Forumlar da bunları yazıp çizmekten insanların yorulmaması hayret verici.Xenon farları çok yabana atmışsınız, Xenon farlar karşıdan gelenlerin gözünü almaz, çünki ultraviyole ışın ve radyasyon yayarak çalışırlar. Xenon farlar yanarken karşıdan baktığınızda gözünüzü almamasına rağmen yolu elmas döşenmiş gibi aydınlatıyor, bunun sebebi UV ve radyasyon yayması, bu sebeple Xenon farlara sahip otomobillerde fazla yer kaplayan ve yüksek maliyetli balast güçlendiriciler vardır çıkan şey sadece ışık değil.
Xenon ların piyasada artık daha az görülme sebebi maliyet yüzünden üreticilerin LED tipi aydınlatmayı tercih etmesinden kaynaklanıyor.
Xenon farlardaki bu özellik LED ampüllerin hiçbirisinde yoktur. Var diyen yalan söyler, LED farlara sahip otomobillerin tümü orjinal yada sonradan takılmış olsun karşıdan gelenin gözünü alır ve ıslak asfalt zeminde yeterli aydınlatma sağlamaz, bunun yanında yağmurlu zeminde yeterli aydınlatma sağlamadığı gibi zeminden yansıma yaparak karşıdan gelenleri daha da rahatsız eder.
Sonradan takılan amatör modifikasyonla ilave edilmiş Xenon ların birçoğunda odak ayarı sağlayan mercek yoktur. Olsa bile yeterli kalitede değilse LED ile aynı performansı verir.
LED ampüller ile yağışlı havada yada her koşulda iyi aydınlatma elde etmek için ışık şiddetini yüksek tutmanız gerekir, daha yüksek lümen değerleri vs. vs. bu durumda hem farlardaki ısıyı arttırıp hemde beyaz mavi tonlardaki yolun uzun sürüşlerde gözü yorması hemde karşıdan gelenlerin sizi sıklıkla ikaz etmesi gibi sonuçları olur.
Halojen, LED yada Xenon bunlardan biri diğerinden üstün yada daha kötü değildir. Halojen ucuz ve ömürsüzdür ama ıslak zeminde ve kırmızı tonlarına yakın olduğu için gözü yormadığından iyidir, ortalama düzeyde güç çeker selektör yaptığınızda hatırı sayılır bir gecikme yaşarsınız kuru zeminde yol aydınlatması ile karıştığı zaman hiç aydınlatmıyor gibi olur, LED ise kuru asfaltta mükemmele yakın aydınlatma sağlar çok maliyetli değildir ve çok uzun ömürlüdür otomobilden en az güç çeken ve uzun farları kullandığınızda selektör yaptığınızda en hızlı tepki veren ampüldür. Xenon ise çok pahalıdır çok fazla da güç çeker ancak yüksek aydınlatma performansını sürücü ve yoldaki diğer araçları rahatsız etmeden sağlar tercihen otomobil üreticisinin stock olarak sunmuş olduğu Xenon lar dışındakiler bunu sağlamadığı için sonradan modifikasyon ile iyi bir Xenon far aydınlatması elde etmek pek mümkün değil zaten.
Otoban, yol aydınlatması sokak lambası vs. bunların hepsi esasında sarı tonlarda ışık verirler 5000-6000 kelvin gibi ancak yoldaki uyarı lambaları ışıklı tabelalarda genellikle LED kullanılır. Şimdi bunların sebebi sadece maliyet mi? yoksa vereceği ışık rengi tonunun amacı düşünülerek mi yapılmış?
Söylediğiniz şeyler taş devrinden kalma dogma'lar.
Benim ekonomik gücüm var , kendime ekonomik çözümler aramıyorum.
Yolculukta konfor önceliğimdir aksine özellikle siyah asfaltta halogen ampulün ne kadar yetersiz olduğunu kaç aracımda tecrübe ettim ki çözüm arayışlarımı sürdürüyorum.
Size itham ederek bu cümlelerimi sarfettiğimi düşünerek yazmışsınız belli ki....
Özür dilerim ama alakası yok , tasarladığınız tabuları yıkmak için sizi Malatya'ya davet ediyorum. Buyrun gelin ve bana aksini iddia ediniz lütfen...
Örnek VİDEO
#Olumsuz hava şartları performansı..
SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Son düzenleme: