1.5 dizel manuel şanzıman 88 hp Getz’im vardı bir zamanlar benim de.
Hızlı girilen virajlarda hata yaparsan tolere edecek bir stabilitesi yok hissi verirdi. Virajda direksiyonu hafif kaçırsan yan yatıverecek gibi salınırdı.
Ebatlarına bakınca pek göstermiyordu ama ağırlığı 1200 kg’ye yakındı.
Çekişi gayet başarılıydı.
Otobanda 170 kp/h lere kadar gördüğümü hatırlıyorum. Yüksek hızlarda motordan acayip uğultu sesleri gelirdi.
Mersin-Antalya yolunun tünelsiz zamanında bol adrenalinli bir kaç seyahatim olmuştu.
Bir keresinde bir Volvo’yla sıkı takipleştik ve sonunda pes etti. Bir kez de Megane’yle kıyasıya mücadele etmiştik. Megane pes etmese bir sonraki virajda ben yeter artık deyip bırakacaktım.
Neyse ki bundan Megane sürücüsünün haberi yoktu ve 1 virajla kaybetti yarışı
Dizel Getz’in yakıt tüketimi, performansı, kullanım maliyetleri ve fiyatı makuldü. O zamanlar 15 bin TL civarına alıp 1-2 sene kullanıp bir kaç yüz TL fazlasına satmıştım. Şimdi 30 binden 55 bin TL’ye kadar var satılık ilanlarında... ?
Benzin+LPG otomatiğini de Ankara’da bir arkadaşım kullanıyordu. Memnundu.
Duygusal bir bağım olmadı Getz’le ama çok işimize yaradı ve hiç üzmedi.
Azami 70 bin TL’lere kadar alınabilecek benzinli Getz, Fiesta, Polo, İ20, Corsa v.b. otomobiller ebatlarıyla ters orantılı yakıt ekonomisine sahip oluyorlar genelde... Öyle olunca da LPG ihtiyacı oluyor. Bu sefer de zaten küçük olan bagaj hacminde azalma oluyor. Bu nedenle ailenin ikinci aracı olarak daha makul olabilir...
Küçük araç kullanmanın kolaylığını görmezden gelemeyiz elbette ancak hanımların büyük yada sedan araç kullanamam korkularını yenmelerine yardımcı olmak lazım. Park etme dışında öyle abartıldığı kadar da bir fark yok.