Civic FD6 Aracımın yağ çubuğu eridi.

Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
29
Konum
e7155411E*
Aracınız
Civic FD6 2008
Bugün arabanın suyunu kontrol edip yola çıktım bir de ne olsun radyatör kapağını kapatmayı unutmuşum. Tüm su bitmiş hararet en üst düzeye ulaşmış. Şans eseri yolda bir usta yanaştı. Kontrollerini yapıp sadece 1 tane ateşleme bobininin yandığını söyledi. O parçayı değiştirdik hiçbir sorun kalmadı. Akşam eve gittiğimde yağ çubuğunu çıkardım. Bir de ne göreyim 10 cm den aşağısı yok, erimiş. Telaşlandım. Acaba beklediğimizden farklı bir şey mi oldu. Conta yakmadı dedi usta.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar demin arabanın yanına gittim. Dün o olaydan sonra 150 km yol geldim. Su eksiltmedi hiç. Ayrıca radyatördeki suya baktım. Hiç yağ karışmamış. Sonra yedek su deposunu söktüm boşalttım onda da hiç yağ yok. Umutlanabilir miyim?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Eriyen çubuğa ne oldugunu da bilirsek biraz daha umut olabilir.

Büyük geçmiş olsun, inşallah en kolay şekilde atlatırsınız. Arkadaşlara ekleyebilecegim birşey yok. Ben bu vesile ile birşey sormak için yazıyorum.
Ben bugüne kadar her arabam için de hep yedek su deposundan kontrolde bulundum ve radyatör kapaklarına hiç dokunmadım. Şimdi kılavuza da baktım o da her iki yerden kontrol diyor.
Bu durumda yedek depo radyatörü tamamlamıyorsa neyin yedeği oluyor ?

Ya tedbiren bakılması öneriliyor ya da bu plastik kap yedek depo değil genleşme için kullanılan bir depo mu oluyor ?

Yedek depo yarı şeffaf seviyeyi açmadan görebiliyorum, ama radyatör için her seferinde kapağını açmak gerekecek, sızdırmazlığını zedelemekten çekiniyorum.

(İşin aslı sevgili Honda ‘nın su seviye sensörü koymaması eksiklik)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Aracınız muhtemelen conta yakmadı. Motor sıcakken yağ değişimi yapmanızda fayda olabilir. Eğer yağ çubuğu eriyip yağ kanallarında katılaşarak tıkanma yaptıysa yağlama zayıf olabilir ve zamanla piston ve gömlek zarar görebilir. Iyi bir ustaya baktırmak lazım.
 
Aracınız muhtemelen conta yakmadı. Motor sıcakken yağ değişimi yapmanızda fayda olabilir. Eğer yağ çubuğu eriyip yağ kanallarında katılaşarak tıkanma yaptıysa yağlama zayıf olabilir ve zamanla piston ve gömlek zarar görebilir. Iyi bir ustaya baktırmak lazım.

Umarım öyledir. Yarın ustaya göstereceğim. Bugün de dönüş için 240 km yol yapacağım inşallah bir şey olmaz. Dün olmadı gerçi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Umarım öyledir. Yarın ustaya göstereceğim. Bugün de dönüş için 240 km yol yapacağım inşallah bir şey olmaz. Dün olmadı gerçi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu halde uzun yol yapmak pekde hoş olmayacak. Mümküse en azından yağ ve yağ filtresi değişimi yapılsa güzel olur. Yanınıza yedek su ve yağ blundurun. Aracı sakin ve düşük devir kullanın. Bir gözünüz hararet göstergesinde olsun. Kısa mesafede pek birşey belli olmayabilir. Uzun yolda problem çıkarabilir. Tedbirli olmakta fayda var.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Eriyen çubuğa ne oldugunu da bilirsek biraz daha umut olabilir.

Büyük geçmiş olsun, inşallah en kolay şekilde atlatırsınız. Arkadaşlara ekleyebilecegim birşey yok. Ben bu vesile ile birşey sormak için yazıyorum.
Ben bugüne kadar her arabam için de hep yedek su deposundan kontrolde bulundum ve radyatör kapaklarına hiç dokunmadım. Şimdi kılavuza da baktım o da her iki yerden kontrol diyor.
Bu durumda yedek depo radyatörü tamamlamıyorsa neyin yedeği oluyor ?

Ya tedbiren bakılması öneriliyor ya da bu plastik kap yedek depo değil genleşme için kullanılan bir depo mu oluyor ?

Yedek depo yarı şeffaf seviyeyi açmadan görebiliyorum, ama radyatör için her seferinde kapağını açmak gerekecek, sızdırmazlığını zedelemekten çekiniyorum.

(İşin aslı sevgili Honda ‘nın su seviye sensörü koymaması eksiklik)
Değerli Forumdaşım;

Yedek depo diye ifade edilen kabın asıl ismi “radyatör su takviye kabıdır”.

Genelde otomobil kullanma klavuzlarında radyatör sıvısının kontrol ve ilavelerinin bu kaptan yapılması gerektiği yazar. Hatta eski model bazı araçlarda radyatör kapağının hiç açılmaması gerektiği yazanları da mevcuttu.

Bu kap kapalı sistem soğutma sıvısının hem taşırma(tahliye) kabı olarak hem de sistemde eksilen sıvıyı tamamlaması üzerine dizayn edilmiştir. Bu sebepten de ismi su takviye kabıdır aslında. ??

Radyatörü ve soğutma hattı eskimiş(bakımsız) bir otomobilde soğutma sıvısının sirkülasyonunu yavaşlatan veya durduran sebepler olabilir! Bu durumlarda takviye kabından elde edilecek veri yeterli olmayabilir...
Bu nedenle radyatör kapağını açıp kontrol etmek faydalı olabilir.
Ancak yeni veya soğutma sistemi bakımlı bir motorda radyatör kapağın sık sık açmanın manalı olduğunu düşünmüyorum. Bahsettiğiniz gibi kapak contasında deformasyona sebep olup sızdırmazlığını da bozabilir.

Naçizane bildiklerim bu kadar @kipermufit bey kardeşim. Umarım faydalı olabilmişimdir... ??

Esenlikler dilerim...
 
Eriyen çubuğa ne oldugunu da bilirsek biraz daha umut olabilir.

Büyük geçmiş olsun, inşallah en kolay şekilde atlatırsınız. Arkadaşlara ekleyebilecegim birşey yok. Ben bu vesile ile birşey sormak için yazıyorum.
Ben bugüne kadar her arabam için de hep yedek su deposundan kontrolde bulundum ve radyatör kapaklarına hiç dokunmadım. Şimdi kılavuza da baktım o da her iki yerden kontrol diyor.
Bu durumda yedek depo radyatörü tamamlamıyorsa neyin yedeği oluyor ?

Ya tedbiren bakılması öneriliyor ya da bu plastik kap yedek depo değil genleşme için kullanılan bir depo mu oluyor ?

Yedek depo yarı şeffaf seviyeyi açmadan görebiliyorum, ama radyatör için her seferinde kapağını açmak gerekecek, sızdırmazlığını zedelemekten çekiniyorum.

(İşin aslı sevgili Honda ‘nın su seviye sensörü koymaması eksiklik)
> Benim bildiğim. Su ısındığında genleştiği için fazla basınç oluşturmaması adına yedek depoya aktarır. Yedek depoya çok su konulmamasının nedenide bundan dolayıdır.
> Sevmediğim husus seviyesini görmek çok zor. İlla söküp bakmak lazım. Ben çubuk daldırıp dışardan bakıyorım. Keşke cam suyu gibi tırtıklı kapak olsaydıda bizde uğraşmasaydık.
> Sensör olmaması fiyat düşürmek. Birde arıza işleri ile uğramamak adına olabilir.
> Radyatör kapağı ise orjinal olması önemli. Kırmızı beyaz renkli. Kapağı açıp kapamak usulünce yapılırsa çok problem olacağını sanmıyorum. Keyfi değil zırt pırt açmıyacağız. İki kademelidir. Yuvayı oturt yarım tur hafif sıkar. İkinci yarım turda iyice sıkar. Sona dayandığı zaman daha ileri gitmez. Birde bu kontrolü motor soğuk iken yapacağız!
> Radyatör kapağındaki suyu uzun yol öncesi rutin kontrol edilebilir. Uzun yol pek gitmeyenler için ise 1.000 kilometrede bir kontrol edilebilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst