ACCORD 2009 RÖLANTİDE MOTOR TEKLEME VE TİTREME SORUNU

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan osko
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Y.Koyu
Yaş
35
Aracınız
Civic aracım yok
Merhaba,

Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:

1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.

Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.

Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.

Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba, sırf bu mesajınız ve sorununuz nedeniyle foruma üye oldum. 2004 2.0 otm. vites benzin/LPG'li Accord sahibiyim.
Rolantide benzer sorunum var.
Servis kitapçığına göre 850'lerde olması gereken rölanti, araçta herhangi bir elektrik aksam(farlar, klima vs.) açık değilken, 650'lere kadar düşüyor ve inanılmaz bir titremeye sebep oluyor. Elektrik aksam kapalıyken direksiyonu hafif oynatınca rölanti olması gerektiği gibi 850'lere yükseliyor ve titreme kesiliyor, sonra tekrar düşüyor ve titreme tam gaz devam. Farlar açıkken rölanti 850'lerde sabit. Herhangi bir arıza lambası yok, beyinde kayıtlı ateşleme ile alakalı bir sorun yok. Sizin mesajda da belirttiğiniz gibi yakıt, aracın çekişi vs. herşey normal.
Gerçekten enteresan bir durum.
Aracın teyp kodunu bulabilirsem, rölanti valfini ve gaz kelebeğini söküp temizleyeceğim sonra kalibrasyon yapip, durumu gözlemleyecegim. Daha da düzelmezse, aliexpresten bir rölanti valfi getirtip bir de yeni valfle deneyeceğim. Yabancı forumlarda aynı sorundan valf değişimi yaparak kurtulan kullanıcı yorumları gördüm.
Son durumu da mutlaka buraya yazarım.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
5
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba, sırf bu mesajınız ve sorununuz nedeniyle foruma üye oldum. 2004 2.0 otm. vites benzin/LPG'li Accord sahibiyim.
Rolantide benzer sorunum var.
Servis kitapçığına göre 850'lerde olması gereken rölanti, araçta herhangi bir elektrik aksam(farlar, klima vs.) açık değilken, 650'lere kadar düşüyor ve inanılmaz bir titremeye sebep oluyor. Elektrik aksam kapalıyken direksiyonu hafif oynatınca rölanti olması gerektiği gibi 850'lere yükseliyor ve titreme kesiliyor, sonra tekrar düşüyor ve titreme tam gaz devam. Farlar açıkken rölanti 850'lerde sabit. Herhangi bir arıza lambası yok, beyinde kayıtlı ateşleme ile alakalı bir sorun yok. Sizin mesajda da belirttiğiniz gibi yakıt, aracın çekişi vs. herşey normal.
Gerçekten enteresan bir durum.
Aracın teyp kodunu bulabilirsem, rölanti valfini ve gaz kelebeğini söküp temizleyeceğim sonra kalibrasyon yapip, durumu gözlemleyecegim. Daha da düzelmezse, aliexpresten bir rölanti valfi getirtip bir de yeni valfle deneyeceğim. Yabancı forumlarda aynı sorundan valf değişimi yaparak kurtulan kullanıcı yorumları gördüm.
Son durumu da mutlaka buraya yazarım.
Merhaba,

Benzer sorun yaşıyoruz. Kalibrasyon vb işlemler benim aracımda birkaç defa denendi, bir işe yaramadı maalesef. Titreme olayı sizin belirttiğiniz gibi; farları açtığımızda, direksiyonu sağ sol yaptığımızda geçiyor. Size bir tavsiyem olacak. Sanayi de artık ustalar; kafa yorucu işlerle zaman kaybetmek istemiyor.Yağ su değiştir; yarım saatte 2 bin lira işlerine geliyor. Mesajımda motordaki aptal çalışma ile ilgili bir kısım var. Yani bu sorun için bana neler neler söylendi; sanayideki ustalar tarafından. Motor açmaktan tutun da ECU arızasına, emme manifoldundan; benzin enjektörüne... Ben kendi çabalarımla "DUMAN TEST CİHAZI" diye bir makine buldum. Motorun hava girişine cihazı bağlıyorlar; bebek yağını buharlaştıran bir cihaz. Motor iç aksamında bu zararsız duman dönüyor. Bir kaçak veya hava alma durumu varsa yerini görebiliyorsunuz. Yağ ve radyatör kaçakları içinde kullanılabiliyormuş. Bu cihazla bakınca EGR valfinden duman geldiğini gördük. EGR valf contasında idi sıkıntı. Bir conta kestirip; sorunu hallettik. Demem o ki biz bilinçli olmazsak her türlü masrafı yaptırırlar; üstelik sıkıntınızda geçmez.

Sabahları ilk çalıştırma da rölantiye düşene kadar bende titreme yok; ne zaman rölantiye düşüyor titreme hem motorda; hem de örneğin el freninde veya sol şöfor kapısında hissediliyor. Gün içinde araç kullanıldıkça sabahkinden daha az bir titreme oluyor; bilemiyorum belki soğuk motorla alakası olabilir. Benim deneyimim bu şekilde. Siz hangi ilde oturuyorsunuz?
 
Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Y.Koyu
Yaş
35
Aracınız
Civic aracım yok
Merhaba, Nevşehir'de yaşıyorum.
Bilgilendirici mesajınız için teşekkürler.
Benim aracın boğaz kelebeği kara düzen diye tabir edilen telli türden. Egr ve rölanti valfi de kelebeğin alt kısmına doğru monte edilmiş. Bu işlere elim yatkındır, söker takarım ama sizin de belirttiğiniz, gaz kelebegi ile rölanti valfi arasına oturan o contayı bulamıyorum.
Dediğiniz gibi ya contadan kaçırıyor ya da rölanti ve egr valfi tıkalı, temizlemek lazım.
Conta ve teyp kodu meselelerini çözebilirsem olay netleşecek.
 
Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Y.Koyu
Yaş
35
Aracınız
Civic aracım yok
Bu konuyu güncellemek istiyorum.

Aracın sol ön sürücü cam motoru kafasına göre bazen çalışıp bazen çalışmıyordu. Motor kömürlerinin bittiğine yoruyordum durumu, yine de kapı panelini söküp bir kontrol etmek istedim durumu.

Cam indirme kaldırma motoruna giden (+)pozitif bağlantı soketinin temazsızlık & (-) negatif soketiyle şasi yaptığını fark ettim. Yeni bir soket ucu taktım ve titreme %80 azaldı. Kalan yüzde yirmilik titremenin de subap ayarı ve yan sanayi motor kulağı bağlantılı olarak normal olduğunu düşünüyorum.

Artık, sürücü camım da her daim çalışıyor.

Bu işlemden uzun zaman önce, yerinden sökmeden gaz kelebegini de temizledim. Rolantide hava girişini sağlayan kelebeğin alt kısmındaki dikdörtgen yere yağsız kontak spreyi sıktım, o kısmı da temizledim, rölanti öğrenme prosedürünü uyguladım, bujileri de değiştirdim. Pek bir fark olmadı açıkçası.

Sonuç olarak; araçta elektronik aksam kapalıyken rolantim hala 650-700 RPM'lerde, direksiyonu çevirince hala 850 RPM'ye kadar çıkıyor devir saati ama o, ışıklarda beklerken direksiyona kadar küt küt vuran titreme gitti.

Umarım siz de sorunun kaynağına nokta atışı yaparsınız. Gerçi benimkisi bir taşla iki kuş misali oldu (:
 
Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Y.Koyu
Yaş
35
Aracınız
Civic aracım yok
Motora kontrolsuz hava girişi olmadığını ltft-stft verilerini okuyarak gördüğüm için, gaz kelebeğini sökmeye gerek duymadım bu arada. Yani contada bir sıkıntı yoktu, yine de elimde Ali'den getirttiğim yedek bir rölanti valfi ve contası bulunduruyorum. Ne olur olur ne olmaz.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
5
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Bu konuyu güncellemek istiyorum.

Aracın sol ön sürücü cam motoru kafasına göre bazen çalışıp bazen çalışmıyordu. Motor kömürlerinin bittiğine yoruyordum durumu, yine de kapı panelini söküp bir kontrol etmek istedim durumu.

Cam indirme kaldırma motoruna giden (+)pozitif bağlantı soketinin temazsızlık & (-) negatif soketiyle şasi yaptığını fark ettim. Yeni bir soket ucu taktım ve titreme %80 azaldı. Kalan yüzde yirmilik titremenin de subap ayarı ve yan sanayi motor kulağı bağlantılı olarak normal olduğunu düşünüyorum.

Artık, sürücü camım da her daim çalışıyor.

Bu işlemden uzun zaman önce, yerinden sökmeden gaz kelebegini de temizledim. Rolantide hava girişini sağlayan kelebeğin alt kısmındaki dikdörtgen yere yağsız kontak spreyi sıktım, o kısmı da temizledim, rölanti öğrenme prosedürünü uyguladım, bujileri de değiştirdim. Pek bir fark olmadı açıkçası.

Sonuç olarak; araçta elektronik aksam kapalıyken rolantim hala 650-700 RPM'lerde, direksiyonu çevirince hala 850 RPM'ye kadar çıkıyor devir saati ama o, ışıklarda beklerken direksiyona kadar küt küt vuran titreme gitti.

Umarım siz de sorunun kaynağına nokta atışı yaparsınız. Gerçi benimkisi bir taşla iki kuş misali oldu (:
Merhaba,
Problemlerinizi çözdüğünüze sevindim. Titreme problemi yan sanayi motor kulaklarındanmış; orjıinal yetkili servis malı takınca araba kendine geldi. Yan sanayi malı da bana orjinal bu diyerek; çok ünlüüüüü bir serviste takmışlardı. Sonrasında izmirde bir usta buldum; genç makina mühendisi bir arkadaş.; honda konusunda uzman. Sadece rölantide iken garip bir çalışma problemi vardı; onu kısa sürede çözdü. Aracım şu an gayet stabil, olması gerektiği gibi çalışıyor. Çok şükür 9 aydır büyük bir problem yaşamadan biniyorum. Belli yaşa gelmiş araçlarda kaliteli malzeme kullanmak, bakım aralığını biraz daha kısa tutmak; hepsinden önemlisi Allah korkusu olan bir usta bulmak çok önemli.
 
Katılım
14 Haz 2024
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Konum
afyon
Ad Soyad
özer özer
Yaş
45
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba,

Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:

1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.

Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.

Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.

Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Mrb Osman bey benzer sıkayet benım aracta da var 2009 accord .cözüm bulabıldınız mı?neyapmak gerekır.?
 
Geri
Üst