2013 Sedan Elegance Eco O.V. / 2018 Sedan Executive Dizel O.V.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan j c K
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben şahsen aracımı değiştireceğim zaman fc5 lere yönelmeyi düşünüyordum ama sizin yazdıklarınız ve forumda yazılan diğer şikayetleri okudukça soğuyorum fc5 ten. Neredeyse her kullanıcı kaput dalgalanmasından bahsediyor, boya kalitesizliği, göçük, şanzumana iyi değil diyenler var, iç mekân kaliteden yoksun vs vs vs
Geçen bir sanayici ile konuştum, adam Honda nın kasa değiştirdikçe kaliteyi düşürdüğü ve görüntüye önem verdiğini söyledi sanırım haklı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Açıkçası yazdığım hususlar aracı almaktan vazgeçirtecek cinsten değil bana göre ben kişisel görüşlerimi belirttim ama kaportanın bu derece vasat olması soru işareti, sadece bu noktada aracı almaktan vazgeçebilirdim. Ben hondanın daha alçak ve spor görünümlü olması nedeniyle hep +1 adım daha yakındım. Ama bu kaporta olayı gerçekten araç ile ilgili düşüncelerimi sarstı. Bir volvo kaporta kalitesi beklemiyorum ama elimle itince tavanın göçmesi sonra tekrar düzelmesi falan =) ne bileyim izah edemiyorum. Demekki birisi kaputa otursa bi fotoğraf çekileyim dese kaput göçüp kalacak.
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Tam benim aradığım karşılaştırmayı yapmışsınız hocam paylaşımınız için teşekkür ederim.

Benimde 2013 eco fb7 i yavaş yavaş değiştirme vaktim geldi ve biraz daha performanslı araç istediğim için dizel otomatik fc5 düşünüyordum. Ama özellikle benim istediğim 100 km/s in üzerindeki ivmelenmeler de zayıf dediniz aklımı kurcaladınız :)

Önceki yıllara göre malzeme kalitesini özellikle kaporta kalitesini düşürmeyen kaç model var ?
Passat jetta c180 c200 corolla bmw 3 kasa dahil imkanınız varsa çıkmacılara gidip 92-93 modellerden başlayarak sac kalınlığını ölçen cihazlarla bakın yıl geçtikçe nasıl eridiğini göreceksiniz.

Tabi insanların öncelikleri değişir. Benim için honda nın güvenirliliği ben ailemle 1.900 km yola güvenerek çıkıyorsam. Honda hayat onda :)
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Yol Tutuş, Viraj kabiliyeti
Yol tutuş olarak incelediğim çoğu videoda ve karşılaştırmalarda yeni civic'in bu konuda oldukça iyi olduğu anlatıldı. Tabi bende eskisi vardı o da fena değildi. Açıkçası yol tutuşu iyi bir araç olduğunu düşünüyorum fakat aklımda sadece bir soru var bu konuda. Virajlara yüksek hızda girdiğimde 2013 civic arkadan salıyor ve VSA ile topluyordu. Fakat 2018 civic önden kayma yapıyor gibi geldi bana. Misal sağa doğru sert bir dönüş alıyorum diyelim. Araç bi noktada dönme hızına direnemeyip önden sola kaçırıyor bir anlık. Bu aracın yeni liftbek tarzından mı kaynaklanıyor bilmiyorum. Bu konuda dikkatli olmakta fayda var. Ani manevralarda araç gerekli tepkiyi veriyor. Uzun yol yapma fırsatım oldu.

Fren
Fren konusunda 2013 civic'ide beğeniyordum bunu da beğendim. Hatta uzun yolda bayan bir şoför sanırım fazla tedbirli davranıp viraja girerken tamamen durdu :) Ben böyle bir şey yapacağını kestiremediğim için freni kökledim. Maşallah araç sistemleri de devreye sokarak kısa mesafede durmayı becerdi. Herhangi bir sağa sola yalpalama da olmadı. Bu konuda güven verdi bana.

Dış tasarım
Aracın tasarımı bence çok farklı bir yapıda. Yani ya tam sevmelik ya da nefretlik. Çünkü karakteri çok keskin bir tasarımı var. Civicleri her zaman şundan dolayı sevmişimdir. Herkes istediği bir kac dokunuş yapabiliyor. İsteyenler spoyler takıyor, isteyenler egzos... Tabiki tasarım renk vb özellikleri kişiden kişiye değişir fakat civic her zaman kendisine baktrmayı başarabilmiş bir araç oldu gözümde. Özellikle eskiden çıkarttığı HB modeli, uzay aracına benziyordu mesela. Arkası oval çok acayipti. Kimisine göre çok kötüydü ama bana göre çok güzel farklı gözüküyordu. Nitekim civic sedanda ne sedan ne HB değişik bir yapıda. Farklılık isteyenlere, orijinallik isteyenlere hitap edebiliyor. Modifiyelisi saymıyorum düz hali bile golften jettadan corolladan çok daha karizmatik geliyor bana. 2013 model civic ile arasındaki en büyük fark 2013 model sanki C sınıfı iken bu C plus gibi olmuş. Hem dizayn hem malzeme hem iç mekan hacmi ögeleri daha iyi. Ama dediğim gibi teknolojik ürün satırı artmış fakat ucuza kaçılmış maalesef. Yani sene 2019 oldu bizim civic neden hala içeride sarı ışık var ben bir türlü çözemiyorum. İlla diyorki bana birileri bi müdahalede bulunsun biraz kurcalasınlar.

Tecrübe edindikçe bilgileri yazmaya devam edeceğim tamamen kişisel görüşlerim. Belki kaçırdığım ya da abarttığım bölümler olabilir.
İyi forumlar.

(İlk mesaja ekleyemedim eğer yöneticiler görürse ekleyebilirler)
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Tam benim aradığım karşılaştırmayı yapmışsınız hocam paylaşımınız için teşekkür ederim.

Benimde 2013 eco fb7 i yavaş yavaş değiştirme vaktim geldi ve biraz daha performanslı araç istediğim için dizel otomatik fc5 düşünüyordum. Ama özellikle benim istediğim 100 km/s in üzerindeki ivmelenmeler de zayıf dediniz aklımı kurcaladınız :)

Önceki yıllara göre malzeme kalitesini özellikle kaporta kalitesini düşürmeyen kaç model var ?
Passat jetta c180 c200 corolla bmw 3 kasa dahil imkanınız varsa çıkmacılara gidip 92-93 modellerden başlayarak sac kalınlığını ölçen cihazlarla bakın yıl geçtikçe nasıl eridiğini göreceksiniz.

Tabi insanların öncelikleri değişir. Benim için honda nın güvenirliliği ben ailemle 1.900 km yola güvenerek çıkıyorsam. Honda hayat onda :)
Şöyle anlatayım. Araç yorulup öylece kalmıyor. Ama o tatlı tatlı hızlanma yavaşlıyor. Yani sürekli 200'e kadar aynı ivme ile hızlanmıyor. Fakat ilk kalkışta istenirse patinaj bile atıyor araç. Şimdi karşılaştırmalara baktım ben dizeller arasında. Aracın ivmelenmesi rakiplerinden geride değil hatta bazılarına göre daha hızlı. Zaten bu aracın kapasitesi 120 beygir 300nm ile bu yani. Kötülemek için değil haberiniz olsun diye ben hissettiklerimi yazdım. Benzinlide bunu da göremiyorduk :) Benim 2013 model ECO'nun F1 viteslerinden sol tarafı 500 kere kullandıysam sağ tarafı 5 kere belki kullanmışımdır. Dizel alacaksanız eğer birde hızlanma ile ilgileniyorsanız yakıt konusunda fabrika verilerini göremezsiniz.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Tam benim aradığım karşılaştırmayı yapmışsınız hocam paylaşımınız için teşekkür ederim.

Benimde 2013 eco fb7 i yavaş yavaş değiştirme vaktim geldi ve biraz daha performanslı araç istediğim için dizel otomatik fc5 düşünüyordum. Ama özellikle benim istediğim 100 km/s in üzerindeki ivmelenmeler de zayıf dediniz aklımı kurcaladınız :)

Önceki yıllara göre malzeme kalitesini özellikle kaporta kalitesini düşürmeyen kaç model var ?
Passat jetta c180 c200 corolla bmw 3 kasa dahil imkanınız varsa çıkmacılara gidip 92-93 modellerden başlayarak sac kalınlığını ölçen cihazlarla bakın yıl geçtikçe nasıl eridiğini göreceksiniz.

Tabi insanların öncelikleri değişir. Benim için honda nın güvenirliliği ben ailemle 1.900 km yola güvenerek çıkıyorsam. Honda hayat onda :)
Ayrıca kaporta konusunda şöyle bir durum var. Ben ultra bir beklenti içinde değilim, en sağlam araç bizimkisi olsun derdinde de değilim. Sadece şu garip geliyor. Elimle bastırtığımda (ki bu bastırma öyle tam güç uygulama değil. Ortalama bir güç) tavan göçtü sonra korktum ben elimi hemen çektim tavan yerine geldi :D Bilmiyorum diğer markalar nasıl ama bu kadar olmamalı ya. Kaput 120'den sonra bildiğin bayrak gibi dalgalanıyor. Yani bunu kendim gözümle görmesem yine inanmam. O kaputun ucundan tutan parça sağlamdır umarım. Gerçekten bi açılsa mahvoluruz diye tedirgin olup yalaşladım ben. İncedir kalındır sağlamdır vs orasında bile değilim en azından şu dalgalanma olmamalı. İnce yapmışlar eyvallah ama bunu hiç mi kimse test etmedi hondadan birisi de demedi mi bunun hava akışını öyle bir ayarlayalım ki kaputun altına rüzgar almasın... Ben aracı değiştiremeyeceğim 5 yıl süreyle. Engelli aracı çünkü bendeki. Ama 2013 modelde böyle bir şey yaşamazken yeni araçta böyle birşey yaşayınca ister istemez hayal kırıklığı oluşuyor.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@j c K Paylaşımınız için teşekkürler :)

FD6 ve FB7de aracın kafası hız yüksekse öne ağırlık transferi yaptığınızda (Viraj giriş öncesi hafif frenle aracın ağırlığı öne transfer edilip aracın kafası viraja hafif ve dengeli gaz ile sokulduğunda) virajın içine güzel giriyor ve bahsettiğiniz gibi zorlanma durumunda kopma önden ziyade arkadan kademeli gelerek başlıyor. VSA açıksa zaten en ufak kaymada hiç affetmiyor.
FC5i arkadaşımın olduğu için istediğim gibi zorlayamadım ama ufak denemelerimde aracın kafası FD6-FB7 gibi giriyordu ama aracın arkası pek gelmiyordu.
Araba her koşulda tek doğrultuda bütün olarak hareket ediyor gibiydi, bu nedenle araç genel kullanımda daha iyi yol tutuyor hissettiriyor bence, hatta yeni amörtisor ve yaylarında etkisi ile hayvan gibi tutuyor diyebiliyorsunuz :D Agresif kullanımı iyi tolere ediyor (yeni bu yüzden güzeldir işte :D)
Sizin bahsettiğiniz aracın viraj dışına gidiyor hissiyatı da muhtemelen bundan, aracın arkasının kademeli açılmasını ve direksiyon ile toplamayı bekliyorsunuz ama araç bütün olarak kalmaya direniyor, bütün olarak yol dışına çıkma eğilimi gösteriyor. Normalde arkadan kayması kafadan kaymaya göre tercih edilir ama günümüz araçlarında tüketiciler biraz trenvari giden araçlar istiyor galiba :)
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
@j c K Paylaşımınız için teşekkürler :)

FD6 ve FB7de aracın kafası hız yüksekse öne ağırlık transferi yaptığınızda (Viraj giriş öncesi hafif frenle aracın ağırlığı öne transfer edilip aracın kafası viraja hafif ve dengeli gaz ile sokulduğunda) virajın içine güzel giriyor ve bahsettiğiniz gibi zorlanma durumunda kopma önden ziyade arkadan kademeli gelerek başlıyor. VSA açıksa zaten en ufak kaymada hiç affetmiyor.
FC5i arkadaşımın olduğu için istediğim gibi zorlayamadım ama ufak denemelerimde aracın kafası FD6-FB7 gibi giriyordu ama aracın arkası pek gelmiyordu.
Araba her koşulda tek doğrultuda bütün olarak hareket ediyor gibiydi, bu nedenle araç genel kullanımda daha iyi yol tutuyor hissettiriyor bence, hatta yeni amörtisor ve yaylarında etkisi ile hayvan gibi tutuyor diyebiliyorsunuz :D Agresif kullanımı iyi tolere ediyor (yeni bu yüzden güzeldir işte :D)
Sizin bahsettiğiniz aracın viraj dışına gidiyor hissiyatı da muhtemelen bundan, aracın arkasının kademeli açılmasını ve direksiyon ile toplamayı bekliyorsunuz ama araç bütün olarak kalmaya direniyor, bütün olarak yol dışına çıkma eğilimi gösteriyor. Normalde arkadan kayması kafadan kaymaya göre tercih edilir ama günümüz araçlarında tüketiciler biraz trenvari giden araçlar istiyor galiba :)
Hocam ben çok teknik bilgilerle donanımlı değilim açıkçası :) söylediklerinizi anladım. Hissettiklerimi yazdım aslında. Hani 5 yıl kullandım. Herhangi bir arkadan kaymaya karşı sürekli tetikte kullandım 5 yıl. Şimdi bu araç arkadan değilde önden kayacak gibi hissediyorum. Hatta bir kaç sefer kaydığını hissettim. Bu da 1 saniye falan sürüyor. Ama dediklerinizde haklısınız daha iyi süspansiyonu var. Kasislerde bariz bir fark var diyebilirim.
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Ayrıca kaporta konusunda şöyle bir durum var. Ben ultra bir beklenti içinde değilim, en sağlam araç bizimkisi olsun derdinde de değilim. Sadece şu garip geliyor. Elimle bastırtığımda (ki bu bastırma öyle tam güç uygulama değil. Ortalama bir güç) tavan göçtü sonra korktum ben elimi hemen çektim tavan yerine geldi :D Bilmiyorum diğer markalar nasıl ama bu kadar olmamalı ya. Kaput 120'den sonra bildiğin bayrak gibi dalgalanıyor. Yani bunu kendim gözümle görmesem yine inanmam. O kaputun ucundan tutan parça sağlamdır umarım. Gerçekten bi açılsa mahvoluruz diye tedirgin olup yalaşladım ben. İncedir kalındır sağlamdır vs orasında bile değilim en azından şu dalgalanma olmamalı. İnce yapmışlar eyvallah ama bunu hiç mi kimse test etmedi hondadan birisi de demedi mi bunun hava akışını öyle bir ayarlayalım ki kaputun altına rüzgar almasın... Ben aracı değiştiremeyeceğim 5 yıl süreyle. Engelli aracı çünkü bendeki. Ama 2013 modelde böyle bir şey yaşamazken yeni araçta böyle birşey yaşayınca ister istemez hayal kırıklığı oluşuyor.


Tabi haklısınız 120-130bin liranın üzerindeki bir araçta bu olmamalı.

Size şunu söyleyim bir araştırın isterseniz. mümkünse tecrübeli ihtiyar bir kaportacı usta ya danışın isterseniz. Kaputu tutan kilidi ve dili yarım santim aşşaya kayıdrarak kaputı göze batmayacak şekilde içeri alıyolar rüzgad dha az giriyor.
Ama benim düşüncem dalgalanma sacın inceliğinden kaynaklanıyor içine rüzgar girmesinden değil. Ama içiniz rahat etmiyorsa bunu bir araştırabilirsiniz.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
374
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba. Deneyimlerimi ara ara yazacağımı belirtmiştim. Uzun yol deneyimim sonrasında araç hakkında bazı yeni fikirler edindim.

Öncelikle yol tutuşu ile ilgili yeni deneyimlerim şöyle oldu;
FB7 kasada konuda da bahsettiğim üzere arkadan kayma yapabiliyordu virajlarda ama vsa ile hemen topluyordu. Bu nedenle alışık olduğum için bu konuda pek sıkıntı yaşamadım. Aracaın limitlerini neredeyse ezbere biliyordum artık. FC5 kasada arabanın önden kaydığını belirtmiştim fakat bu fikrim kısmen değişti. Araç önden kayma eğilimi gösterse de bütün olarak kayıyor. Mesela çok kuvvetli bir manevra yaptığınızda ve bu manevra süresi uzadığında araç komple olduğu gibi viraj dışına kayıyor. Fakat bu kayma da kontrollü bir kayma oluyor. Yani aracın kontrolünü hissediyorsunuz hala. Bir kaç kere limitlerini zorlamak istediğimde böyle bir sonuç elde ettim. Aracın direksiyon tepkileri oldukça iyi. Sadece ilk anda direksiyonu ciddi bir şekilde kırdığınızda önden hafif kaçırıyor hissiyatı veriyor yine. Ama bu eski aracın bana verdiği alışkanlık sanırım. Aracı ilk aldığım güne nazaran şimdiki düşüncelerim iki kat daha olumlu viraj konusunda. Şunu bana hissettirdi araç, ne olursa olsun ben 1 saniye sonra da olsa kontrolü sana veririm. Aracı komple salsam da en geç 1 saniyeye sendeyim diyor.

Aracın üzerinde gelen bristone turanza marka lastikleri çok beğenmedim açıkçası. Bazen ani firende ön taraftan yine kayma hissiyatı veriyor bende. Açıkçası michalen primac lastik olsa çok daha iyi tutunacağını düşünüyorum. Fren konusunda gerçekten iyi bir araç fren mesafeleri oldukça iyi.

Araçta trim seslerini hissetmeye başladım. Beni aman aman rahatsız eden bir ses olmasa da başımın üstünde sunrooftan mı geliyor yoksa sunroof contasından mı geliyor yoksa sunroof perdesinden mi geliyor anlayamadığım küçüçük bir pıtırtı sesi var. tam başımın üstünde olduğu için dikkatimi çekiyor. Şu an için başka ciddi bir trim sesi yok 3bin km oldu.

Araç ile ilgili düşüncelerimin gün geçtikçe olumlu yönde ilerlemesi güzel fakat gün geçtikçe gözüme batan 2 şey hala duruyor.
1- multimedya performansı
2- ses sisteminin yetersizliği

multimedyanın tek iyi özelliği apple car play. her açılışta saçma sapan bir dil seçme menüsü illa ki geliyor. Son kalan menüye dönmeye çalışıyor. Bu durumda apple car play açmaya çalışıyor ama ben bazen bağlamıyorum o nedenle tekrar menüye dönmek zorunda kalıyorum. Ha bir tuşa basmak çok mu zor? değil ama makina donuyor o esnada. bildiğin 2 saniye bekliyorum bi kendine gelsin diye. ayrıca ben bir türlü şarkıları ileri sarma yada geri sarma yapamadım. nasıl yapılıyor anlaamadım aradım bulamadım.
klima kontrol sistemi çok kötü. multimedya sistemi zaten ağır işliyor bir de klimayı multimedya ekranına vermek daha sıkıcı. Alışmasına alışılıyor ama hız olarak yoruyor beni gerçekten. Ben bilgisayar başında olsam 2 saniye bana dert değil ama sürüş esnasında onu beklemek zorlaştırıyor işi. Önce basıyorum sonra yola bakıyorum sonra bir daha ekrana bakıyorum falan...

Çift taraflı dijital klimayı alırken kendi mantığıma göre sol yada sağ taraf bağımsız çalışır zannetmiştim. Fakat klima kısmen bağımsız. İki tarafta çalışıyor, iki tarafta kapanıyor. Tekini çalıştıramıyorsunuz. En azından iki taraf için ayrı sıcaklık değerleri girebiliyorsunuz. Ben sadece sürücü tarafı çalıştırılabiliyor zannetmiştim mesela.

Gün geçtikçe beni mutlu eden başka bir durum ise iç hacminin gerçekten çok ferah olması. Bunu arkaya binen yolcuların geri dönütleri daha da perçinledi. Önlü arkalı 1,80 lik adamlar çok rahat sığıyor. Araç bu konuda çok iyi bence. Başka bir ayrıntı ise aracın farları çok güzel. Oldukça sağlam aydınlatıyor. Uzun yolda giderken sellektör yapmak çok keyifli oluyor. Eğer dar bir alanda iseniz yada tabelalar sarmışsa etrafı uzunları yakmak şimşek etkisi yapıyor. Ben çok beğendim açıkçası.

3bin km'de ve 1 aylık aracım ile henüz göçük problemi yaşamadım. Görmedim ya da farketmedim. Umarım olmaz, merak edenlere istinaden yazdım.
Umarım takip edenlere ve edeceklere yararlı bilgiler olur. Tekrar görüşmek üzere.
 
Geri
Üst