Merhabalar,
Yaklaşık 4 yıl önce 2013 model eco elegance otomatik civic alarak aranıza katıldım. Araç hakkında izlenimlerimi paylaşmak istedim;
4 yıl boyunca şehir içi olsun uzun yol olsun 40 bin km yol yaptım.
Araç aile kullanımı için çok ideal bir araç. Stepne bagajda yer işgal ediyordu, onu çıkardım. Hiç taşımıyorum artık. Böylelikle bagaj yeterli sayılır.
GÜVENLİK
Araç kesinlikle güvenli bir araç. Honda’ya bindiğim anda kendimi oldukça güvende hissediyorum. Tam bağımsız süspansiyonu ilk kullanımda yadırgasam da arabanın tepkilerine hemen alışıyorsunuz. Çok hız yaptığım (170-180 kısa süre) (140-160 uzun süre) ve hızlı girdiğim virajlar oldu ama şükür esp ışığı dahi yakmadık. Bu arabanın kullanımı sürüş dinamikleri çok iyi. Çok severek kullandım. Bu arabaya sahip olanlar lastik ihtiyacınız varsa kesinlikle nokian wetproof almalısınız. Ben aracı aldığım zaman bu lastikleri sıfır alıp taktım ve sürüş anlamında çok fark oldu. Güvenlik konusunda en çok eleştirdiğim nokta arka tampon demirinin olmamasıydı. Honda bu hatayı yapmamalıydı.
YAKIT
LPG den ötürü oldukça tasarruflu. Bir depo 32 litre gaz alıyor. Sakin kullanımda (120 yi çok geçmeden) 400 km, hızlı kullanımda (120-150 arası) kullanımda 360 km uzun yol yapıyorum. Şehir içi ise yaz-kış değişkenlik gösteriyor. Ama yaklaşık 32 litre gaz ile 280-300 km yol yapıyorum. Bu anlamda sınıfının en mantıklı arabası. Kötü yanı depoyu doldurup uzun yola rahat kafa ile çıkamıyorsunuz. Ama zaten sağlığınız ve güvenliğiniz için 3-4 saatte bir durun arkadaşlar. Durmuşken de depoyu tekrar doldurun bitmesini beklemeyin yani.
PERFORMANS
Yakıttan ne kadar olumlu bahsettiysek performansından da o kadar olumsuz bahsetmek gerekir. Turbo motor seven biri olarak beni pek tatmin etmiyor. Çok kötü diyemem ama bugünün koşullarına göre iyi de diyemem. İş görür. Çok dik rampalar hariç güzel bir hızlanması var ama rampa görmesin bu araç.
TASARIM
Özetle çok seviyorum. İçi olsun dışı olsun bayılıyorum. Hele iç tasarım daha yeni araçlar bile bunun kadar hoş gelmiyor bana.
Boyası çok ince. Taş çarpmaları boyayı kaldırıyor. Ardından paslanıyor. Sürekli kalkan noktaları doldurmak gerekiyor.
Yalıtımı çok zayıf diye eleştirenler var. Çok zayıf değil. Sınıfının ortalamasında bence. Çok rahatsız edici bir durum yok.
Gelelim Honda’nın küçük ama aslında çok büyük saçmalıklarına;
En dolu paketini alıyorsun. Bagaj açma düğmesi koymuyorsun. İçerden veya anahtarla açmak zorundasın. Ailenle gidiyorsun durdun ekmek aldın bagaja koyacaksın araba çalışır halde bekliyor. Normalde bagaj üzerinde bulunan tuşa basar açarsın. Yok Hondada öyle olmuyor. git araca gir mandalı kullan bagajı aç ekmeği koy sonra gel tekrar araca otur. Bu çok saçma bir şey. Saçmalığın ötesinde.. kimse öyle güvenlik falan demesin. Çünkü fc5 kasa elegance donanımda da bagaj tuşu yok ama executive donanımda var. Yani honda bunu bir özellik olarak görüyor. Çok anlamsız.
Diğer bir küçük ama önemli bir konu 4 cam otomatik ama sadece sol ön cam tek basmayla açılıyor. Diğerlerini kendin basılı tutarak açman gerekiyor. Basit ama anlamsız bir eksiklik.
Genel olarak ele alacak olursak bu kadar uzun süre kullanabileceğimi düşünmüyordum ilk başlarda ama saydığım bir iki dezavantajının yanında çok fazla avantajı olması ve gerçekten keyifli bir kullanımı olduğu için ve temiz alırsanız masrafsız bir araba olduğu için 4 yıldan fazla bir süredir kullanıyorum. Sınıfının en mantıklı araçları arasında ilk sıralarda yer alır. Ayrıca böyle bir forum sitesi ve müdavimleri olması çok güzel. CİVİC TR ailesi her konuda yardımcı oluyor. Hepsine de teşekkür ederim.
Önümüzdeki aylarda satıp suv bir araç almayı düşünüyorum nasip olursa. Suv tavsiyelerinize de açığım dostlar..
Yaklaşık 4 yıl önce 2013 model eco elegance otomatik civic alarak aranıza katıldım. Araç hakkında izlenimlerimi paylaşmak istedim;
4 yıl boyunca şehir içi olsun uzun yol olsun 40 bin km yol yaptım.
Araç aile kullanımı için çok ideal bir araç. Stepne bagajda yer işgal ediyordu, onu çıkardım. Hiç taşımıyorum artık. Böylelikle bagaj yeterli sayılır.
GÜVENLİK
Araç kesinlikle güvenli bir araç. Honda’ya bindiğim anda kendimi oldukça güvende hissediyorum. Tam bağımsız süspansiyonu ilk kullanımda yadırgasam da arabanın tepkilerine hemen alışıyorsunuz. Çok hız yaptığım (170-180 kısa süre) (140-160 uzun süre) ve hızlı girdiğim virajlar oldu ama şükür esp ışığı dahi yakmadık. Bu arabanın kullanımı sürüş dinamikleri çok iyi. Çok severek kullandım. Bu arabaya sahip olanlar lastik ihtiyacınız varsa kesinlikle nokian wetproof almalısınız. Ben aracı aldığım zaman bu lastikleri sıfır alıp taktım ve sürüş anlamında çok fark oldu. Güvenlik konusunda en çok eleştirdiğim nokta arka tampon demirinin olmamasıydı. Honda bu hatayı yapmamalıydı.
YAKIT
LPG den ötürü oldukça tasarruflu. Bir depo 32 litre gaz alıyor. Sakin kullanımda (120 yi çok geçmeden) 400 km, hızlı kullanımda (120-150 arası) kullanımda 360 km uzun yol yapıyorum. Şehir içi ise yaz-kış değişkenlik gösteriyor. Ama yaklaşık 32 litre gaz ile 280-300 km yol yapıyorum. Bu anlamda sınıfının en mantıklı arabası. Kötü yanı depoyu doldurup uzun yola rahat kafa ile çıkamıyorsunuz. Ama zaten sağlığınız ve güvenliğiniz için 3-4 saatte bir durun arkadaşlar. Durmuşken de depoyu tekrar doldurun bitmesini beklemeyin yani.
PERFORMANS
Yakıttan ne kadar olumlu bahsettiysek performansından da o kadar olumsuz bahsetmek gerekir. Turbo motor seven biri olarak beni pek tatmin etmiyor. Çok kötü diyemem ama bugünün koşullarına göre iyi de diyemem. İş görür. Çok dik rampalar hariç güzel bir hızlanması var ama rampa görmesin bu araç.
TASARIM
Özetle çok seviyorum. İçi olsun dışı olsun bayılıyorum. Hele iç tasarım daha yeni araçlar bile bunun kadar hoş gelmiyor bana.
Boyası çok ince. Taş çarpmaları boyayı kaldırıyor. Ardından paslanıyor. Sürekli kalkan noktaları doldurmak gerekiyor.
Yalıtımı çok zayıf diye eleştirenler var. Çok zayıf değil. Sınıfının ortalamasında bence. Çok rahatsız edici bir durum yok.
Gelelim Honda’nın küçük ama aslında çok büyük saçmalıklarına;
En dolu paketini alıyorsun. Bagaj açma düğmesi koymuyorsun. İçerden veya anahtarla açmak zorundasın. Ailenle gidiyorsun durdun ekmek aldın bagaja koyacaksın araba çalışır halde bekliyor. Normalde bagaj üzerinde bulunan tuşa basar açarsın. Yok Hondada öyle olmuyor. git araca gir mandalı kullan bagajı aç ekmeği koy sonra gel tekrar araca otur. Bu çok saçma bir şey. Saçmalığın ötesinde.. kimse öyle güvenlik falan demesin. Çünkü fc5 kasa elegance donanımda da bagaj tuşu yok ama executive donanımda var. Yani honda bunu bir özellik olarak görüyor. Çok anlamsız.
Diğer bir küçük ama önemli bir konu 4 cam otomatik ama sadece sol ön cam tek basmayla açılıyor. Diğerlerini kendin basılı tutarak açman gerekiyor. Basit ama anlamsız bir eksiklik.
Genel olarak ele alacak olursak bu kadar uzun süre kullanabileceğimi düşünmüyordum ilk başlarda ama saydığım bir iki dezavantajının yanında çok fazla avantajı olması ve gerçekten keyifli bir kullanımı olduğu için ve temiz alırsanız masrafsız bir araba olduğu için 4 yıldan fazla bir süredir kullanıyorum. Sınıfının en mantıklı araçları arasında ilk sıralarda yer alır. Ayrıca böyle bir forum sitesi ve müdavimleri olması çok güzel. CİVİC TR ailesi her konuda yardımcı oluyor. Hepsine de teşekkür ederim.
Önümüzdeki aylarda satıp suv bir araç almayı düşünüyorum nasip olursa. Suv tavsiyelerinize de açığım dostlar..