Akü değişiminden sonra yakıt tüketimi artar mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan spider35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yüksek amper akü kullanılırsa şarj dinamosu boş aküyü doldurmak için daha uzun süre yüke biner bu da yakıt tüketimini bir miktar arttırır akü şarj miktarı tam dolu hale geldikten sonra yakıt tüketimi eskisi gibi düzelecektir konjektör akü şarj ederken 14.4 - 15 volt basar akü dolunca şarjı keser şarj dinamosunun kayıştan çektiği motor takati azalır, birde akü söküldükten sonra bazı otomobillerde yol bilgisayarı geçmişi kullanıcıya özel gaz pedalı kalibrasyonu ve lpg ayarı gibi şeyler kısmi olarak resetlenebilir bunların sonucunda yakıt tüketimi yol bilgisayarında yada reelde eskisinden farklı değerlerde olabiliyor bu olaylar birçok japon ve uzakdoğu aracında yoktur gerçi ama lpg varsa onun ayarı her araçta akü söküldüğü zaman lpg kitinin özelliğine göre bozulabilir.

Mesela Volkswagen lerde kontağı açıp marşa basmadan önce gaz pedalına sonuna kadar basıp çektiğinizde gaz pedalı yeniden kalibrasyon yapar derler, eğer sağırlaşma yada aşırı atik bir gaz pedalı davranışı varsa bu şekilde resetlenip düzeltiliyormuş ama ne Honda ne Toyota gibi markalarda bu özellik yok fabrika çıkışı neyse o dur.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu şanzıman yakıt tüketimini arttırsa bile ben razıyım kalkış hisse ve dur kalkta gaz vermeden istediğim ivmelenmeyi alması çok güzel. Aslında çift kavramalı dsg kullanmayı daha çok seviyorum ama kalkış hissi park etme tork konvertörlü civicte çok daha güzel. Son ölçümüm ortalama hız 46km ekranda 8lt gösteriyordu 8.27lt LPG pompa hesabı çıktı. Bu çoğu zaman 0.8 sapma yapıyor bazende çok yakın oluyor ekrana neye göre çözemedim :)
 
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
383
Tepki puanı
233
Konum
edirne
Aracınız
Sırf tüketim az olsun diye şu çift kavrama yarı otomatiklere bulaşmaya cesaret edemiyorum...
Bir masraf açtı mı, yakıttan edilen kârin kaç katını servise tamire haracamak gerekecek Allah bilir...stresi , arabasız geçen süresi de cabası...
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
463
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Sırf tüketim az olsun diye şu çift kavrama yarı otomatiklere bulaşmaya cesaret edemiyorum...
Bir masraf açtı mı, yakıttan edilen kârin kaç katını servise tamire haracamak gerekecek Allah bilir...stresi , arabasız geçen süresi de cabası...

3 - 5 km de yakıt tüketimini anlayamazsın ki en az 250 km de gerçek değeri görebilirsin bende bugün akü değiştirdim servis 490 tl dedi 47 Ah Mutlu akü için bende gittim dışarıdan 45 Ah İnci taktım 300 tlye bakalım bahsettikleri gibi erken bitecek mi Mutlu 7 sene idare etmişti bu arada Mutlu Almanlara, İnci de Japonlara satılmış artık yerli değiller. Yukarıdaki HB sahibi üyenin dediği gibi oldu eski kayıtlar yani tüketim falan saatler komple uçtu baştan ayarladım. 47.550 km de ki yakıt tüketimim 8,8 lt idi A da en son yeni aküyü takınca 14 lt de eve geldim :)
 
Geri
Üst