Araç hareket halindeyken mi yaptınız ayarları ? Rölantide mi ?
Ayarı rölantide yaptım hocam.Araç hareket halindeyken mi yaptınız ayarları ? Rölantide mi ?
@the_legend_tr laptop bataryam şarj tutmadığı için seyir halinde kayıt alma imkanı bulamadım. fakat aracın akü kutuplarını söktükten sonra 30 dk. bekledim. aracı benzinde yaklaşık 10 dk. çalıştırdım. ecuyu resetledim parametreleri girdikten sonra otomatik kalibrasyon yaptım. sonrasında map haritasında kırmızı topun geldiği yere baktığımda hızlı yavaş yakıt kesme farkının bazı yerlerde 20 civarı olduğunu gördüm. artırsamda azaltsamda bir faydası olmadı. bunun mantığı tam olarak nedir. aracımda yakıt sorunu yok fakat ince bir ayar yapmak istiyorum. bu ayarın nasıl yapıldığına dair bir bilgi verir misiniz.
Çok güzel anlatmışsınız hocam. Teşekkür ederim. Ilk olarak bu şekilde rölantideyken topun geldiği yerleri ayarlayacağım. Lakin topu istediğimiz bölgeye getirmek sıkıntı. en zoru onu yapmakNot: Burada paylaşılan bilgiler ışığında yapılan iş ve/veya işlemlerin yapılmasından doğacak her türlü maddi manevi sorumluluk kullanıcıya aittir.
Yasal uyarımı yaptıktan sonra kısaca özetlemeye çalışmak gerekirse, o kırmızı imlecin üzerinde bulunduğu devir ve enjeksiyon ms lerine bakıp aracın LTFT ve STFT değerini topladıktan sonra kırmızı imlecin bulunduğu sütuna topladığınız değer ve/veya değerleri yüzdesel olarak artırma yada eksiltme şeklinde yapılıyor yol ayarı. Çok kolay bir işlem hele ki aracınızda OBD destekli bir kit varsa çok kısa sürede halledersiniz ayarı. Rölantide yapılan ayar ile yolda sürüş esnasında yapılan ayar arasında gerçekten fark oluyor. Sürüş güvenliği için iki kişi olmanızda fayda var. Sabit devirde gezerken o satır ve sütunların neredeyse hepsine kırmızı imleci getirip bir kaç sn bekledikten sonra LTFT ve STFT değerlerini toplamanız gerekiyor.
Aşağıda paylaştığım fotoğrafta kırmızı ile işaretlediğim alana bakın,imleç görüldüğü üzere 2.000 devir ve 3.00 ms satır ve sütunun kesiştiği yerde. Mavi ile işaretlediğim alana baktığımızda da aracımız yakıt kesme değerlerini görüyoruz ve orada yazan rakamları aynen topluyoruz (-0.8) + (24.4)= (+23.6) çıkan değer. Yani aracınız diyor ki bu satır ve sütunun kesiştiği o kırımızı imlecin durduğu yer varya orada yazan değeri (haritaya baktığımızda 123 olarak görünüyor) ltft+stft toplamı kadar artırın yada düşürün diyor bizde o imlecin olduğu yeri yüzde 23.6 artıyoruz. Olay bu kadar basit.
İkinci fotoğrafa bakalım imlecimiz 2.000 devir ve 2.00 ms satır ve sütunun kesiştiği yerde. Hemen bakıyoruz yakıt kesme değerlerine (ltft ve stft) {(-0.8) + (-16.5) = (-17.3)} İmlecimizin olduğu yerdeki değer kaç ? 131. Ltft+stft sonucu ne çıktı -17.3 yani diyorki o imlecin olduğu yeri yüzde 17.3 azalt bu kadar basit.
Bu söylediğim adımları tek tek her satır ve sütun için yapmak gerekiyor detaylı yol ayarında. Bu ayarları yaptıktan sonra en az 250 300 km yol yaptıktan sonra tekrar bakarsınız ayarlara ve dediğim şekilde ayar tekrardan yaparsınız ve sonrasında görürsünüz ki değerler (-5,0+5) aralığında gezer. Zaten sıfıra sıfıra ayar yapsanız bile aldığınız lpg nin kalitesi, bulunduğunuz ilin rakımı vb vb birçok değişken devreye girdiği için 0.00 şeklinde ayar yapmak hayal olur. Bu işin idealinde ltft ve stft toplamının (-5,0+5) aralığında olmasıdır. Ben önceki araçlarımda daima yüzde 3 zengin olacak şekilde ayar yaptım ve performans konusunda benzinden fark yaşamadım.
FB7 için genelde BRC MY11 veya BRC Sequent24 kitleri kullanılmış olarak biliyorum.Arkadaşlar merhaba, daha önce atiker ve lovato kullanan araçlarıma yol ayarı vb işlemleri çok kez yaptım hatta uzaktan bağlantı ile ayarını yaptığım çok araç vardır. Sizlere danışmak istediğim ise 2014 FB7 de hangi kit kullanılıyor ? Araştırmalarıma göre servis dışında bağlantı sağlanamıyor gibi yazılar okudum. Bilgi paylaşımında bulunursanız sevinirim. ECU fotosu ektedir. Teşekkürler