2017 Civic Ses Yalıtım

Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
54
Çözümler
1
Tepki puanı
16
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Kemal Eren
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhabalar, fc5 kasa aracıma ses yalıtım yapmayı düşünüyorum. Aşırı derecede yol sesi alıyor içeri. Elimden geldiğince fotoğraf çekip eklicem.

Malzemeler: 3 adet bitüself 15x10mt
1 adet 1x5mt 6mm adetaş dan alınma köpük.

Önce ön arka kapı içlerine sadece köpük uygulicam. Btm yapışkanı kuvvetli değil sıcakta kendini atar diye düşünüyorum.

Daha sonra bagaj içi ve arka koltuk altına btm+köpük. Koltuk altına ekstra yalıtım keçesi.

En son davlumbazları söküp iç kısma btm+köpük düşünüyorum.

İleriki dönemde falken lastik değişimiylede kapanış.

Forumdaki neredeyse bütün yalıtım konularını okudum. Youtube da izlemediğim video kalmadı. Bakalım sonuç ne olacak. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Merhabalar, fc5 kasa aracıma ses yalıtım yapmayı düşünüyorum. Aşırı derecede yol sesi alıyor içeri. Elimden geldiğince fotoğraf çekip eklicem.

Malzemeler: 3 adet bitüself 15x10mt
1 adet 1x5mt 6mm adetaş dan alınma köpük.

Önce ön arka kapı içlerine sadece köpük uygulicam. Btm yapışkanı kuvvetli değil sıcakta kendini atar diye düşünüyorum.

Daha sonra bagaj içi ve arka koltuk altına btm+köpük. Koltuk altına ekstra yalıtım keçesi.

En son davlumbazları söküp iç kısma btm+köpük düşünüyorum.

İleriki dönemde falken lastik değişimiylede kapanış.

Forumdaki neredeyse bütün yalıtım konularını okudum. Youtube da izlemediğim video kalmadı. Bakalım sonuç ne olacak. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bagaj ici bituself, ses ve isi izolasyonu icin kullanilan kaucuk sunger arti bagaj pandizotu
Kapi icleri aliminyumlu kopuk ve bituself
Arka koltuk alti bituself
Zemini sokmeyi denedim ama harcanan efora degmeyecegi ve arada sunger zaten oldugu icin yapmadim
Camurluklar sokuldu icine bituself ve aliminyumlu kopuk koyuldu ve uzerlerine putur atildi
Arac tabanina putur de atildi

Sonuc %20 ancadir tabiki etkisini gormusumdur ama daha sessiz bi lastikle ayni yol sesi azalmasi saglanir, tek artisi araba ici isindigi zaman kolay sogumuyor diger araclar gibi. Korozyon da olmaz arac altinda.
Ctk da temel maddesi bituselfle ayni petrol bazli amac titresim rezonansini kesmek ama ctk daha profesyonel oldugu icin illaki biraz daha fazla izolasyon saglar, bu tarz malzemeleri her tarafa uygulamak rezonansi engellemek gerekli ama sasi ici kopuksuz oldugu icin(alman araclarinda farkli olan sey bu ve sungerler montaj esnasinda yerlestirilmesi zaten) illa o ses yayilacak istediginiz sessizlik alman araclariysa onu saglamaniz tam profesyonel calismayla ancak olur. Ama amator bu isi yapacaksaniz bence yapmayin falken lastik ve bagaj pandizotu alip hayatiniza devam edin derim yoksa tatmin olmayacaksiniz kendimden biliyorum. Evet harcadigim O efora karsilik alman araclari sessizligini hakettigimi dusunuyorum. Fabrika en fazla 50$ malzemeden kistigi icin ugrasiyoruz cok zor bir olay degil arac montajlanirken sasi iclerini kopukle tabani camurluklari bitumle kaplayip araya sunger koymak ama yapmiyor iste. Civicde kullanici sikayet eder sonraki kasaya uygularlar eski kullanici denek olarak goruluyor sadece, ve bircok kullanici sadece motor sanzuman sorunsuzlugu var diye diger sorunlarin onemsiz oldugunu dusunuyor civic fanatigi cok fazla olan bir arac malesef, herkes hakkini aramayi bilse bunu yapamazlar iyiki kapandi fabrika gelecek arac modellerinin ne koltuk derisi ne sarf malzemesi bize satilanlar gibi kalitesiz olmaz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
54
Çözümler
1
Tepki puanı
16
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Kemal Eren
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2017
Bagaj ici bituself, ses ve isi izolasyonu icin kullanilan kaucuk sunger arti bagaj pandizotu
Kapi icleri aliminyumlu kopuk ve bituself
Arka koltuk alti bituself
Zemini sokmeyi denedim ama harcanan efora degmeyecegi ve arada sunger zaten oldugu icin yapmadim
Camurluklar sokuldu icine bituself ve aliminyumlu kopuk koyuldu ve uzerlerine putur atildi
Arac tabanina putur de atildi

Sonuc %20 ancadir tabiki etkisini gormusumdur ama daha sessiz bi lastikle ayni yol sesi azalmasi saglanir, tek artisi araba ici isindigi zaman kolay sogumuyor diger araclar gibi. Korozyon da olmaz arac altinda.
Ctk da temel maddesi bituselfle ayni petrol bazli amac titresim rezonansini kesmek ama ctk daha profesyonel oldugu icin illaki biraz daha fazla izolasyon saglar, bu tarz malzemeleri her tarafa uygulamak rezonansi engellemek gerekli ama sasi ici kopuksuz oldugu icin(alman araclarinda farkli olan sey bu ve sungerler montaj esnasinda yerlestirilmesi zaten) illa o ses yayilacak istediginiz sessizlik alman araclariysa onu saglamaniz tam profesyonel calismayla ancak olur. Ama amator bu isi yapacaksaniz bence yapmayin falken lastik ve bagaj pandizotu alip hayatiniza devam edin derim yoksa tatmin olmayacaksiniz kendimden biliyorum. Evet harcadigim O efora karsilik alman araclari sessizligini hakettigimi dusunuyorum. Fabrika en fazla 50$ malzemeden kistigi icin ugrasiyoruz cok zor bir olay degil arac montajlanirken sasi iclerini kopukle tabani camurluklari bitumle kaplayip araya sunger koymak ama yapmiyor iste. Civicde kullanici sikayet eder sonraki kasaya uygularlar eski kullanici denek olarak goruluyor sadece, ve bircok kullanici sadece motor sanzuman sorunsuzlugu var diye diger sorunlarin onemsiz oldugunu dusunuyor civic fanatigi cok fazla olan bir arac malesef, herkes hakkini aramayi bilse bunu yapamazlar iyiki kapandi fabrika gelecek arac modellerinin ne koltuk derisi ne sarf malzemesi bize satilanlar gibi kalitesiz olmaz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Değerli yorumun için teşekkürler hocam, benimde beklentim fazla değil maksat uğraş olsun. Bagaj pandizotu yerine sence direkt altını köpükle kapasam oranın, artısı eksisi ne olur sence? Malum pandizot 500₺

CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Değerli yorumun için teşekkürler hocam, benimde beklentim fazla değil maksat uğraş olsun. Bagaj pandizotu yerine sence direkt altını köpükle kapasam oranın, artısı eksisi ne olur sence? Malum pandizot 500₺

CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bagajdan gelecek sesler cok az azalir, belki yuksek seste muzikte zirilti oluyosa o azalabilir onun disinda cok etkisi olmaz. Zamanla yapiskan sicakta atarsa sarkmalar olabilir tahminimce. Bagaj pandizotunun altinda bituself atmistim hoparlor yanlarina bagajdan gelen su sisesi yuvarlanma sesi yariya inmistir pandizotla daha iyi oluyor her yanini kapattigi icin. Evet masrafli malesef, 2 yil once 300-500 olan malzemeler suan 3000-5000 bandinda tutuyor. O harcayacaginiz parayi lastige verip daha erken alabilirsiniz karsiligini diyebilirim bu yazdan sonra lastigi degisicem bende. Sonra kiyaslayabilirim lastik faydasini da.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
54
Çözümler
1
Tepki puanı
16
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Kemal Eren
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2017
Kendim kapı içlerine ,davlumbaza ,bagaj içine ,bagaja ,kaputa bile 9mm yalıtım malzeme uyguladım değişen birşey olmadı sesde biraz iyileşme sadece


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yani o kadar araştırdım çok enteresan sonuçlar var. Kimisi sizin gibi sonuçtan memnun değil kimisi memnun. Mesela forumda bi konu vardı fc5 kasa, sadece tabana çift kat pütür atıp verim alan var. Mesela aşağıda verdiğim linkte fd6 kasada sadece kapı izolasyonu ile aldığı verimi paylaşmış.


CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Yani o kadar araştırdım çok enteresan sonuçlar var. Kimisi sizin gibi sonuçtan memnun değil kimisi memnun. Mesela forumda bi konu vardı fc5 kasa, sadece tabana çift kat pütür atıp verim alan var. Mesela aşağıda verdiğim linkte fd6 kasada sadece kapı izolasyonu ile aldığı verimi paylaşmış.


CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam bu o anki trafik yogunlugu, ortam gurultusu kayit alan mikrofonun hassasiyeti, gittigi asfalt kalitesi bir suru sey var degisken olarak tabiki faydasi var ama yapilan arac fb7 bizim araclarin halinin altinda 2cm presli yun var o tarz izolasyon malzemeleri fb7 de daha az. Ama fayda ve beklenti degisken herkesib kulagi bir degil, ben kaputun altina bile yapicaktim ama klipsleri kirarim diye sokmedim duruyor hala. Bu arada kapilari sokerken en ufak klipsi kirarsan her muzik dinlediginde, stabilize yolda zirilti cekeceksin uyarayim. Lastik degisip memnun olmazsan bunlara girismen daha mantikli ama yine de sen bilirsin tabi. Eger yapicaksan camurluklara da yapman lazim ki sonuc alabilesin, camurluk iclerinde hicbir izolasyon malzemesi yok o yuzden daha cok yol sesi aliyor arac.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,951
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@Eksisozluk paylaştığınız yalıtımla ilgili videoyu izledim.
@ywzckr FC5 hususundaki deneyimlerini detaylıca yazmış.
Öncelikle şu hususu belirtmem gerek, FC5'de yalıtım olarak FD6 ve FB7den belirgin şekilde daha fazla çalışılmış bir araç.
Fabrikasyon yalıtımda FC5lerde kapı içi ek izolasyon köpüğü (FD6-FB7de sadece basit bir su geçirmez naylon var) ile arka teker üstü iç kısımlarda izolasyon süngeri mevcut (öncekilerde yok). Ayrıca FC5lerde ön çamurlukların içindeki davlumbazlar bütün yüzeyi örtüyor, FB7lerde ise kabin ve motora bakan kısmın büyük bir bölümü kapatmıyor.
Bu açıdan @ywzckr yaşadığı gibi FC5te yapacağınız yalıtımla elde edeceğiniz izolasyon önceki kasalarda aynı bölgelerde yapacağınız izolasyon aynı etkiyi oluşturmayabilir, bu nedenle önce sessiz bir lastiğe geçmek izolasyona göre çok daha hızlı sonuç almanızı sağlayabilir.

Bunlar haricinde şöyle bir gözlemimde var, bir araca izolasyon yaptıktan sonra aracın yeni haline alışınca zamanla pekte iyi değilmiş algısı oluşabiliyor, bunu bizzat birçok kere yaşadım. En sonunda fırsatını bulduğumda deneme amaçlı aynı yolda ve çok kısa zaman aralıkları izolasyonsuz FB7 ile kendimin kapılara ve arka koltuk altına bitüself + kauçuk köpük izolasyonu yaptığım FB7yi kullandıktan sonra özellikle düşük hızlarda çok ciddi ses farkı gözlemledim, kendi aracımda nerdeyse 50-60 km hıza kadar pek yol sesi hissetmezken izolasyonsuz FB7de 30 km hızdan sonra belirmeye başlayan belirgin yol sesi beni fazlasıyla rahatsız etmişti (lastikler o zaman 2 aracında ContiPremiumContact 5 idi).
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,951
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bagaj ici bituself, ses ve isi izolasyonu icin kullanilan kaucuk sunger arti bagaj pandizotu
Kapi icleri aliminyumlu kopuk ve bituself
Arka koltuk alti bituself
Zemini sokmeyi denedim ama harcanan efora degmeyecegi ve arada sunger zaten oldugu icin yapmadim
Camurluklar sokuldu icine bituself ve aliminyumlu kopuk koyuldu ve uzerlerine putur atildi
Arac tabanina putur de atildi

Sonuc %20 ancadir tabiki etkisini gormusumdur ama daha sessiz bi lastikle ayni yol sesi azalmasi saglanir, tek artisi araba ici isindigi zaman kolay sogumuyor diger araclar gibi. Korozyon da olmaz arac altinda.
Ctk da temel maddesi bituselfle ayni petrol bazli amac titresim rezonansini kesmek ama ctk daha profesyonel oldugu icin illaki biraz daha fazla izolasyon saglar, bu tarz malzemeleri her tarafa uygulamak rezonansi engellemek gerekli ama sasi ici kopuksuz oldugu icin(alman araclarinda farkli olan sey bu ve sungerler montaj esnasinda yerlestirilmesi zaten) illa o ses yayilacak istediginiz sessizlik alman araclariysa onu saglamaniz tam profesyonel calismayla ancak olur. Ama amator bu isi yapacaksaniz bence yapmayin falken lastik ve bagaj pandizotu alip hayatiniza devam edin derim yoksa tatmin olmayacaksiniz kendimden biliyorum. Evet harcadigim O efora karsilik alman araclari sessizligini hakettigimi dusunuyorum. Fabrika en fazla 50$ malzemeden kistigi icin ugrasiyoruz cok zor bir olay degil arac montajlanirken sasi iclerini kopukle tabani camurluklari bitumle kaplayip araya sunger koymak ama yapmiyor iste. Civicde kullanici sikayet eder sonraki kasaya uygularlar eski kullanici denek olarak goruluyor sadece, ve bircok kullanici sadece motor sanzuman sorunsuzlugu var diye diger sorunlarin onemsiz oldugunu dusunuyor civic fanatigi cok fazla olan bir arac malesef, herkes hakkini aramayi bilse bunu yapamazlar iyiki kapandi fabrika gelecek arac modellerinin ne koltuk derisi ne sarf malzemesi bize satilanlar gibi kalitesiz olmaz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam bence aracınıza çok benzer koşullardaki bir FC5 ile aynı güzergah ve zaman diliminde karşılaştırma amaçlı kullanıp aradaki farkı daha net gözlemleyebilirsiniz, çünkü zamanla sürekli aynı aracı kullanınca araçtaki izolasyon seviyesine alışılıyor ve izolasyonun etkisi olmadığı hissi oluşabiliyor.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
367
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
En son 15 km kadar 2007 model bir Range Rover kullanmıştım, Range'i kullanırken bir şey anlamadım ama hemen ardından kendi aracıma binince "bu ne gürültü" diyerek bayağı bir şaşırmıştım. Ama insan alışıyor.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst