- Katılım
- 29 Ağu 2023
- Mesajlar
- 9
- Tepki puanı
- 5
- Konum
- Balıkesir
- Ad Soyad
- Osman YORGUN
- Yaş
- 43
- Aracınız
- Diğer Markalar
Merhaba,
Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:
1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.
Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.
Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.
Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:
1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.
Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.
Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.
Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.