Civic FD6 Araçla ilgili bir kaç sorum var.

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Önceki aracımda özellikle motor sıcakken rampa yukarı gaza bastığımda araç hıçkırıyormuş gibi vuruntu yapardı. Yetkili servis yanlış hatırlamıyorsam travers takozu deforme olmuş dedi cüzi bir miktar ücretle yapıp teslim etti. Aracı satmak için ilana koyacaktım, expertiz yaptırıp koyayım dedim. Ufak tefek elektronik problemler çıktı yaptırayım diye sanayiye bıraktım, 1 saat sonra ustam aradı aracın marş almadı sese bakılırsa zinciri kopardı, aldım götürdüm sizin birşey yok deyip verdiğiniz araç zincir kopardı diye, adamlar pişkin pişkin 10.000tl meblağ çıkardı önüme koydu. Gittim sağlam bir usta buldum, 6.000tlye komple rektefiye ettirdim. Mahkeme kararı aleyhime sonuçlandı, tek kabahatim "herhangi bir soruna rastlanmadı" yerine "triger zinciri değişimine gerek görülmedi" yazan bir kağıt almamış olmam. Yani yetkili diye güvenilen çoğu yerin ne ustası işi gerçekten biliyor, ne de yaptığı işin sorumluluğunu alıyor.

O gün bu ülkedeki çoğu yetkili kurumun(hepsi demiyorum) yetkili oldukları tek ama tek konunun kendi kaba etlerini böyle durumlardan kurtararak lafta ticaret gerçekte sahtekarlık olduğunu, kanunların bizi değil parayı ve onun babalarını haklı - haksız bakılmaksızın koruduğunu farkettim. Neden böyle bilgiç bilgiç konuşuyorum diye merak edenler olursa sebep şudur, farkedilirse ilgili kurum ve markayı yazmadım çünkü (şaka gibi gelecek) bu konu hakkında konuşma ve yorum yapma yasağı aldım illa söyle derseniz önceki aracımın markasına ve yerleşim yerime bakabilirsiniz.

Saygılar.

Bu durum yasadiginizda araciniz kac km lerdeydi peki ? Zincir kontrolu 200.000 km olarak ongoruluyor ben kontrolden ziyade degistirme taraftariyim o km lere gelince.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Önceki aracımda özellikle motor sıcakken rampa yukarı gaza bastığımda araç hıçkırıyormuş gibi vuruntu yapardı. Yetkili servis yanlış hatırlamıyorsam travers takozu deforme olmuş dedi cüzi bir miktar ücretle yapıp teslim etti. Aracı satmak için ilana koyacaktım, expertiz yaptırıp koyayım dedim. Ufak tefek elektronik problemler çıktı yaptırayım diye sanayiye bıraktım, 1 saat sonra ustam aradı aracın marş almadı sese bakılırsa zinciri kopardı, aldım götürdüm sizin birşey yok deyip verdiğiniz araç zincir kopardı diye, adamlar pişkin pişkin 10.000tl meblağ çıkardı önüme koydu. Gittim sağlam bir usta buldum, 6.000tlye komple rektefiye ettirdim. Mahkeme kararı aleyhime sonuçlandı, tek kabahatim "herhangi bir soruna rastlanmadı" yerine "triger zinciri değişimine gerek görülmedi" yazan bir kağıt almamış olmam. Yani yetkili diye güvenilen çoğu yerin ne ustası işi gerçekten biliyor, ne de yaptığı işin sorumluluğunu alıyor.

O gün bu ülkedeki çoğu yetkili kurumun(hepsi demiyorum) yetkili oldukları tek ama tek konunun kendi kaba etlerini böyle durumlardan kurtararak lafta ticaret gerçekte sahtekarlık olduğunu, kanunların bizi değil parayı ve onun babalarını haklı - haksız bakılmaksızın koruduğunu farkettim. Neden böyle bilgiç bilgiç konuşuyorum diye merak edenler olursa sebep şudur, farkedilirse ilgili kurum ve markayı yazmadım çünkü (şaka gibi gelecek) bu konu hakkında konuşma ve yorum yapma yasağı aldım illa söyle derseniz önceki aracımın markasına ve yerleşim yerime bakabilirsiniz.

Saygılar.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Başınıza kötü olaylar gelmiş bunun için de geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.
Aracı Eylül 2019'da aldım. Alır almaz bakıma soktum. Yanlış hatırlamıyorsam triger kayışını değiştirdik diye hatırlıyorum. Ama tam emin değilim. Bunu kontrol edeceğim.
Belirttiğiniz durumlar araçta mevcut değil (şuan için). Aracım çok vibrasyonlu çalışıyordu ve arka camın pandizot ile teması sayesinde vrrr vrrrr titreşim sesi geliyordu. Bu durum özellikle kışın çok canımı sıktı. Bir noktada zıvanadan çıktım düzeltecektim corona araya girdi. Ekonomik olarak ona masraf edinmekten kaçtım. Ne olacağı belli olmayan bir süreç en nihayetinde. Bu konuyu oluşturduğumda, yazdığım gibi kuzenimin FD6'sını deneyimledim ve aracımda bir kaç sorun daha fark ettim. Buna istinaden tamir-değişim yapma kararı aldım. Bu forumda hemen hemen herkes motor takozunun yenilenmesini (orijinaliyle) söyledi. Bugün sipariş vermek için gittim. Motor takozum yan sanayi olduğu için bundan kaynaklanabileceği söylendi. Kesin olarak budur denilmedi.
Araç vites geçişlerinde ve geri viteste kasılma ve vuruntu oluşturuyordu. Şanzıman takozum çatlamış. Bunun kesin değişilmesi gerektiğini söylediler. İnternette biraz araştırma yaptım. Orijinal veya yan sanayi farkı var mıdır diye. Tek tük konu açılmış. Parçacılara baktım satışı var mı diye. Onlarda da göremedim. O yüzden oraya sipariş etmek zorunda kaldım.
2 parça değişimi için 2 işçilik yazılıyor. 200+200=400 tl para istiyorlar. Bu durum biraz canımı sıktı. Parçaları alsam başka yerde taktırsam ona da güvenemem diye düşünüyorum. Yani şuan anlayacağınız çok arada kalmış bir durumdayım. İnşallah o yaşadıklarınız başıma,başımıza gelmez.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Benim araç fb7 2013 model vites geçişlerinde bazen hafif vuruntu hissediyorum bazen hiç hissettirmiyor. Ama şöyle bir problem var mesela herhangi bir hızda gidiyorum ayağımı gazdan çekiyorum
bir sarsıntı tekrar gaza hızlı basarsam bir vuruntu hissettiriyor sorun hangi parçada olabilir ?
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Benim araç fb7 2013 model vites geçişlerinde bazen hafif vuruntu hissediyorum bazen hiç hissettirmiyor. Ama şöyle bir problem var mesela herhangi bir hızda gidiyorum ayağımı gazdan çekiyorum
bir sarsıntı tekrar gaza hızlı basarsam bir vuruntu hissettiriyor sorun hangi parçada olabilir ?

Hocam emin değilim fakat sizinde şanzıman takozunuz problemli olabilir. Ya da şanzıman içerisinde mekanik bir problem olabilir. Bence bir ustaya gösterin.
 
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
90
Tepki puanı
114
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2017
Bu durum yasadiginizda araciniz kac km lerdeydi peki ? Zincir kontrolu 200.000 km olarak ongoruluyor ben kontrolden ziyade degistirme taraftariyim o km lere gelince.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
163.000 km vag grubu sağlam ustaların hepsi ilk kullanıcı için 120.000den sonra kontrollü, çoklu kullanıcı için değişim öneriyor.

Yetkili servis ise bunları önermiyor sınırsız km zırvası okuyor, çünkü km belirtirse o kmde gideceksin işçilik dahil 1500 tlye zımba gibi arabaya bir o kadar km daha binebileceksin. Benim gibi durduğu yerde koparsa min. 10.000 tl, hareket halinde koparsa kesinlikle motoru kucaklayacaksın (sorduğumda orijinal motor benim arabanın o zamanki piyasa fiyatıyla aynıydı), ayrıca yüksek hızda olursa takla da atacaksın.
 
Geri
Üst