Aracın ozellikleri

Katılım
20 Nis 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Yaş
31
Konum
tokat
İyi günler Honda ailesi aranıza yeni katilanlardanim 2013 Honda Civic aldim otomatik benzinli (LPG yok) sanrof koltuk ısıtma dijital klima serviste sonradan takılmış orijinal ekran geri görüş kamerası felan mevcut. aracın donanımı hakkında bilgi verebilir misiniz ( VTEC -ivtec elegance ve Eco elegance var benim aracım bunlardan hangisine girer.)

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
18
Tepki puanı
3
Yaş
29
Konum
İstanbul
İyi günler Honda ailesi aranıza yeni katilanlardanim 2013 Honda Civic aldim otomatik benzinli (LPG yok) sanrof koltuk ısıtma dijital klima serviste sonradan takılmış orijinal ekran geri görüş kamerası felan mevcut. aracın donanımı hakkında bilgi verebilir misiniz ( VTEC -ivtec elegance ve Eco elegance var benim aracım bunlardan hangisine girer.)

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Normal elegance ye girer Eco Elegance lpg li versiyon için kullanılan bir isimdir.

SM-N935F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
301
Tepki puanı
140
Yaş
42
Konum
Ankara
Hocam peki bu en dolusumu bu modelin daha dolusu da var mı

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Honda da en dolu model executive. Bildiğim kadarıyla Elegance den farklı olarak, ön iki koltuk ısıtmalı,anahtarsız giriş,anahtarsız çalıştırma var. Belki başka farklarda vardır. Ben de 2015 executive kullanıyorum.

FD6 - FB7
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
İyi günler Honda ailesi aranıza yeni katilanlardanim 2013 Honda Civic aldim otomatik benzinli (LPG yok) sanrof koltuk ısıtma dijital klima serviste sonradan takılmış orijinal ekran geri görüş kamerası felan mevcut. aracın donanımı hakkında bilgi verebilir misiniz ( VTEC -ivtec elegance ve Eco elegance var benim aracım bunlardan hangisine girer.)

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aşağıdaki linkler de merak ettiğiniz tüm soruların cevapları mevcut,

https://www.civictr.com/threads/civic-fb7-2012-teknik-oezellikleri.126/

https://www.civictr.com/threads/civic-fb7-2013-2014-donanim-listesi.144/
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,702
Çözümler
7
Tepki puanı
8,762
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Peki bu VTEC - ivtec nedir hocam onlardan hangisi

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
VTEC

Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken supap zamanlaması, motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirlenmesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunmaktadır. Motor devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subaplara daha büyük bir kam lobuyla hareket iletmekte ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkan tanımaktadır.


İ-VTEC

i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir

İ-VTEC sisteminde, değişken supap zamanlamasını sağlamak için tabla üzerinde dişli çark mekanizması kullanılmaktadır. Kam mili dönme yönünde ilerlerken, eğer supap zamanlamasında avans verilmesi istenirse, tabla kam milini kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile aynı yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha büyük bir değere getirir. Eğer supap zamanlamasında gecikme yapılması istenirse, tabla kam milini yine kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile ters yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha küçük bir değere getirir. Supap zamanlamasının değişkenliği bu şekilde sağlanmaktadır. VTC mekanizması, supap zamanlamasını avans veya rötar durumlarında 250 değiştirebilmektedir. VTC elektronik kontrol ünitesi, motor devrini, kam mili ve gaz kelebeği pozisyonunu, ateşleme zamanını ve motorun egzoz durumunu sürekli kontrol ederek gerekli supap zamanlamasını belirler. i-VTEC için 4 kademe bulunmaktadır. 1., 2. ve 3. kademelerde, supapları düşük miktarda açan kam profilleri devrededir. 4. kademedeyse, supapları yüksek miktarda açan kam profilleri devrededir. i-VTEC motorlarda sadece emme kam milinde VTEC sistemi mevcuttur.

1., 2. ve 3. kademelerde emme supaplarından biri hareketsiz kalmaktadır. Bu, VTEC-E'deki 1 emme supaplı çalışma durumuna benzemektedir. 1 emme supabı hareketsiz dururken, diğeri açılmaktadır. Bu şekilde, hava akımı üzerinde bir türbülans efekti oluşturulmasına, fakir yanma ve rölanti devirlerinde 20:1'den büyük hava-yakıt oranlarına kullanılmasına fırsat vermektedir.

1. kademe, motorun elektronik kontrol ünitesinin 20:1'den yüksek hava yakıt oranlarını kullandığı fakir yanma modudur. VTC, emme/egzoz supap bindirmesini minimuma getirir. 1. kademe, sadece fakir yanma modunda yada düşük oranlı kelebek pozisyonlarında kullanılır. Elektronik kontrol ünitesi, yüksek oranlı kelebek pozisyonları için 3. kademeyi devreye sokar. 2. kademede, fakir yanma modunu terk edip 14.7-12:1 hava-yakıt oranlarına geri dönebilmektedir ve supap bindirmesini maksimuma çıkarabilmektedir. Bu şekilde EGR efekti artırılmakta ve emisyonlar iyileşmektedir. 3. kademe elektronik kontrol ünitesinin, emme/egzoz supaplarının açılmasını ve bindirmesini motor devrine bağlı ve dinamik olarak değiştirdiği bir durumdur. Burada motor devrinin düşük fakat gaz kelebeğinin yüksek oranda açık olduğu durumlar geçerlidir. Yavaş çalışma devirleri; ideal çalışma şartlarının geçerli olduğu düşük devirler, kapalı ya da kapalıya yakın gaz kelebeği pozisyonları anlamına gelir. Bu durum, eğimi sıfıra yakın yol kullanımlarında, sabit hızda kullanımlarda da geçerlidir. 4. kademe, devir yükseldiğinde ve gaz pedalına sonuna kadar basıldığında aktif hale gelir. Bu modda, emme kam milinin supaplarını yüksek oranda açan kamları devreye girer, motor 16 supap moduna geçer. Supapların açık kalma süreleri ve liftleri artar. VTC, istenilen güç miktarını ve optimum emme/egzoz supap zamanlamasını ve bindirmesini elde etmek için emme kam milini dinamik olarak değiştirir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst