- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
yüksek amper akü kullanılırsa şarj dinamosu boş aküyü doldurmak için daha uzun süre yüke biner bu da yakıt tüketimini bir miktar arttırır akü şarj miktarı tam dolu hale geldikten sonra yakıt tüketimi eskisi gibi düzelecektir konjektör akü şarj ederken 14.4 - 15 volt basar akü dolunca şarjı keser şarj dinamosunun kayıştan çektiği motor takati azalır, birde akü söküldükten sonra bazı otomobillerde yol bilgisayarı geçmişi kullanıcıya özel gaz pedalı kalibrasyonu ve lpg ayarı gibi şeyler kısmi olarak resetlenebilir bunların sonucunda yakıt tüketimi yol bilgisayarında yada reelde eskisinden farklı değerlerde olabiliyor bu olaylar birçok japon ve uzakdoğu aracında yoktur gerçi ama lpg varsa onun ayarı her araçta akü söküldüğü zaman lpg kitinin özelliğine göre bozulabilir.
Mesela Volkswagen lerde kontağı açıp marşa basmadan önce gaz pedalına sonuna kadar basıp çektiğinizde gaz pedalı yeniden kalibrasyon yapar derler, eğer sağırlaşma yada aşırı atik bir gaz pedalı davranışı varsa bu şekilde resetlenip düzeltiliyormuş ama ne Honda ne Toyota gibi markalarda bu özellik yok fabrika çıkışı neyse o dur.
Mesela Volkswagen lerde kontağı açıp marşa basmadan önce gaz pedalına sonuna kadar basıp çektiğinizde gaz pedalı yeniden kalibrasyon yapar derler, eğer sağırlaşma yada aşırı atik bir gaz pedalı davranışı varsa bu şekilde resetlenip düzeltiliyormuş ama ne Honda ne Toyota gibi markalarda bu özellik yok fabrika çıkışı neyse o dur.