A3 1.6 TDI Alınır mı

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Manuel kullanacaksanız ve Alman mentalitesindeki araçlar nasıldır diye merak ediyorsanız geçilebilir.
Otomatik şart ise Mercedes veya BMWye yönelmeniz daha doğru.
Konfor-yalıtım ve malzeme kalitesi konusunda Alman araçları haliyle daha iyi hissettirecektir. Ancak uzun vadeli kullanımları japonlara göre tamirleri oldukça maliyetlidir, genelde Alman kullanıcıları en fazla 2-3 yıllık kullanıcılar olduğu için olası sorunlarla yüzleşmeden araçları elden çıkarmış olurlar. En azından çevremde benim gördüklerim hep böyleydi, DSGde sorun yaşayan herkes iyi niyet garantisiden yaptırıp araçlarını satarak sorunu başka birilerine devretmiş oldular.
 
Katılım
15 Ocak 2019
Mesajlar
205
Tepki puanı
135
Konum
Afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
Aracimi ocakta aldim.130 140 bin bandında iki aya yakin golf aradim.otomatik tdı.a3 leri de inceledim.bana iç dizayni baya basit geldi.zaten sirketler kiralıyo ekseri etrafta göruyorum.tavsiyem hondanin dizel otomatigine geçin.Alman deneyecekseniz garantisi devam eden golf7 düşünün.Golf7 tam olmuş artik;)
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu aslında tamamen ekonomik durumla alakalı. Herhangi bir arıza durumunda oluşan maliyetleri karşılarım diyorsanız alın, honda yedek parça fiyatlarını biliyoruz tahmin ediyorum ki ne az 2 katıdır audi'de. Ayrıca A3 motor şanzıman şase elektrik altyapı olarak MQB platformunu taşıyan araçlarla (golf-leon-octavia) aynı araç. Benim düşünceme göre hakkını veren gerçek alman aracı E Klasse, A6 veya 5 serisi, özellikle 6 silindirli benzin veya dizel.
 
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
25
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Yakın bir arkadaşımda A3 Sedan 2013 TDI DSG var. Son bir yıl içinde 3 kez mekatronik arızası verdi (Birinde yolda bıraktı). Servis ilkini garantiden, diğer ikisini iyi niyetten (bakımları hep Doğuş'ta yaptırdı diye) cuzi bir rakam karşılığında yaptı. Geçenlerde kalorifer motoru bozuldu 1800 lira ona verdi değişim. Bence hoş şeyler değil bunlar. Onun dışında sürüş zevki güzel, konforlu bir araç. Ama iç mekanı Civic kadar geniş değil.
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
61
Tepki puanı
32
Konum
Antalya/merkez
Aracınız
Civic FC5 2018
Aracimi ocakta aldim.130 140 bin bandında iki aya yakin golf aradim.otomatik tdı.a3 leri de inceledim.bana iç dizayni baya basit geldi.zaten sirketler kiralıyo ekseri etrafta göruyorum.tavsiyem hondanin dizel otomatigine geçin.Alman deneyecekseniz garantisi devam eden golf7 düşünün.Golf7 tam olmuş artik;)
Dizel otomatige gucum yetmez 125 130 bin bandinda bakiyorum fakat bu kadar olumsuz dusuncelerden sonra a3 ten vazgecmek en dogrusu birazda bagajin genis olmasi lazim bu yuzden golflere hic bakmadim japona bi kac sene daha devam edecegiz sanirim
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Şirkette vardı a3 tdi sedan, paketini tam bilmiyorum ama çoğu donanımdan yoksundu. Ne cc vardı ne sunroof vardı. 2. el audi alırken bunlar önemli çünkü çoğu donanım pakete dahil olmuyor extra eklenmesi gerekiyor.

Sürüş açısından bakarsak konforu civic ile başabaş bence. Direksiyon hissiyatlarında çok bir fark yok. Yalıtım konusundan audi üstün.

Şanzımanı riskli. Arıza çıkarma ihtimali yüksek ve maliyeti az değil.

Yakıt tüketimi dizel olmasının da avantajıyla iyi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
•Civic FC5 ebatları, iç hacmi ve ferah hissettiren iç mekanıyla C sınıfı değil de C-D arası bir yerde gibi düşünülebilir. Premium markaların genel olarak iç hacimleri ise aynı sınıftaki premium olmayan rakiplerine göre dardır ve/veya dar hissettirir. A3, Civic FC5’e göre iç hacim olarak oldukça dardır. BMW 3 ve Mercedes C serilerinin bile FC5’ten daha dar hissettirdiklerini tecrübe ettim.

•Yakıt biraz daha az olur demişsiniz sizin aracınızda lpg yoksa yakıta çok daha az para ödersiniz A3’te ancak aracınız lpg’liyse aradaki yakıt tüketim tutarı farkı önemsenmeyecek kadar azdır.

•İç malzeme kalitesi, boya kalitesi v.b. bir çok konuda daha iyidir A3. Ancak tesadüfmüdür bilemiyorum çeşitli arızalar çıkardığını işittim.

•Teknik olarak aks mesafesi uzun olan hem süspansiyon salınımı hem yol tutuş açısından avantajlıdır. Yol tutuşu iyidir A3’ün ancak FC5 sadece sınıfında değil daha üst sınıf ve pahalı araçların da bir çoğundan başarılı bu hususta. Vw Arteon’dan daha başarılı olduğunu izlemiştim moose testinde. Km77.com moose testlerini incelemenizi tavsiye ederim. Özetle; uç noktalarda bir sürüş tarzınız yoksa iki araç arasında yol tutuş açısından fark hissedeceğinizi düşünmüyorum. A3 küçük olduğu için daha kıvrak olabilecektir trafikte ancak kıvraklıkta A3’ün nefesini FK7 kesecektir:)

•Benzer fiyatlara alınabilecek az km’li ve benzer yaştaki bir A3 sizin de bahsettiğiniz gibi donanım olarak FC5 Executive donanım seviyesine göre oldukça boştur. Daha dolusu için fiyat yükselir.

•Şahsen ben A3’ün yeni kasasının iç tasarımını hiç beğenmiyorum. Sade ve ruhsuz bir dizayn olduğunu söyleyebilirim. Bu hususta FC5 bana göre çok daha iyi iç dizayna sahip otomobillerle mukayese edilebilir. A3’le mukayese edileceğini duyarsa bize küsebilir FC5 :)

•Otomatik şanzımanlı bir araç alma niyetindeyseniz işiniz biraz daha zor. Bazı modellerin otomatik seçeneği yok. Bazıları çağın gerisinde zekaya ve verimliliğe sahip otomatik şanzımanlar kullanıyorlar. Özellikle Vw grubu olmak üzere bazıları da arızalarla gündemden düşmüyorlar. Buna rağmen fanatiği çok fazla sebebi de bence yatırım aracı olarak kullanılabilecek kadar güçlü bir alım satım piyasasının olması.

•FC5 ülkemizde satılmaya başladığında dış görünüşüyle hemen dikkatimi çekmeyi başardı. Park halinde bir FC5 görünce iç dizaynını da merak ettiğim için eğilip içine bakıyordum. İçini de çok beğenmiştim. Sınıfına ve FB7’ye göre büyük bulunca komplo teorisi bile üretmiştim. Teorim; Satılmayan Accord’ların yeniden giydirip piyasaya sürülmesiydi:) O dönem Leon’um vardı. Derken uzun ve yorucu bir otomobil seçim sürecinin sonunda 2018 Mayıs ayında FC5 RS aldım. Parasına göre çok iyi bir otomobil olduğunu düşünüyorum.

•1.6 atmosferik bir otomobilin rampadaki çekişini beğenmeniz pek mümkün değil elbette ancak Civic rampada zayıf kalıyor cümlesine katılmıyorum çünkü 1.6 atmosferiklerin en canlılarındandır Civic. Turbo benzinli veya turbo dizel bir araçla rampa performanslarını mukayese ederseniz tabiki tork eksiğinden dolayı 1.6 atmosferik kötü hissettirecektir ancak devri 4000 rpm üzeri tutarsanız 1.5-1.6 dizellerin büyük bir kısmına arayı çok açtırmaz hatta duruma göre bazılarını yolun rampa dışındaki fiziksel özelliklerini avantaja dönüştürerek geçebilirsiniz. Motorun sesi de emin olun dizelinkiyle kıyaslanmayacak kadar güzel enerji verir:) Tabi uzun süren rampalarda yüksek devir çevirdiği için otomobilinizin amortismanının yükseleceğini düşünüp üzülebilirsiniz ki teknik olarak haksız da sayılmazsınız...

•Yıllık yaptığınız km ve km’nin şehir içi&dışı oranlarını bilmiyorum. Otomobilinizi ikinci el mi sıfır km mi aldığınızı da bilmiyorum. Mevcut aracınızı lpg’siz kullanıyor ve lpg’siz kullanmaya devam etmeyi düşünüyorsanız ve aracınızı sıfır km almadıysanız yani satarken değer kaybı yaşamayacaksanız aynı aracın RS’sini alabilirsiniz. 1.6 atmosferikten benzin miktarı olarak daha az tüketir ve oldukça performanslıdır.
Mevcut aracınızı lpg’siz kullandığınız varsayımıyla; 120-130 bin TL bandında almanızı önerebileceğim ve FC5’ten bir çok hususta daha iyi olduğunu ve FC 5 gibi parasını diğer otomobillere göre daha çok hakettiğini düşündüğüm tek otomatik benzinli otomobil Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 hp’dir. Bu aracın benzin tüketimi de tahmin ediyorum sizin 1.6 atmosferiğinkiyle aynı yada çok yakındır.
Bu fiyat bandında önerebileceğim 1.5-1.6 dizel otomatik bir otomobil yok maalesef. 2.0 dizel otomatik olursa seçenekler çoğalabilir ancak benim tercihim bu fiyat bandında yine Mondeo IV ve V olur.

•FC5’ten sonra herhangi bir C sınıfına geçmeyi kesinlikle istememki zaten Leon’dan sonra D sınıfına geçmeye karar vermiştim ve FC5 benim D sınıfı niyetine aldığım bir C sınıfı otomobil oldu...
D sınıfı olursa sadece Mondeo olabilir ama maddi yeterlilik varsa direkt en düşük, E sınıfı bir otomobile geçilmesi gerektiğini düşünüyorum. BMW 5-6-7, Mercedes E-CLS-S, Audi A6-A7 olabilir. Benim tercihim çok yüksek ihtimal BMW 7 olurdu ve yanına bir tane de Honda Prelude almak isterdim:)

Sonuç olarak; Hayallerim ve gerçekler arasındaki fark kadar büyük değil FC5 ile A3 arasındaki fark:) Ancak FC5’ten A3’e geçiş mutsuz eder şahsi fikrim.

Tecrübeler elbette çok önemli ancak bir de zevk ve beğeni meselesi var. Ve bu herkes için aynı olmuyor.

Hakkınızda hayırlısı olmasını dilerim.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
yanına bir tane de Honda Prelude almak isterdim:)
Prelude :) Maalesef integra ile birlikte 90larda kalmış efsaneler oldular :) Mesela Honda severlerin bile %90dan fazlası Prelude'de 4 tekerin direksiyona bağlı olduğunu bilmez.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
2008 yada 2009 yılında arasan bulunmaz temizlikte yeşil renk 4ws? bir Prelude’ye müşteri olmuştum. Sahibi ben gelmiyorum sen kullan dedi. Test sürüşüne çıkınca çok etkilenmiştim. Akaryakıt istasyonuna zor yetiştim? Dönüşte anahtarı bile geri vermeden satın almak istedim ancak aile, çevre başladı olumsuz yorumlara... Böyle araba mı olur, 4 kişi binemez, bagajı küçük, altını vurursun, satamazsın elinde kalır... v.s. bir sürü olumsuz yorum☺️

Velhasıl almadık. Hala takip ederim satılık ilanlarını. Bir gün belki nasip olur bakalım diye...

RS’den daha performanslıydı. Teknik verisinde 0-100 hızlanması 7,5 sn.
RS’yle ilgili eleştirilerimden biri de budur. RS’nin 0-100’ü 7,5 olsa 320 ied’nin işi de bitmişti?
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Prelude :) Maalesef integra ile birlikte 90larda kalmış efsaneler oldular :) Mesela Honda severlerin bile %90dan fazlası Prelude'de 4 tekerin direksiyona bağlı olduğunu bilmez.

Evet bende bilmiyordum :D
 
Geri
Üst