılı bir şekilde olacak ki orada kapalı görünecek.

Videoda ilk ustalar ölçü aletiyle ölçüyor ve kaçak yok diyolar, son usta kontrol kalemine kablo uyarlarmış onunla bakıyor ve var diyor. Helal olsun, buda enterasan vallahi.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
hemde nasıl. Fakat saatlerini harcamış, yetkili olsa bu kadar araştırırmıydı acaba.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam bu şekilde gerçekten uğraşan usta sayısı azaldı, çünkü sonuç almama ihtimali de yüksek.
FB7de Ankara Bora LPGden atma sorunundan dolayı bütün LPG tesisatının kablolarını kontrol ederek aracı tesisattaki bükümlü direnç oluşturan kablo kısmını bulmuşlardı, ama bunun için nerdeyse 1 gün boyunca uğraşmışlardı (y)
Ama şu anda uğraşırlarmı bilmiyorum ?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst