- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.1.6 sedan 125 bg ile 1.5 sedan 182 ardında tercih etmek istersek performans açısından ve 2 .el piyasadı bakımından hangisi önerirsiniz
Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur
hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.
onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız
1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.
kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.
Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil
Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.
Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.
yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz
çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız