- Katılım
- 2 Ara 2015
- Mesajlar
- 161
- Tepki puanı
- 1
- Aracınız
Yapcak bişe yok )
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mevlana derki Nice insanlar gördüm üzerinde elbise yok*yeni kasaya kadar sabret
Civic 9 FB7 Otomatik şanzuman için, 165km/h hızda:
3.Vites: 6.552 RPM
4.Vites: 4.671 RPM
çevirir. Arabanın bu vites geçişleriyle daha fazla yapabileceği bir şey yok.
6.100 RPM devirden sonra arabanın gücü artmaz. Uygun eğim varsa veya düz yolda güzel bir ivme yakalanmışsa aynı güçle hızlanma olabilir. Yükselen devir sonrasında alt vitese geçildiğinde daha avantajlı bir noktadan ivmelenme sürdürülebilir.
Eğer 3.viteste 7.000 RPM çevirene kadar bekleyebilirse (S vites ve manuel mode) 165 yerine 176 km/h hızı görecek. Oradan 4.vitese kayıpsız geçiş yapsa 4.983 RPM devirden devam edecek. Yeni durumda üretilen güç yaklaşık olarak 72kW/96HP yerine 79kW/106HP olacak.
Kazanılacak 10HP yarış kazandırır mı?
En azından bu fark öyle kolay atılmaz.
Ancak, 2011 Passat eğer 1.8T modeli ise çok bir şey beklememek lazım. Alt devirlerde motoru canlı tutacak Turbo ile motorun ivmelenmesi iyileşiyor ve vites geçişlerindeki dinlenme daha kısa sürüyor. Üst devirlerde durumlar eşit olacak ama o zaman da yüksek hacmin verdiği ekstra güç var. 135-140 HP ile aradaki farkın kapanması zor.
Benzer bir tecrübeyi (Passat 1.8T) ben de yaşamıştım ama kırmızı ışıkta kalkıştan sonra benim yediğim fark bir iki boy kadardı.