40 bin bakımı için garanti bozacağım tavsiye lütfen

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tugiakgl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
@ywzckr merhabalar TSE 12047 belgesi var ise ve garanti kapsamına giriyorsa 10-20-30 veya tüm bakımlarımızı bosch car da yaptırmamızın bir mahsuru olur mu 15 Kasım da ilk şahsına civic excutive eco LPG almış biri olarak soruyorum bunu mazur görün malım devir ekonomi devri malesef bayiler fahiş amerikada FORD CUSTOMER 30 binde servise giderken burda 15 bin acaba JAPONYA dada civic Ler 10 binde bir mi gidiyor bu konuda bir bilginiz var mı teşekkürler şimdiden

Hocam bosch car servislerinin nerdeyse hicbirinin hizmet kapsaminda honda yazmiyor bu konuyla ilgili bosch car servisine mail attim ama donus olmadi. Tse ticaret bakanligina yonlendirdi ticaret bakanligindan cevap gelince konu acicam bununla ilgili. Japonyayi bilmiyorum ama avrupadada vw grubu 30 binde bir girerken ulkemizde 15bin. Ayni sekil hondalarda 20 binde bir giriyor bakima. Turkiye agir bakim kosullarinda oldugundan 10 binde bire tabi tutulmus sanirim bizde trafik dur kalk cok fazla yollar duzgun degil bundan oturu buna karar vermislerdir diye tahmin ediyorum cunku ortalama hizimiz hicbirimizin 30 km ustune varamiyor sehir icinde. Bu da yagin kullanim saatini artiriyor, traktorlerde km olmaz saatte bir yag degisir yag sadece 10 binde eskimez kac saat kullanildigi da onemli. Bosch car da suan icin bakim icin bisey diyemeyecegim ama ticaret bakanligi hizmet kapsamindaki marka onemsiz derse o zaman sorun olmaz. Ankarada hizmet kapsami honda olan var diger illerde denk gelmedim pek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
1,182
Tepki puanı
791
Konum
Ümraniye
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam bosch car servislerinin nerdeyse hicbirinin hizmet kapsaminda honda yazmiyor bu konuyla ilgili bosch car servisine mail attim ama donus olmadi. Tse ticaret bakanligina yonlendirdi ticaret bakanligindan cevap gelince konu acicam bununla ilgili. Japonyayi bilmiyorum ama avrupadada vw grubu 30 binde bir girerken ulkemizde 15bin. Ayni sekil hondalarda 20 binde bir giriyor bakima. Turkiye agir bakim kosullarinda oldugundan 10 binde bire tabi tutulmus sanirim bizde trafik dur kalk cok fazla yollar duzgun degil bundan oturu buna karar vermislerdir diye tahmin ediyorum cunku ortalama hizimiz hicbirimizin 30 km ustune varamiyor sehir icinde. Bu da yagin kullanim saatini artiriyor, traktorlerde km olmaz saatte bir yag degisir yag sadece 10 binde eskimez kac saat kullanildigi da onemli. Bosch car da suan icin bakim icin bisey diyemeyecegim ama ticaret bakanligi hizmet kapsamindaki marka onemsiz derse o zaman sorun olmaz. Ankarada hizmet kapsami honda olan var diger illerde denk gelmedim pek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba açıklayıcı cevaplarınız için teşekkürler ama Türkiye nin ağır bakım koşulları konusu gerçekten çok saçma cevap aldığınız bilgilendirmelerinizi merakla bekliyorum inşallah olum lu olurda bizlerde şu servis mevzuunda fahiş fiyatlar vermek zorunda kalmayız ilginize teşekkürler
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Ülkemizin ağır koşullar olarak nitelendirilmesinin en önemli nedeni ilklim ve hava kalitesi.

İlklim çünkü bu ülkede -20'leri gören doğu illeri olduğu gibi +50'leri gören illerde var. Bunun yanında ülkemizde malesef havadaki toz tanecik miktarı oldukça fazla. Düşük km'de bakım sadece bize özel değil ekvatora yakın bulunan bir çok ülke için geçerlidir.

Aracın bakım için en kritik parçası hava filtresidir. Eğer hava filtreniz işini iyi yapmıyorsa yağınızda tortular oluşur. Bu da yağ filtrenizin erken dolmasına neden olur. Böyle böyle rektefiyeye kadar gider bu iş.

Tabi bakım km'sinin belirlenmesinde motor teknolojiside önemli bir faktör. Birkaç yıl önce kullandığım peugeot marka aracım için yetkili servis 20000km diyordu yağ bakımı için.

Sonuç olarak eğerki yetkili servisler dışında bakım yaptıracak dahi olsanız kesinlikle kalitesiz filtre kullanmayın. Hatta hava ve yağ filtrenizi özellikle orjinal parça temin edin.

Bunun daha önce denemeleri yapıldı. Bilindik mir markaya ait oem filtre ile orjinal yağ filtrsinin içi açıldı. Beklendiği gibi orjinal filtre rulosu uzunlamasına açıldığında diğerinden daha uzundu ki bu daha fazla filtreleme kapasitesi demektir. Bu noktada filtresyon kalitesi bir ölçüt değildi. Ancak hava filtresi deneyinde de bu hava geçirgenliğine ve partikül tutuculuğuna bakıldı. Sonuç hiç bir oem ürün, üreticinin kendi adına ürettirdiği kadar başarılı değil. Yalın olanlar var ama.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,296
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ülkemizin ağır koşullar olarak nitelendirilmesinin en önemli nedeni ilklim ve hava kalitesi.

İlklim çünkü bu ülkede -20'leri gören doğu illeri olduğu gibi +50'leri gören illerde var. Bunun yanında ülkemizde malesef havadaki toz tanecik miktarı oldukça fazla. Düşük km'de bakım sadece bize özel değil ekvatora yakın bulunan bir çok ülke için geçerlidir.

Aracın bakım için en kritik parçası hava filtresidir. Eğer hava filtreniz işini iyi yapmıyorsa yağınızda tortular oluşur. Bu da yağ filtrenizin erken dolmasına neden olur. Böyle böyle rektefiyeye kadar gider bu iş.

Tabi bakım km'sinin belirlenmesinde motor teknolojiside önemli bir faktör. Birkaç yıl önce kullandığım peugeot marka aracım için yetkili servis 20000km diyordu yağ bakımı için.

Sonuç olarak eğerki yetkili servisler dışında bakım yaptıracak dahi olsanız kesinlikle kalitesiz filtre kullanmayın. Hatta hava ve yağ filtrenizi özellikle orjinal parça temin edin.

Bunun daha önce denemeleri yapıldı. Bilindik mir markaya ait oem filtre ile orjinal yağ filtrsinin içi açıldı. Beklendiği gibi orjinal filtre rulosu uzunlamasına açıldığında diğerinden daha uzundu ki bu daha fazla filtreleme kapasitesi demektir. Bu noktada filtresyon kalitesi bir ölçüt değildi. Ancak hava filtresi deneyinde de bu hava geçirgenliğine ve partikül tutuculuğuna bakıldı. Sonuç hiç bir oem ürün, üreticinin kendi adına ürettirdiği kadar başarılı değil. Yalın olanlar var ama.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

En son belirttiğiniz testler Honda’nın hava filtresini ürettirdiği TOYO ROKI markasıyla mı yapıldı?
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
K&N filtre kullanıyorum kutu içi memnunum hemde kirlenince yıkayıp yerine takarak tasarruf ediyorum... Orijinal filitreden bile daha iyi zamanında Amerika'dan getittirdim. Full K&N filitrelerim yağ, polen, hava , vites kutusu otomatik bir ona bulamadım :) Bira pahalı oluyor ama uzun vadede çok iyi tavsiye ederim temizleme kitleriyle birlikte almıştım. Forumda konusu vardı.IMG_20181016_115658.jpegIMG_20181107_180813.jpeg

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Servisler aşırı pahalı şanzıman yağ değişimi haricinde servisin yaptığını dışarıda bir usta da aynı kalite yapabiliyor, Altunizade İzzet Kıvrak Usta var japon arabaları üzerine çok iyi bir usta çok eskiden Toyota'nın yetkili servisiymiş, uygun fiyat veriyor her konuda da yardımcı olan biri tavsiye ederim. Adresi Altunizade Capitol AVM karşısı Suhubuya Caddesinde No:5
 
Geri
Üst