•Civic FC5 ebatları, iç hacmi ve ferah hissettiren iç mekanıyla C sınıfı değil de C-D arası bir yerde gibi düşünülebilir. Premium markaların genel olarak iç hacimleri ise aynı sınıftaki premium olmayan rakiplerine göre dardır ve/veya dar hissettirir. A3, Civic FC5’e göre iç hacim olarak oldukça dardır. BMW 3 ve Mercedes C serilerinin bile FC5’ten daha dar hissettirdiklerini tecrübe ettim.
•Yakıt biraz daha az olur demişsiniz sizin aracınızda lpg yoksa yakıta çok daha az para ödersiniz A3’te ancak aracınız lpg’liyse aradaki yakıt tüketim tutarı farkı önemsenmeyecek kadar azdır.
•İç malzeme kalitesi, boya kalitesi v.b. bir çok konuda daha iyidir A3. Ancak tesadüfmüdür bilemiyorum çeşitli arızalar çıkardığını işittim.
•Teknik olarak aks mesafesi uzun olan hem süspansiyon salınımı hem yol tutuş açısından avantajlıdır. Yol tutuşu iyidir A3’ün ancak FC5 sadece sınıfında değil daha üst sınıf ve pahalı araçların da bir çoğundan başarılı bu hususta. Vw Arteon’dan daha başarılı olduğunu izlemiştim moose testinde. Km77.com moose testlerini incelemenizi tavsiye ederim. Özetle; uç noktalarda bir sürüş tarzınız yoksa iki araç arasında yol tutuş açısından fark hissedeceğinizi düşünmüyorum. A3 küçük olduğu için daha kıvrak olabilecektir trafikte ancak kıvraklıkta A3’ün nefesini FK7 kesecektir
•Benzer fiyatlara alınabilecek az km’li ve benzer yaştaki bir A3 sizin de bahsettiğiniz gibi donanım olarak FC5 Executive donanım seviyesine göre oldukça boştur. Daha dolusu için fiyat yükselir.
•Şahsen ben A3’ün yeni kasasının iç tasarımını hiç beğenmiyorum. Sade ve ruhsuz bir dizayn olduğunu söyleyebilirim. Bu hususta FC5 bana göre çok daha iyi iç dizayna sahip otomobillerle mukayese edilebilir. A3’le mukayese edileceğini duyarsa bize küsebilir FC5
•Otomatik şanzımanlı bir araç alma niyetindeyseniz işiniz biraz daha zor. Bazı modellerin otomatik seçeneği yok. Bazıları çağın gerisinde zekaya ve verimliliğe sahip otomatik şanzımanlar kullanıyorlar. Özellikle Vw grubu olmak üzere bazıları da arızalarla gündemden düşmüyorlar. Buna rağmen fanatiği çok fazla sebebi de bence yatırım aracı olarak kullanılabilecek kadar güçlü bir alım satım piyasasının olması.
•FC5 ülkemizde satılmaya başladığında dış görünüşüyle hemen dikkatimi çekmeyi başardı. Park halinde bir FC5 görünce iç dizaynını da merak ettiğim için eğilip içine bakıyordum. İçini de çok beğenmiştim. Sınıfına ve FB7’ye göre büyük bulunca komplo teorisi bile üretmiştim. Teorim; Satılmayan Accord’ların yeniden giydirip piyasaya sürülmesiydi
O dönem Leon’um vardı. Derken uzun ve yorucu bir otomobil seçim sürecinin sonunda 2018 Mayıs ayında FC5 RS aldım. Parasına göre çok iyi bir otomobil olduğunu düşünüyorum.
•1.6 atmosferik bir otomobilin rampadaki çekişini beğenmeniz pek mümkün değil elbette ancak Civic rampada zayıf kalıyor cümlesine katılmıyorum çünkü 1.6 atmosferiklerin en canlılarındandır Civic. Turbo benzinli veya turbo dizel bir araçla rampa performanslarını mukayese ederseniz tabiki tork eksiğinden dolayı 1.6 atmosferik kötü hissettirecektir ancak devri 4000 rpm üzeri tutarsanız 1.5-1.6 dizellerin büyük bir kısmına arayı çok açtırmaz hatta duruma göre bazılarını yolun rampa dışındaki fiziksel özelliklerini avantaja dönüştürerek geçebilirsiniz. Motorun sesi de emin olun dizelinkiyle kıyaslanmayacak kadar güzel enerji verir
Tabi uzun süren rampalarda yüksek devir çevirdiği için otomobilinizin amortismanının yükseleceğini düşünüp üzülebilirsiniz ki teknik olarak haksız da sayılmazsınız...
•Yıllık yaptığınız km ve km’nin şehir içi&dışı oranlarını bilmiyorum. Otomobilinizi ikinci el mi sıfır km mi aldığınızı da bilmiyorum. Mevcut aracınızı lpg’siz kullanıyor ve lpg’siz kullanmaya devam etmeyi düşünüyorsanız ve aracınızı sıfır km almadıysanız yani satarken değer kaybı yaşamayacaksanız aynı aracın RS’sini alabilirsiniz. 1.6 atmosferikten benzin miktarı olarak daha az tüketir ve oldukça performanslıdır.
Mevcut aracınızı lpg’siz kullandığınız varsayımıyla; 120-130 bin TL bandında almanızı önerebileceğim ve FC5’ten bir çok hususta daha iyi olduğunu ve FC 5 gibi parasını diğer otomobillere göre daha çok hakettiğini düşündüğüm tek otomatik benzinli otomobil Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 hp’dir. Bu aracın benzin tüketimi de tahmin ediyorum sizin 1.6 atmosferiğinkiyle aynı yada çok yakındır.
Bu fiyat bandında önerebileceğim 1.5-1.6 dizel otomatik bir otomobil yok maalesef. 2.0 dizel otomatik olursa seçenekler çoğalabilir ancak benim tercihim bu fiyat bandında yine Mondeo IV ve V olur.
•FC5’ten sonra herhangi bir C sınıfına geçmeyi kesinlikle istememki zaten Leon’dan sonra D sınıfına geçmeye karar vermiştim ve FC5 benim D sınıfı niyetine aldığım bir C sınıfı otomobil oldu...
D sınıfı olursa sadece Mondeo olabilir ama maddi yeterlilik varsa direkt en düşük, E sınıfı bir otomobile geçilmesi gerektiğini düşünüyorum. BMW 5-6-7, Mercedes E-CLS-S, Audi A6-A7 olabilir. Benim tercihim çok yüksek ihtimal BMW 7 olurdu ve yanına bir tane de Honda Prelude almak isterdim
Sonuç olarak; Hayallerim ve gerçekler arasındaki fark kadar büyük değil FC5 ile A3 arasındaki fark
Ancak FC5’ten A3’e geçiş mutsuz eder şahsi fikrim.
Tecrübeler elbette çok önemli ancak bir de zevk ve beğeni meselesi var. Ve bu herkes için aynı olmuyor.
Hakkınızda hayırlısı olmasını dilerim.