Civic FD6 Araçla ilgili bir kaç sorum var.

Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Selamlar herkese.
Bende 2008 Civic Elegance var. Kuzenimde de 2012 Premium Civic var. Yaklaşık 8-9 aydır arabayı sürüyorum. Olan şeyleri fark edemiyordum. Dün kuzenimin civic'ini sürdüm. Kendi arabamla karşılaştırdım. Ve şu sorunların olduğunu anladım. Madde madde yazıyorum, belki makyajlı modelde fabrikasyon değişiklikler vardır ama kendimce açıklıyorum.

* Kendi arabamla motor takozu arızalı, araba vibrasyon yapıyor.
- Kuzenimin arabası yağ gibi akıyor. Titreşim olmuyor.

*Kendi arabamda vites geçişleri hissediliyor. (1-2-3. viteslerde araba kasılıyor gibi oluyor ve pedala basma durumuna göre vuruntu olabiliyor küçük şekilde)
-Kuzenimin arabası yağ gibi kayıyor. Vites geçişleri sorunsuz.

*Kendi arabamda motor sesli çalışıyor (modifikasyona dair hiç bir şey yok) araç içinde sesi çok veriyor. Sanki dizel araç sürüyor gibi hissediyorum kendimi. Isınınca ses bir tık düşüyor ama.
-Kuzenimin arabasında gerçekten neredeyse hiç ses yok. Tam bir i-Vtec.

*Kendi arabamda çukurdan geçerken ya da kasisten geçerken amortisörler sanki çalışmıyor gibi.
-Kuzenimin arabası sanki Volkswagen sürüyormuş gibi hissiyat veriyor.

*Kendi arabamda bagaj kapağı lak diye kapanıyor.
-Kuzenimin arabasında yay varmış gibi yavaşça bekliyor.

Benim sadece 1 günde kendi arabamla kıyaslayarak elde ettiğim farklar bunlar. Sizce bunlar normal şeyler mi? Yoksa benim araba biraz masraflı mı duruyor? Ve neler yapılabilir. Teşekkürler.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selamlar herkese.
Bende 2008 Civic Elegance var. Kuzenimde de 2012 Premium Civic var. Yaklaşık 8-9 aydır arabayı sürüyorum. Olan şeyleri fark edemiyordum. Dün kuzenimin civic'ini sürdüm. Kendi arabamla karşılaştırdım. Ve şu sorunların olduğunu anladım. Madde madde yazıyorum, belki makyajlı modelde fabrikasyon değişiklikler vardır ama kendimce açıklıyorum.

* Kendi arabamla motor takozu arızalı, araba vibrasyon yapıyor.
- Kuzenimin arabası yağ gibi akıyor. Titreşim olmuyor.

*Kendi arabamda vites geçişleri hissediliyor. (1-2-3. viteslerde araba kasılıyor gibi oluyor ve pedala basma durumuna göre vuruntu olabiliyor küçük şekilde)
-Kuzenimin arabası yağ gibi kayıyor. Vites geçişleri sorunsuz.

*Kendi arabamda motor sesli çalışıyor (modifikasyona dair hiç bir şey yok) araç içinde sesi çok veriyor. Sanki dizel araç sürüyor gibi hissediyorum kendimi. Isınınca ses bir tık düşüyor ama.
-Kuzenimin arabasında gerçekten neredeyse hiç ses yok. Tam bir i-Vtec.

*Kendi arabamda çukurdan geçerken ya da kasisten geçerken amortisörler sanki çalışmıyor gibi.
-Kuzenimin arabası sanki Volkswagen sürüyormuş gibi hissiyat veriyor.

*Kendi arabamda bagaj kapağı lak diye kapanıyor.
-Kuzenimin arabasında yay varmış gibi yavaşça bekliyor.

Benim sadece 1 günde kendi arabamla kıyaslayarak elde ettiğim farklar bunlar. Sizce bunlar normal şeyler mi? Yoksa benim araba biraz masraflı mı duruyor? Ve neler yapılabilir. Teşekkürler.
Öncelikle araçların km.leri nedir, kondisyon dediklerinizi etkiler.
Amortisör hususunda FB7 zaten genel kullanım konforu olarak FD6nın geliştirilmiş versiyonu, daha iyi. Ama alt takımdaki yaşlanmalar veya lastikteki eskime de bu durumun bariz hissedilmesine neden olabilir.
Ama öncelikle motor kulağınız arızalı ise en kısa zamanda orjinalle değiştirin, motorun sesli çalışması ve vites geçişlerinin hissedilmesi muhtemelen motor kulağına bağlı.
Ayrıca çekişte problem varsa uzun süredir subap ayarı yaptırmadıysanız mutlaka yaptırın, sonrasında iyi bir LPG ayarı da yaptırın.
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Öncelikle araçların km.leri nedir, kondisyon dediklerinizi etkiler.
Amortisör hususunda FB7 zaten genel kullanım konforu olarak FD6nın geliştirilmiş versiyonu, daha iyi. Ama alt takımdaki yaşlanmalar veya lastikteki eskime de bu durumun bariz hissedilmesine neden olabilir.
Ama öncelikle motor kulağınız arızalı ise en kısa zamanda orjinalle değiştirin, motorun sesli çalışması ve vites geçişlerinin hissedilmesi muhtemelen motor kulağına bağlı.
Ayrıca çekişte problem varsa uzun süredir subap ayarı yaptırmadıysanız mutlaka yaptırın, sonrasında iyi bir LPG ayarı da yaptırın.

Benim aracım 197bin küsür km'de. Kuzenimin aracı 154 bin km'de. Bu arada aracı 2012 FD6, FB7 değil hocam.

İkimiz de Eylül 2019'da Michelin CrossClimate lastiğini birer hafta arayla sıfır aldık. Lastiklerimiz de herhangi bir yıpranma söz konusu değil.
Motor kulağının, aracın sesli çalışmasını sağlayabileceği konusunda kimse bana bir şey söylemedi. Bir malumatım yoktu. Öğrendiğim iyi oldu.
Subap ayarı benden önceki sahipleri dahil kimse yapmamış. 195 bin km'ye orjinal ayarla gelmiş. 195 bin km'de ben subap ayarı yaptırdım. Tüp ayarımda da herhangi bir problem yok. Yalıtımsal ses problemleri olduğunu düşünüyordum.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Benimkinde yan sanayi yağlı takoz var ve zaten az olan kalitesi dahada azaldı ve özellikle soğuk havalarda absorbe edemediği vibrasyonun sesi araç içerisinde sizi sizden alıyor. Hani yoldan geçen eski model kamyonların egzosları berbat bir uğultu verir ya aynen öyle. Orijinal yağlı takoz sonrası ciddi iyileşmeler olacaktır.
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Benimkinde yan sanayi yağlı takoz var ve zaten az olan kalitesi dahada azaldı ve özellikle soğuk havalarda absorbe edemediği vibrasyonun sesi araç içerisinde sizi sizden alıyor. Hani yoldan geçen eski model kamyonların egzosları berbat bir uğultu verir ya aynen öyle. Orijinal yağlı takoz sonrası ciddi iyileşmeler olacaktır.
Aynen öyle. Tam olarak söylemek istediğim budur. Fakat parçayı nasıl temin edebilirim? Honda bayilerine talepte mi bulunmalıyım?
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Benim aracım 197bin küsür km'de. Kuzenimin aracı 154 bin km'de. Bu arada aracı 2012 FD6, FB7 değil hocam.

İkimiz de Eylül 2019'da Michelin CrossClimate lastiğini birer hafta arayla sıfır aldık. Lastiklerimiz de herhangi bir yıpranma söz konusu değil.
Motor kulağının, aracın sesli çalışmasını sağlayabileceği konusunda kimse bana bir şey söylemedi. Bir malumatım yoktu. Öğrendiğim iyi oldu.
Subap ayarı benden önceki sahipleri dahil kimse yapmamış. 195 bin km'ye orjinal ayarla gelmiş. 195 bin km'de ben subap ayarı yaptırdım. Tüp ayarımda da herhangi bir problem yok. Yalıtımsal ses problemleri olduğunu düşünüyordum.
195000kmye kadar subap ayarı yapılmaması olası değil. Çalışmaz o araba, sürekli stop eder ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynen öyle. Tam olarak söylemek istediğim budur. Fakat parçayı nasıl temin edebilirim? Honda bayilerine talepte mi bulunmalıyım?
Şu anda Honda Türkiye'nin servis kampanyası mevcut, bence servisten orjinal motor kulağı taktırın, kafanız rahat etsin. Parçacılarda satılan motor kulaklarının çoğu imitasyon/sahte ürün.
Geçen yıla kadar da hazırda motor kulaklarında %30 indirim mevcuttu.

1592769231513.png
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
195000kmye kadar subap ayarı yapılmaması olası değil. Çalışmaz o araba, sürekli stop eder ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğru, FD6nın motoru LPG mevcutsa o kadar uzun süre subap ayarı bozmadan duramaz, zaten o şekilde kullanımda ısrar edilirse subaplar zarar görmeye başlar.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim aracım 197bin küsür km'de. Kuzenimin aracı 154 bin km'de. Bu arada aracı 2012 FD6, FB7 değil hocam.

İkimiz de Eylül 2019'da Michelin CrossClimate lastiğini birer hafta arayla sıfır aldık. Lastiklerimiz de herhangi bir yıpranma söz konusu değil.
Motor kulağının, aracın sesli çalışmasını sağlayabileceği konusunda kimse bana bir şey söylemedi. Bir malumatım yoktu. Öğrendiğim iyi oldu.
Subap ayarı benden önceki sahipleri dahil kimse yapmamış. 195 bin km'ye orjinal ayarla gelmiş. 195 bin km'de ben subap ayarı yaptırdım. Tüp ayarımda da herhangi bir problem yok. Yalıtımsal ses problemleri olduğunu düşünüyordum.
Aracınızın alt takımını genel olarak kontrol ettirin, bence 200bine gelmiş bir FD6da Z rotlarda boşluk olma ihtimali çok yüksek ve bu boşluklarda çukurlarda birçok lakır-lukur sese neden olur, mümkünse 555 marka z rotlarla ile önleri değiştirmenizi tavsiye ederim. Amortisör körüklerini de kontrol ettirin.
Şu konuyu da incelemenizi tavsiye ederim,
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
195000kmye kadar subap ayarı yapılmaması olası değil. Çalışmaz o araba, sürekli stop eder ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
3-4 yere gösterdim. Gösterdiğim yerler de İzmit'te Honda denilince akla gelen yerler. Onların bana bu konuda yalan konuşacaklarını düşünmüyorum. Ben, bana söyleneni söylüyorum sadece.
 
Geri
Üst