2020 - 2023'ün en iyi lastikleri

2023'ün Bağımsız Testlere göre En İyi Yaz Lastikleri:

Video

2022/2023'nin Güncel Testlerine göre En iyi Kış Lastikleri:

Testler 225/45 R17 Ebatlarındaki Lastiklerle yapılmış:

1.Karda Fren Testi: Yerli üretimi Petlas Snow Master burada iyi iş çıkarmış.

1667129956762.png

2. Karda Çekiş:
1667130261172.png

3. Karda Yol Tutuş
1667130308574.png

4. Islak Zemin Frenaj ve Yol tutuş performanslarına geçince Petlas, özellikle frenajda Blizzak LM005'in yaklaşık 12 metre daha sonra duruyor. 80km/s'lik bir hızdan yaklaşık 40metre sonra durması biraz ürkütücü. Wet handling tablosunda da pistte atılan tur süresini ifade etmekte.
1667130687053.png


5. a.Straight Aqua tablosunda Su drenaj performansı gösteriliyor ve burada lastik sudayken çıkılabilen hızlar verimiş.
b.Curved aquaplaning tablosunda da ıslak yolda hızlanmak için harcanan süreler verilmiş. Aracın yanal olarak kayma sürelerinin tersini yansıtıyor tablo bir nevi.

1667131172637.png


6. a.Kuru Zemin Fren performansı
b.Kuru zemin Yol tutuşunu gösteren pist süresi.

1667131555100.png

7. Gürültü ve kişisel bakış açısıyla (öznel) Konfor oranları:
1667131720599.png

8. Yuvarlanma Direnci ve Fiyat tabloları. Yuvarlanma direnci yakıt ekonomisine etki etmekte. Bu bağlamda petlas her iki tabloda da iyi bir konumda.
1667131929246.png

Test sonuçlarına göre R17 45/225 için 2022/2023'ün en iyi Kış lastikleri:

1. Bridgestone Blizzak LM05
2: Continental TS870
3. Hankook winter i cept RS3
4. Pirelli Cinturato Winter 2

Kaynak (Source): https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm
Test videosu :


2020'nin Güncel Testlerine göre En iyi Lastikler:

4 Mevsim Lastikler

1. Goodyear 4 seasons Gen 3
2. Hankook Kinergy 4S2
3. Continental AllseasonsContact
4. Bridgestone Weather Control A005
5. Michelin Crossclimate Plus

Kış Lastikleri
Bridgeston Blizzak LM005
Continental Wintercontact TS860
Michelin Alpin 6
Michelin Pilot Alpin 5
Nokian WR 4
Goodyear Ultragrip 9+
Goodyear Ultragrip Performance+
Hankook i Cept RS2

Yazlık Lastikler

-Performans

Michelin PilotSport 4 ve 4S
Goodyear F1 Eagle Assymetric 5
Continental PremiumContact 6
Hankook S1 Evo 3

-Düşük gürültü seviyesi ve düşük yakıt tüketimi
Goodyear Efficientgrip Performance 2
Nokian Wetproof
Falken Ziex ecorun 310
Michelin Primacy 4

Arkadaşlar Tyre review, 2020'nin en iyi lastiklerini bir videoda derlemiş ben de buradan yola çıkarak bir derleme yaptım. İlk etapta yazlık lastiklerden başladım, sonrasın 4 mevsim, en altta da yüksek performans lastik testleri ve SUV lastiklerinin test linklerine yer verdim. Dileyen oradan bakabilir. İlgili video en alttadır.

Yazlık lastik ile başlayalım:

Goodyear Eff. grip Performance 2'nin TÜV SÜD testleri :

ISLAK ZEMİN
wet braking perf.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

GY Eff. Grip 2, En iyi ıslak zemin yol tutuşuna sahip lastik olarak görünüyor teste katılanlar arasında.

Islak zemindeki yol tutuş ile devam edelim:

wet handling.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


.Diş aşınma.png

Aşınma testlerinde de yine oldukça iyi sonuç almış. Özellikle tanıdığımız ve bildiğimiz sert lastiklere göre ömrü +%50'den daha fazla görünüyor.
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Farklı kaynaktan testlerle devam ediyorum: Lastik ölçüleri 225/50 R17 , test aracı Volvo denilmiş. Test İsveçte yapılmış.

Konfor ve yakıt ekonomisi testleri :

komfor ve ekonomi.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Kuru Zemin Performansları

kuru zemin.png

Kaynak: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Teknikens-17-Inch-Summer-Tyre-Test.htm
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

4 MEVSİM Lastiklere bakarsak önerilen 2 Lastik mevcut: Michelin CrossClimate Plus ve Goodyear 4 Seasons Gen 3.

Goodyear'ın 4seasons Gen 3 testi yok yeni olduğu için ancak Gen2'nin olduğu testleri atıyorum:

Testler 225/45 R17 BMW 1 Serisi araçla yapılmış:

Kuru Zemin frenleme ve Yol tutuşu:

kuru zemin frenleme ve yol tutuşu.png

Kuru zeminde referans yaz lastiğine en yakın performansı Michelin CC+ vermekte...

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Islak Zemin frenleme ve yol tutuşu testleri:

Islak zemin frenleme ve yol tutuşu.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Karlı zemin fren ve yol tutuş testleri :

Karlı zemin.png


********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Yakıt ekonomisi ve gürültü değerleri :
ses.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Aşınma değerleri, her 1000km'ye düşen fiyat ve lastik fiyatları tabloları:
fiyat.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Bunların dışında Ultra Yüksek Performans Lastiklerinin testleri için şu linklere bakılabilir:

245/35 R19 ve 265/35 R19


Önerilenler genel olarak UHP için :

Continental SportContact 6
Continental PremiumContact 6
Goodyear Eagle F1 SuperSport
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Michelin Pilot Sport 4S
Michelin Pilot Sport 4
Hankook Ventus S1 evo 3
Nokian PowerProof
Vredestein Ultrac Vorti
Falken Azenis FK510

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

SUV için önerilen Lastiklerin en tepesinde Michelin Pilot Sport 4 yer alıyor:

Testler:


 

Ekli dosyalar

  • 1667130382805.png
    1667130382805.png
    41.8 KB · Görüntüleme: 15
  • 1667131781505.png
    1667131781505.png
    40.7 KB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yakıt tüketiminde her bir harf arasında 100 km'de 0.1 lt fark oluyormuş, yani E sınıfı ile A sınıfı arasında 0.4 oluyor.

Yakıttan başka tablolarda bir de konfor listesi var ki onda da Falken sonda. Ama bizde her kullanıcı yumuşak olduğunu dolayısıyla konforlu olduğunu söylüyor. Bunların konfor kriteri başka mı?
> Sert lastikten geçenler yumuşak diye yorumlayabilir. Ben sert ve gürültülü bir lastikten geçtim.
> Yumuşak lastikten geçen ise sert diye yorumlayabilir.
> Testte neye göre bakılıyor onu bilmiyorum.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
> Sert lastikten geçenler yumuşak diye yorumlayabilir. Ben sert ve gürültülü bir lastikten geçtim.
> Yumuşak lastikten geçen ise sert diye yorumlayabilir.
> Testte neye göre bakılıyor onu bilmiyorum.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hocam şöyle bir gerçekte var, bir lastiğin sessiz ve yumuşak anı ilk 6 aylık kullanımda ortaya çıkıyor.
Özellikle 2 yıl sonunda lastik kaliteli ise kendini belli ediyor.
Bu açıdan Falken Ziex310 yeni bir lastik olduğu için yorum yapmak bence biraz erken (y)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam şöyle bir gerçekte var, bir lastiğin sessiz ve yumuşak anı ilk 6 aylık kullanımda ortaya çıkıyor.
Özellikle 2 yıl sonunda lastik kaliteli ise kendini belli ediyor.
Bu açıdan Falken Ziex310 yeni bir lastik olduğu için yorum yapmak bence biraz erken (y)
Zamanla göreceğiz bakalım.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam şöyle bir gerçekte var, bir lastiğin sessiz ve yumuşak anı ilk 6 aylık kullanımda ortaya çıkıyor.
Özellikle 2 yıl sonunda lastik kaliteli ise kendini belli ediyor.
Bu açıdan Falken Ziex310 yeni bir lastik olduğu için yorum yapmak bence biraz erken (y)


Bunlara ek olarak kullanıcının lastiğe davranışı da uzun vadedeki durumu değiştirebiliyor.Benim gibi yaz lastiğini kışın da kullanıp sonra lastik sertleşiyor,, çatlıyor konforu azalıyor da dememek lazım :)

Ön lastikleri yeniledim.
  • PETLAS VELOXSPORT PT741 TL REINFORCED 94W .
Batmış bir vidanın tamiri için gittiğimde lastiği janttan ayıran makine lastiği esnettiğinde çatlakların ciddi boyuta ulaştığını farkettim, özellikler sırt kısmında oluklardaki çatlaklar. Diş derinliği hala yeterli olsa da içime sinmedi. Sol ön lastik dış tarafı diş derinliği daha azdı, araçta titreme yada bir yana çekme olmasada yine de rot-balansa görünmek iyi olacak.Bu lastikler ile önde takılı olarak yaz+kış 3 sene 45bin km yapmıştım. Çatlakların nedeni sanırım yaz lastiğini kışın da kullanmam. Yanaklar da çatlak yok. Kışın aynı kasislerdeki sertliği yaza göre daha bariz farkederdim.

Ekli dosyayı görüntüle 260743 Ekli dosyayı görüntüle 260744 Ekli dosyayı görüntüle 260745 Ekli dosyayı görüntüle 260746
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Geçen hafta abimin Megane aracına EGP 2 taktık bizde. Hem sıfır olmasının verdiği hemde Turanza lardan sonra takılmasından kaynaklı muhtemelen çok daha yumuşak geldi.
Benim de henüz yorum yapmam için çok erken. Haziran da 2000 km yol yapacağım o araçla ay ve yıl olarak uzun süreli olmasa da, malum yollarımızda ki performansını aktarırım :D

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
@İsmail Beşiroğlu hocam Megane la 2000 km dahil olmak üzere Haziran dan bu yana toplam 4500 km yol yaptım.

Forumda bir çok kişinin ilk baktığı ses konusunda başarılı bir ürün çıkarmışlar.
Özellikle önceki mesajımda da belirttiğim gibi turanzalardan sonra hem daha yumuşak hemde daha sessiz olduğunu ilgisi olmayan bir sürücü bile anlar.

Yol tutuş olarak memnun kaldım. Megane ın ESP si kapanmıyor haliyle lastiğin karakterini tam manasıyla anlayamadım.

Yoncalarda zorladım.
Megane ESP ile yol tutmaya çalışan bir araç.
Süspansiyonlar pek yumuşak olmamasına rağmen gövde salınımı fazla olan, ani ağırlık transferlerinde hem arkayı bırakmaya, hem önden açılmaya müsait bir araç.

Eski lastikleriyle özellikle viraj içinde arka taraf çok hafif oynar tedirgin ederdi.
Bu lastiklerle bu problemin üstesinden gelmiş olduk.

Araç dizel tamgaz kalkışta tork patlamasından dolayı çok patinaja kalıyordu.
Şimdi ise birkaç kez ESP yakıyor çok daha iyi tutunuyor.

Burada amacım turanzayı yermek değil tabiki. Çıkan turanzalar 2016 48. Hafta üretimiydi.
Bu lastikler de 4 sene sonra bu şekilde hissiyat verecektir elbette.

Islak zeminde ise
Sulamanın yola sıçradığı yerlerde kurudan bir anda ıslağa geçince sapıtmıyor çizgisini bozmadan devam ediyor.
Ancak malesef yağmurlu hava da deneyemedim.

Kendi aracımın lastikleri bittiğinde EGP 2 nin kondisyonuna göre onu veya Falken ziex ze - 310 ları bir denemek istiyorum ondan da takabilirim.

Aklıma gelenler bu şekilde
Farklı sorular olursa memnuniyetle cevaplarım :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Ben kullanıyorum hocam, 5000 km oldu.
Yol tutuş ve sessizlik olarak memnun kaldım özellikle kışlık Pırelli lastiklerimden sonra. Yoğun yağmur altında ıslak zemin performansını deneme fırsatım oldu 1 kez, hiç bir sıkıntı yaşamadım. Şu an gayet memnunum, tavsiye ederim?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ben kullanıyorum hocam, 5000 km oldu.
Nasıl gidiyor hocam, gürültü düzeyi, konforu ve performansı konusunda memnun musunuz? Hızlı kalkışlarda patinaj var mı?

2. mesajı görmeden soruyu sormuşum hocam? teşekkürler, sonraki lastiklerm bunlar olacak inşallah.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@İsmail Beşiroğlu hocam Megane la 2000 km dahil olmak üzere Haziran dan bu yana toplam 4500 km yol yaptım.

Forumda bir çok kişinin ilk baktığı ses konusunda başarılı bir ürün çıkarmışlar.
Özellikle önceki mesajımda da belirttiğim gibi turanzalardan sonra hem daha yumuşak hemde daha sessiz olduğunu ilgisi olmayan bir sürücü bile anlar.

Yol tutuş olarak memnun kaldım. Megane ın ESP si kapanmıyor haliyle lastiğin karakterini tam manasıyla anlayamadım.

Yoncalarda zorladım.
Megane ESP ile yol tutmaya çalışan bir araç.
Süspansiyonlar pek yumuşak olmamasına rağmen gövde salınımı fazla olan, ani ağırlık transferlerinde hem arkayı bırakmaya, hem önden açılmaya müsait bir araç.

Eski lastikleriyle özellikle viraj içinde arka taraf çok hafif oynar tedirgin ederdi.
Bu lastiklerle bu problemin üstesinden gelmiş olduk.

Araç dizel tamgaz kalkışta tork patlamasından dolayı çok patinaja kalıyordu.
Şimdi ise birkaç kez ESP yakıyor çok daha iyi tutunuyor.

Burada amacım turanzayı yermek değil tabiki. Çıkan turanzalar 2016 48. Hafta üretimiydi.
Bu lastikler de 4 sene sonra bu şekilde hissiyat verecektir elbette.

Islak zeminde ise
Sulamanın yola sıçradığı yerlerde kurudan bir anda ıslağa geçince sapıtmıyor çizgisini bozmadan devam ediyor.
Ancak malesef yağmurlu hava da deneyemedim.

Kendi aracımın lastikleri bittiğinde EGP 2 nin kondisyonuna göre onu veya Falken ziex ze - 310 ları bir denemek istiyorum ondan da takabilirim.

Aklıma gelenler bu şekilde
Farklı sorular olursa memnuniyetle cevaplarım :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Valla hocam kazasız belasız sürüşler dilerim. Sonraki sorum tabi ilerleyen zamanlardaki aşınma ve performans düşüşlerine bakıyor. 20bin km sonrasındaki ve 2 yıl sonraki performansı nasıl olacak bakalım. Her şeyi yazmışsınız çok teşekkürler, pek bir soru kalmadı kafamda. ? (y)
 
Geri
Üst