Merak edenler için sensing olayı müthiş bir şey. Araç manuel olmasına rağmen izmit gebze arasında frene gaza basmadan gidip geliyorum neredeyse. Bir iki ışıkta devre dışı kalıyor onun haricinde direksiyona dokunmak yeterli. Bu arada şerit takip ve destek sisteminde ilgimi çeken bir durum var. Daha önce kullandığım araçlarda serit takip sistemi şerit dışına çıkmaya doğru sisteme girerdi. Bu araçta ilginç şekilde sürekli devrede ve direksiyon sürekli aracın kontrolünde. Yani eliniz direksiyona değdiği sürece araç kontrolü bırakmıyor. Virajlarda dönüşleri kendi yapıyor ve sürekli yolu ortalayarak gidiyor. Yarı otonom bir sürüş sağlıyor size. Önünüze araç atladığında aracın hızını ölçüp biçip ona göre fren yapıyor belirlemiş olduğunuz takip mesafesi ölçüsünde. Örneğin araç sizden yavaş ve aniden atladıysa iyi bir fren yapıp yavaşlıyor. Aracın hızı size yakın veya hızlı ise fren yapmıyor. Araç çok güçlü olduğu yokuş olsa bile 60 70 km hıza düştüğünde hiç hissettirmeden 6. viteste tekrar hızlanabiliyor. İnanılmaz bir çekiş gücü var. Bu da yarı otonom sürüşte sizi çok rahatlatıyor. Acil fren destek sistemini dün kazara deneme fırsatı da buldum. Bir yaya fırladı önüme, düşük hızda olduğum için geçer diye düşündüm ama araç emniyete aldı ve fren yaptı bana sormadan. Adam sağ çaprazda olmasına rağmen algılaması harika idi.