Civic FC5 Aracım tekrar aynı sorunu yaptı

Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Selamun Aleyküm beyler

aracım dün akşam tekrar arıza yaptı LPG de teklemeye başladı motor arıza ışığı yandı motor katalatik konvartör motor ön bölümünde bulunan nar gibi kızarmaya başladı aracı istop ettik yanmadan araç LPG de gitmemeye başladı cihaza bağlattık 1. Ve 4. Ateşlemede sorun arızası verdi benzin de hiç bişe yok LPG de bu sorunu yaptı

Bu sabah bujileri yeni değiştirmiştim zaten pazartesi günü yeni bujiler hatalı çıktı tekrar değiştik düzeldi

Fakat aracın motor bölümüne el sürülmüyor hiçbir taktirde alev atıyor tabiri caizse yedek su kabından düşünün kaput açma mandalına kadar heryer aşırı sıcak katalatik konvertör tıkalı dır diye baktık söküp tıkalı çıkmadı

Ama araç ta hiç bişe yokken aracı tam gaz rampaya vurduk devirli şekilde hem LPG de hem benzin de araç hararet yapmaya başladı harareti şu şekilde yapıyor ( hararetin çıkması ile inmesi saniyeler sürüyor ve bunu bu gün 6 kez yaptı )

Düz yolda sakin sakin kullanınca vs hararet herşey normal ama devirli kullanınca hararet çıkıp iniyor

En son çare üst kapağa baktırmak geldi aklımıza conta testi yaptırdık kapak için kapak da sağlam çıktı

Sorun u bulamıyoruz en son çare yetkili servise bırakacağım aracımı masraf neyse artık yapılsın ödemeye razıyım

Dün gece 3. Köprü yolunda Gebze’ye kadar gittik geldik boş trafik olmadan yolda hararet normal aklımı kaybedeceğim bu sorun dan

Termostat yan sanayi taktık
Radyatör kapağı orjinal servisten aldık
Fan müşürü orjinal servisten aldık
Devirdaim i söktük baktık sağlam çalışıyor diye geri taktık
hortumlarda şişlik yok ( conta olsa kompresör kaçırır hortumlar şişer )
radyatör sıcak tıkalı değil
fan sürekli çalışıyor
aracın çekişinde gidişinde hiç bişe yok
duman atma yok
yağ eksiltme yok
su eksiltme yok

Araçta hararete dair hiç bir belirti yok ama hararet göstergesi inip çıkıyor % 50 eğimli bir rampada yüksek devirde rampayı çıkarken hararet çıkıyor rampayı çıkıp düze gelince hararet iniyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Selamun Aleyküm beyler

aracım dün akşam tekrar arıza yaptı LPG de teklemeye başladı motor arıza ışığı yandı motor katalatik konvartör motor ön bölümünde bulunan nar gibi kızarmaya başladı aracı istop ettik yanmadan araç LPG de gitmemeye başladı cihaza bağlattık 1. Ve 4. Ateşlemede sorun arızası verdi benzin de hiç bişe yok LPG de bu sorunu yaptı

Bu sabah bujileri yeni değiştirmiştim zaten pazartesi günü yeni bujiler hatalı çıktı tekrar değiştik düzeldi

Fakat aracın motor bölümüne el sürülmüyor hiçbir taktirde alev atıyor tabiri caizse yedek su kabından düşünün kaput açma mandalına kadar heryer aşırı sıcak katalatik konvertör tıkalı dır diye baktık söküp tıkalı çıkmadı

Ama araç ta hiç bişe yokken aracı tam gaz rampaya vurduk devirli şekilde hem LPG de hem benzin de araç hararet yapmaya başladı harareti şu şekilde yapıyor ( hararetin çıkması ile inmesi saniyeler sürüyor ve bunu bu gün 6 kez yaptı )

Düz yolda sakin sakin kullanınca vs hararet herşey normal ama devirli kullanınca hararet çıkıp iniyor

En son çare üst kapağa baktırmak geldi aklımıza conta testi yaptırdık kapak için kapak da sağlam çıktı

Sorun u bulamıyoruz en son çare yetkili servise bırakacağım aracımı masraf neyse artık yapılsın ödemeye razıyım

Dün gece 3. Köprü yolunda Gebze’ye kadar gittik geldik boş trafik olmadan yolda hararet normal aklımı kaybedeceğim bu sorun dan

Termostat yan sanayi taktık
Radyatör kapağı orjinal servisten aldık
Fan müşürü orjinal servisten aldık
Devirdaim i söktük baktık sağlam çalışıyor diye geri taktık
hortumlarda şişlik yok ( conta olsa kompresör kaçırır hortumlar şişer )
radyatör sıcak tıkalı değil
fan sürekli çalışıyor
aracın çekişinde gidişinde hiç bişe yok
duman atma yok
yağ eksiltme yok
su eksiltme yok

Araçta hararete dair hiç bir belirti yok ama hararet göstergesi inip çıkıyor % 50 eğimli bir rampada yüksek devirde rampayı çıkarken hararet çıkıyor rampayı çıkıp düze gelince hararet iniyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam çok geçmiş olsun.. Aracınız bir önceki olayında fan devreye girmiyordu...Tahminde bulunayım...

(Fan müşiri ile ilgili başıma gelen olayı yazımın sonunda paylaşayım)

1. Termostat yan sanayi takılmış. Bundan olabilir.

2. Motor soğutma sisteminde hava olabilir....Kapalı soğutma sistemi sonuçta

3. Radyatör kolay kolay tıkanmaz ama normal çeşme suyu konduysa kireçlenme yapıp kısmi tıkanabilir ???? Sanayide ustalar yada sizden önceki sahibi antifriz ile çeşme suyu koymuş olabilir.

4. Saf Antifriz koyup, çok yoğun olması ?? Öyle bişey olsa ölçümde -50 üstü gösterir... Radyatör kısmi tıkanık ise suyun devir daimi zorlaşır..

5. Üst kapak conta da kısmi yanma olabilir..

Motor aşırı sıcak iken hareret yükselip indiğinde...Üst kapak conta etrafını kontrol edin,, ıslaklık, su damlatma , terleme, varmı diye,,, başınıza gelen hararet olaylarından motor üst kapak contanın ufak bi kısmı yansa oda yapar...Motoru takip edersiniz,edeceğinizi biliyorum.

Başıma gelen bi olayı anlatayım; Bende 2010 yılında...2003 model otomatik Peugeot 307 vardı...2010 yılında İstanbulda trafikte hareret yaptı..tabi panikledim..aracı kenara çektim motoru rolantide 5/10 dk beklettim hareret belki düşer diye..hava cok sıcak düşeceği yok hareretin..Trafikten hemen kurtuldum son sürat sanayi ye gittim...Hız yapınca harereti düştü....Sanayiye gittim fan devreye girmiyor dedi usta,,,fan müşüri sanayi de değişti..oh dedim motoru kurtardım..sanayide usta gösterdi fan müşirinin teli kopmuş devre kesilmiş fan devreye girmemiş dedi.Bir daha hiç hareret yapmadı aracım.trafikte yine aynısını yapar diye korkuyordum açıkçası..taki 6 ay sonra uzun yola çıktığımda motorun sol dış köşesinden su terleme yapmaya başladığını gördüm..6 ay aracı kullandım mı yarım cay bardağı motor su eksiltiyordu..1 yıl sonra bu olay canımı sıktı Yetkili Peugeot servise gittim aracı inceleyip bende sorunu anlatınca üst kapak contasını değişelim dediler,,,aracın işi bitince sordum üst kapak contanın durumu ne dedim yanmış demişti contayı değiştiren usta...

Umarım sorunu çözersiniz. Can sıkıcı bi olay..Saygılar

Son karar tabiki sizin...Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Hocam çok geçmiş olsun.. Aracınız bir önceki olayında fan devreye girmiyordu...Tahminde bulunayım...

(Fan müşiri ile ilgili başıma gelen olayı yazımın sonunda paylaşayım)

1. Termostat yan sanayi takılmış. Bundan olabilir.

2. Motor soğutma sisteminde hava olabilir....Kapalı soğutma sistemi sonuçta

3. Radyatör kolay kolay tıkanmaz ama normal çeşme suyu konduysa kireçlenme yapıp kısmi tıkanabilir ???? Sanayide ustalar yada sizden önceki sahibi antifriz ile çeşme suyu koymuş olabilir.

4. Saf Antifriz koyup, çok yoğun olması ?? Öyle bişey olsa ölçümde -50 üstü gösterir... Radyatör kısmi tıkanık ise suyun devir daimi zorlaşır..

5. Üst kapak conta da kısmi yanma olabilir..

Motor aşırı sıcak iken hareret yükselip indiğinde...Üst kapak conta etrafını kontrol edin,, ıslaklık, su damlatma , terleme, varmı diye,,, başınıza gelen hararet olaylarından motor üst kapak contanın ufak bi kısmı yansa oda yapar...Motoru takip edersiniz,edeceğinizi biliyorum.

Başıma gelen bi olayı anlatayım; Bende 2010 yılında...2003 model otomatik Peugeot 307 vardı...2010 yılında İstanbulda trafikte hareret yaptı..tabi panikledim..aracı kenara çektim motoru rolantide 5/10 dk beklettim hareret belki düşer diye..hava cok sıcak düşeceği yok hareretin..Trafikten hemen kurtuldum son sürat sanayi ye gittim...Hız yapınca harereti düştü....Sanayiye gittim fan devreye girmiyor dedi usta,,,fan müşüri sanayi de değişti..oh dedim motoru kurtardım..sanayide usta gösterdi fan müşirinin teli kopmuş devre kesilmiş fan devreye girmemiş dedi.Bir daha hiç hareret yapmadı aracım.trafikte yine aynısını yapar diye korkuyordum açıkçası..taki 6 ay sonra uzun yola çıktığımda motorun sol dış köşesinden su terleme yapmaya başladığını gördüm..6 ay aracı kullandım mı yarım cay bardağı motor su eksiltiyordu..1 yıl sonra bu olay canımı sıktı Yetkili Peugeot servise gittim aracı inceleyip bende sorunu anlatınca üst kapak contasını değişelim dediler,,,aracın işi bitince sordum üst kapak contanın durumu ne dedim yanmış demişti contayı değiştiren usta...

Umarım sorunu çözersiniz. Can sıkıcı bi olay..Saygılar

Son karar tabiki sizin...Saygılar

aracı yetkili servislere getirdim hem Honda park hemde Honda Cem e iki yerde aracı kabul edip almadı bayram üzeri ve çok yoğunuz deyip 2 ay sonra ya gün veriyorlar

Aracı Star Honda ya Getirdim Teste Çıktık Yolda Anlık Veriler İzlendi Araç 105 Derecede Fan Açıyor Denildi Katalatik Konvertör e Baktılar Hem Alttan Hem Üstten Tıkalı Değil Denildi bi ihtimal ortadan tıkanma mı oldu denildi daha baktırmadık

LPG ENJEKTÖR leri hata verdi 740 kez zengin yakıt hatası kaydetmiş araç zaten çalıştırdığımız da da araç yakıtı çok zengin hatası verdi sistem de

Aracı İşten Anlayan Zamanında Yetkili Servisle Ortak Çalışmış Bir Yere Getirdik LPG OLARAK Aracın Direk LPG beynine bağlanıp tek tek enjektör ler kontrol edildi 4. Enjektör komple gidik denildi 1. Enjektör de gitmeye ramak kalmış denildi araç ta 2 enjektör sağlam dendi çalışan hali hazırda oda aracı yorduğu için zorlamamıza neden olmuş gitmiyor diye zorladıkça da katalatik konvertör ısınma yapıyor denildi açıkçası LPG de 2 yada 2,5 buçuk piston ile sürersen ne olacak sıkışacak dediler araç sıkışınca da katalizör ısınacak dendi

Yan sanayi Termostat takmıştım araca onun siparişini verdik 98 de Termostat açıyormuş fc5 ler orijinalin de normalinde onu da öğrenmiş oldum yan sanayi kaç da açıyor bilmiyorum hiç onu

1 adet te etc 2 müşürü sipariş verdim değişmişken Oda değişsin dedi ustamız 105 de fan açıyor diye söyledi galiba bilmediğim için etc 2 sipariş etirtti etc 1 i sipariş verip değiştirmiştim zaten

Şuanlık aracı tek yapacağımız şey izlemek hararet konusunda hararet e dair herşeye bakıyoruz herşeyi normal anormal hiç bişe yok

Motora hava bastılar kaçıran eden bişe yok denildi
Herşeyi değiştirmişsin zaten denildi conta testlerinin sonucu da temiz çıktı zaten test te conta sorunlu çıkardı illaki


ben kendi düşüncemle Termostat o orjinli olsun diye termostat değiştireceğim işte yapılması gereken 2 yer kalacak sonra pahalı olarak 1 radyatör 2 üst kapak


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Merhabalar öncelikle geçmiş olsun, zamanında 99 model civic aracımda benzer hararet olayını ben de yaşamıştım radyatör üst kısmında iğne ucu kadar delik çıkmıştı. O deliği bulana kadar bir çok parça ile uğraşmıştım. Bu model ve km de olacak şey değil radyatörde delik ama yine de başımdan geçeni bilgilendirmek amacıyla aktarmak istedim. Umarım sorununuz en kısa zamanda çözülür.
 
Geri
Üst