Civic FC5 50bin bakımı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan doganmuho
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
NGK-SILZKR7C11DS kodlu buji için R16B motor kodlu FB7nin kullanım kitapçığında 120bin km./6 yıl yaklaşık ömür verilmiştir (FC5te de 1.6 atmosferikte aynı motor mevcuttur), eğer aracın çekişinde veya ateşlemede bir sorun yoksa 100bin km.ye kadar forumda sorunsuz kullanan birçok kullanıcı mevcut.
Bu açıdan 50-60binde bujiyi değiştirmek bence gerekli değil.

1648049943697.png
 
Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
185
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FC5 2018

Ekli videoda NGK yetkilisi iridyum bujilerin benzinli araçlarda 135.000 km.yi gördüğünü ancak LPG’li araçlarda ömürlerinin 60.000 km olduğunu söylüyor. Dediğiniz gibi sıkıntılı bir durum yoksa kullanıcı tasarrufundadır yalnız buji değişiminin lpgli araç için kullanım kitapçığında 40.000 km, yetkili servis bilgilendirmesinde 50.000 km, ngk yetkilisi ve internet sitesinde 60.000 km yazması hem kafa karıştırıcı hem de sinir bozucu takdir edersiniz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
NGK-SILZKR7C11DS kodlu buji için R16B motor kodlu FB7nin kullanım kitapçığında 120bin km./6 yıl yaklaşık ömür verilmiştir (FC5te de 1.6 atmosferikte aynı motor mevcuttur), eğer aracın çekişinde veya ateşlemede bir sorun yoksa 100bin km.ye kadar forumda sorunsuz kullanan birçok kullanıcı mevcut.
Bu açıdan 50-60binde bujiyi değiştirmek bence gerekli değil.

Ekli dosyayı görüntüle 268093
Kitapçık LPG'li kullanım için geçerli değil

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020

Ekli videoda NGK yetkilisi iridyum bujilerin benzinli araçlarda 135.000 km.yi gördüğünü ancak LPG’li araçlarda ömürlerinin 60.000 km olduğunu söylüyor. Dediğiniz gibi sıkıntılı bir durum yoksa kullanıcı tasarrufundadır yalnız buji değişiminin lpgli araç için kullanım kitapçığında 40.000 km, yetkili servis bilgilendirmesinde 50.000 km, ngk yetkilisi ve internet sitesinde 60.000 km yazması hem kafa karıştırıcı hem de sinir bozucu takdir edersiniz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam buji kilometre yapmasa bile rölanti de görevini yapar yani ömrü kısalır Honda da sıkışık trafik mevzusunu göz önünde bulundurarak bunu söylüyor benzinli ise 120 bin

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
NGK-SILZKR7C11DS kodlu buji için R16B motor kodlu FB7nin kullanım kitapçığında 120bin km./6 yıl yaklaşık ömür verilmiştir (FC5te de 1.6 atmosferikte aynı motor mevcuttur), eğer aracın çekişinde veya ateşlemede bir sorun yoksa 100bin km.ye kadar forumda sorunsuz kullanan birçok kullanıcı mevcut.
Bu açıdan 50-60binde bujiyi değiştirmek bence gerekli değil.

Ekli dosyayı görüntüle 268093
Fd6 ve fb7 LPG li ise 20 bin km de subab ayarı istiyor ama fc5 LPG li ise 40 binde bir subab ayarı istiyor her ne kadar motorlar aynı gibi görensede mühendislikleri çok farklı hocam bunu sıkıştırma oranlarına bakarakta anlayabilirsiniz

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
29
Tepki puanı
21
Hondaların uzun gitmesinin sebebi bakımlarının sık olması ngk kendi sitesinde en fazla 60 bin km ömür diyor siz nasıl 100 bin buldunuz anlamadım ki sıkışık trafikte yada rolantide buji çalışıyor siz km yapmasanız bile 50 bin normal aracınızı LPG değilde benzinde kullanıyorsanız 120 bin km de buji değişir burada sorun LPG dir siz bujileri zamanında değişim yapmazsanız hemen değil sonradan sorunlar çıkacaktır bunlar subab erimesi ve bobinlerin ömrülerini tamamlaması fd6 aracım 2006 model hala servise gider ve ömrü tamamlayan parçalar harici sorun çıkmadı normalde fd6 ların ve fb7 bobin sorunu kronik derler ama değil millet bujileri değişmiyor değişmediği için bobinlere fazladan yük biner yük bindiğinde ise ömrünü daha kısa sürede tamamlar ömrünü tamamlayan parçalarım ise bujiler gergi kütüğü v kayışı z rot ve ön cam çıtaları şanzıman yağı fren hidrolik ve fren balataları disler bile hala fabrikanın taktığı gibi duruyor hiç torna olmadı 2013 ten beri aracı kullanıyoruz araç 2012 ten beride LPG li bakımları servis kılavuzundaki yaparsanız araç uzun ömürlü olur al sat yapıyor iseniz vicdanızla alakalı yağ konusunda ve polen konusunda baskı yapın orjinal kullanacaksınız diye ve görmek istediğinizi söyleyin ben hep böyle yapıyorum daha bir sorun görmedim çıkan parçaları ve takınlan parçaları da istiyorum diyin

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben nasıl buldum buna ilk önce cevap vereyim , Derin araştırmalar , taksici , forumdaki bu forumdan bahsediyorum yaptıgımız derin istişareler sayesinde buldum ve fb7 olan arkadaşımın aracından 110 binde çıkan bujilerin genel durum olarak buldum , Kusura bakmayın ama servise bütün kullanıcılar koşulsuz güveniyor bunun sebebide boş garanti muhabbeti ,araçlarımız Honda bu araçlar bakımını yağ su filtreler tam yapın zaten kolay kolay bişey olmaz , Al sat vs yapmıyorum aracımı ailemle kullanıyorum ve vicdanım çok rahat emin olun sizin serviste kullanılan parçalardan kat kat daha güzel yağ , polen filtresi kullanıyorum , Dış tedarik altında varil yağı kullanıp 50 tllik polen filtresine 600 tl vermeye vicdanım el vermedi , Buji durumuna gelince de taksi fc5 hondalar var eminim sıkışık trafik , kısa mesafe , bu yollarda daha çok yorulur araçlar onlar bile 100 bin diyor , ve araçın sesi herşeyi anlatıyor 40 binde subab ayarı diyorlar yazıktır 80 binde subab ayarına gidip hiç sıkıntı olmayan fabrikasyon lpg araçlar var , Araçlarımız lpgli fakat fabrikasyon bu yüzden buji subab. vs bunlar çok daha uzun ömürlü... Sizlere tavisyem servisin her dediğne inanıp para tuzaklarına kanmayın..
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Ben nasıl buldum buna ilk önce cevap vereyim , Derin araştırmalar , taksici , forumdaki bu forumdan bahsediyorum yaptıgımız derin istişareler sayesinde buldum ve fb7 olan arkadaşımın aracından 110 binde çıkan bujilerin genel durum olarak buldum , Kusura bakmayın ama servise bütün kullanıcılar koşulsuz güveniyor bunun sebebide boş garanti muhabbeti ,araçlarımız Honda bu araçlar bakımını yağ su filtreler tam yapın zaten kolay kolay bişey olmaz , Al sat vs yapmıyorum aracımı ailemle kullanıyorum ve vicdanım çok rahat emin olun sizin serviste kullanılan parçalardan kat kat daha güzel yağ , polen filtresi kullanıyorum , Dış tedarik altında varil yağı kullanıp 50 tllik polen filtresine 600 tl vermeye vicdanım el vermedi , Buji durumuna gelince de taksi fc5 hondalar var eminim sıkışık trafik , kısa mesafe , bu yollarda daha çok yorulur araçlar onlar bile 100 bin diyor , ve araçın sesi herşeyi anlatıyor 40 binde subab ayarı diyorlar yazıktır 80 binde subab ayarına gidip hiç sıkıntı olmayan fabrikasyon lpg araçlar var , Araçlarımız lpgli fakat fabrikasyon bu yüzden buji subab. vs bunlar çok daha uzun ömürlü... Sizlere tavisyem servisin her dediğne inanıp para tuzaklarına kanmayın..
Yağ konusunda ben dışarda yaptırıyorum yazmayı unutmuşum kusura bakmayın

ama karar sizin araç sizin ben servise bakmam araç alınırken verilen kılavuza bakarım orada ne diyorsa o


anlaşılan size göre serviste bakımlı araç daha değersiz sanayi bakımlı araç ise daha değerli ve daha az masraf çıkartır vicdan mevzusu ise insanlara sadece yağ bakımı yaptırıp diğer bakımları yaptırmayıp ama aracı satarken abi gel çok güzel araba servis bakımlı araç bir kuruş masrafı yok garantili şanzımanı yağıda neymiş servisin para tuzağı fren hidroliği değişirmi ömürlük antirifiz de değişmez ne zaman eksilterse o zaman eklenir gibi cümleler kuran insanlara söyledim

daha kötüleri de bende faturalı yok ama araç garantili hocam elinde bir kaç tane yağ bakım kağıdı var malını servis bakımlı olarak gösteren şahıslar için dedin

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
29
Tepki puanı
21
Yağ konusunda ben dışarda yaptırıyorum yazmayı unutmuşum kusura bakmayın

ama karar sizin araç sizin ben servise bakmam araç alınırken verilen kılavuza bakarım orada ne diyorsa o


anlaşılan size göre serviste bakımlı araç daha değersiz sanayi bakımlı araç ise daha değerli ve daha az masraf çıkartır vicdan mevzusu ise insanlara sadece yağ bakımı yaptırıp diğer bakımları yaptırmayıp ama aracı satarken abi gel çok güzel araba servis bakımlı araç bir kuruş masrafı yok garantili şanzımanı yağıda neymiş servisin para tuzağı fren hidroliği değişirmi ömürlük antirifiz de değişmez ne zaman eksilterse o zaman eklenir gibi cümleler kuran insanlara söyledim

daha kötüleri de bende faturalı yok ama araç garantili hocam elinde bir kaç tane yağ bakım kağıdı var malını servis bakımlı olarak gösteren şahıslar için dedin

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bana göre bilinçli kullanıcının malı aracı değerlidir , 2 sene yada 40 bin olmadan şanzıman yağını bende değiştiriyorum , çünkü cvt o yağ içinde çalıştığı için mecburi , ama buji ve subab ayarı kmlerini size yazdım , bende klavuza bakıyorum , servisin fren hidrolik değişimini 3 yılda yaptım , çıkan dot 4 fren hidroliği de zift gibiydi , kısacası aracın kontolü benim elimde sizinde dediğniz gibi klavuz ve araştırma yapıyorum , ama inanın araçta neyin ne olduğu kaç kmde ne değiştiğine dikkat eden araçlar servis yada sanayi olsun daha uzun ömürlü , ve servise son gitmeme sebebim bu kalitesizliğidi , kullanılan polen filtresi sanayide 40 50 tl ile satılan beş para etmez incecik kağıt gibiydi kendim karbonlu polen filtresi kullanıyorum , yağı varilden 4 ltlik bidonlara dolduruyorlardı ve bu beni bu şekilde araştırmalara çözümlemelere itti tabiki her servis bir degil bu yüzden kendi yağ değişimimi kendim yapıyorum şanzıman yağı hariç servise uğramayı düşünmüyorum...
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Bana göre bilinçli kullanıcının malı aracı değerlidir , 2 sene yada 40 bin olmadan şanzıman yağını bende değiştiriyorum , çünkü cvt o yağ içinde çalıştığı için mecburi , ama buji ve subab ayarı kmlerini size yazdım , bende klavuza bakıyorum , servisin fren hidrolik değişimini 3 yılda yaptım , çıkan dot 4 fren hidroliği de zift gibiydi , kısacası aracın kontolü benim elimde sizinde dediğniz gibi klavuz ve araştırma yapıyorum , ama inanın araçta neyin ne olduğu kaç kmde ne değiştiğine dikkat eden araçlar servis yada sanayi olsun daha uzun ömürlü , ve servise son gitmeme sebebim bu kalitesizliğidi , kullanılan polen filtresi sanayide 40 50 tl ile satılan beş para etmez incecik kağıt gibiydi kendim karbonlu polen filtresi kullanıyorum , yağı varilden 4 ltlik bidonlara dolduruyorlardı ve bu beni bu şekilde araştırmalara çözümlemelere itti tabiki her servis bir degil bu yüzden kendi yağ değişimimi kendim yapıyorum şanzıman yağı hariç servise uğramayı düşünmüyorum...
Bende motor yağı değişimi hariç servise yaptırıyorum mesala candan mühendisliğe sormuştum buji için 70 bin km dediler fiyat 900 TL civarı idi işçilik hariç 6 ay önce serviste 700 TL gibi bir fiyata yaptırdım işçilik dahil fren balatası dışardan servis 2.500 TL balata fiyatı çıkarmıştı ben 700 TL ye değiştirdim sonra motor kulağı gergi kütüğü v kayışı direk serviste değişim sağladım orik contası fren hidroliği vs hepsi fiyat bazen serviste çok ucuz bazen 200 tL daha pahalı oluyor lakin malzeme orijinal olunca ömrüde uzun oluyor eğer servis orjinal takmıyor ise o servise uğramayın bir daha ben yaşadığım şehirde servisteki yedek parça sorumlusu ve aracımı yapan ustayı bildiğim için içim rahat ve aynı arızadan 2.defa servise gitmiyorum gidersemde hemen sorunu çözüyorlar diğer yaptıracağım işlemde yaktığım yakıttan fazla iskonto uyguluyorlar bujiler için ısrarım şundan nasıl cvt 2 yıl yada 40 binde değişir ise bujide aynı şekilde Facebook grubuna sorun millet 60 binde değişiyor bir sorun yok diyor aradan zaman geçince araç cvt zincirini koparıyor direk bujide de araç çalışır gider YouTube da kanal özgür diye kanal var adam 200 binde değişim yaptı eğer onun dediği yapacak olursak yani referans alırsak sizin 100 110 bin daha bujiler için ömrünün yarısı bile değilken değişim yapmış olacağız o aracın subablarına iç yanma odasına bakın komprezasyon testine sokun gözle yada sürüşde hissedilmeyen bir sürü problem vardır motorun sağlıklı olması için servise değil kılavuza uymakta fayda vardır orjinal parçayı servis dışından temin ederseniz buji gibi fren hidroliği fren balatası vs gibi tabiki ücreti düşükse dışarda işin ehli bir ustaya yaptırılır

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst