Arıza kodu

Katılım
8 Haz 2019
Mesajlar
142
Tepki puanı
4
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FD6 2009
WESTGATE SELENOİDİ B ARIZASI (P0247 )
Arıza kodu verdi neden verir acaba
Serviste boğaz kelebeği temizlendi onla alakası varmı acaba
 
Katılım
8 Haz 2019
Mesajlar
142
Tepki puanı
4
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FD6 2009
Fd6 araç aslında bence adaptasyon yapmadı yarim saat sürmedi tamam dedi teslim etti arıza lambası yakınca bende obd 2 cihazı var telefonla bağlandığım onda baktığımda P0171 kodu verdi sonra kontağı kapattim açtım yine yaktı lambayı bu sefer hem P0171 kodu verdi hem P0247 arıza kodu verdi servise sordum senin taktiğin obd cihazından dolayı o kodu veriyor diyor birşey anlamadım
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,708
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
WESTGATE SELENOİDİ B ARIZASI (P0247 )
Arıza kodu verdi neden verir acaba
Serviste boğaz kelebeği temizlendi onla alakası varmı acaba
Hocam Fd6'ların boğaz kelebeği hassastır. Temizledikten sonra adaptasyon isteyen bir sisteme sahiptir. P0247 ile ilgili sebep ve çözümleri aşağıda paylaşıyorum. P0171 ise fakir karışım hatası oluyor. Yani yakıt az hava fazla demektir. Bu selenoidden dolayıda olabilir. Çünkü selenoid ihtiyaca göre yakıt takviyesi yapan bir aparattır. Yada lpg gaz ayarınız iyi değildir. Başka arıza ile beraber olduğu için daha önceden de hiç olmadı ise selenoid kaynaklı olabilir. Sizin daha önceden performans kaybı ve silkeleme probleminiz vardı. Bu problem P0247'de neden olabilir. Honda'larda gördüğüm ender arızalardan biri diyebilirim.

P0247 HATA KODUNUN DETAYLI AÇIKLAMASI - ANLAMI (Alıntıdır.)

Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü (PCM), benzinli ve dizel araçlarda westgate basınç kontrol şölenoidi çıkış devresi "B"yi kullanarak takviye basıncını kontrol eder.

Bu devrede belirlenemeyen bir sorun meydana geldiğinde, bu PCM arıza kodu ortaya çıkar code P0247. Bu kod sadece bir elektrik devresi arızası olarak kabul edilir.

Sorun giderme adımları üreticiye, wastegate / boost basınç kontrolü tipine ve kontrol solenoidine giden kablo renklerine göre değişebilir.

P0247 ARIZA KODUNUN SEMPTOM VE NEDENLERİ

P0247 arıza kodunda en sık rastlanan semptomlar şunlardır:

Arıza Gösterge Işığı Yanar

Gösterge Paneli Ekranında Sorun olduğuyla ilgili uyarı

Aracın performansında düşüş gözlemlenir

Bu arıza kodunu almanıza neden olmuş olabilecek bazı durumlar:

Wastegate / boost basınc kontrol solenoidi B ile PCM arasındaki kontrol devresinde (toprak devresi) açık

Wastegate / boost basınç kontrol solenoidi B ile PCM arasındaki güç kaynağı devresinde açık

Wastegate / boost basınç kontrol solenoidi B güç besleme devresinde, toprağa kısa devre

Wastegate / boost basıncı kontrol solenoidi B arızalı olabilir

PCM Arlızalı Olabilir (nadiren)

P0247 İÇİN ARIZA TEŞHİS VE ONARIM ÖNERİLERİ

İyi bir başlangıç noktası, daima kendi aracınız için teknik servis bültenlerini (TSB) kontrol etmektir. Bu sorun aracınızın üreticisi tarafından zaten biliniyor, ve çözümüde orada verilmiş olabilir. Böylece paranız ve zamanınız cebinizde kalır.

Ardından, aracınızda Wastgate / takviye basıncı kontrol solenoidinin yerini bulun. Bulduktan sonra, konektörleri ve kabloları görsel olarak inceleyin. Sürtünme izi, çıplak teller, yanık lekeleri veya erimiş kablo kaplaması gibi sorunlar olmadığından emin olun. Konektörleri ve terminalleri sökün ve içindeki metal parçaları dikkatlice inceleyin. Yanık izleri veya korozyona işaret eden yeşil bir renk tonuna sahip olup olmadıklarını kontrol edin. Terminallerin temizlenmesi gerektiğini düşünüyorsanız, kontak temizleyici sprey ve plastik bir fırça kullanın (diş fırçası bile iş görür). Terminallerin kuruması için bir süre bekleyin ve daha sonra terminallerin bağlantı noktalarına elektrik gresi sürün.

Eğer bir OBD Araç Arıza kodu okuma cihazınız varsa, tüm arıza kodlarını temizleyin, ve P0247 eğer arıza kodu tekrar geri gelmediyse, sorun bağlantılardamış demektir.

Kod geri dönerse, solenoidi ve ilgili devrelerini test etmemiz gerekecek. Tipik olarak, wastegate / boost basınç kontrol solenoidinde 2 kablo bulunur. İlk olarak, atık kapağı / takviye basıncı kontrol solenoidine giden kablo demetini yerinden çıkartın. Dijital Volt Ohm Ölçer (DVOM) kullanacaksınız, DVOM'un bir ucunu solenoidin bir terminaline bağlayın. DVOM'un diğer ucunu, diğer solenoid terminaline bağlayın. Terminaller açık veya kısa devre yapmış olmamalıdır. Elde etmiş olduğunuz direnci, üretici verileriyle karşılaştırın. Solenoid açıksa veya kısa devre yapıyorsa (sonsuz direnç olur veya hiç direnç yoktur / 0 ohm), bu durumda solenoidi değiştirin.

Eğer hala sorunu bulamadıysanız, DVOM kullanarak, wastegate / boost basınç kontrol şölenoidi güç kaynağı devresinde 12V olduğundan emin olun (Kırmızı kabloyu şölenoid güç kaynağı devresine, siyah kabloyu şasiye (toprağa) dokunduracaksınız). Bunu yaparken araç çalışır durumda olmalıdır. Solenoidde 12 volt yoksa veya kontak kapalıyken dahi 12 volt varsa, PCM'den veya roleden solenoide giden kablolarda bir sorun var demektir veya PCM arızalıdır.

Hala bir şey bulamadıysanız, wast gate / takviye basıncı kontrol solenoidinde iyi bir toprağa sahip olduğunuzdan emin olun. 12V akü pozitifine (kırmızı terminal) bir test lambası bağlayın ve test lambasının diğer ucunu Wastegate / takviye basıncı kontrol solenoidi devresinde toprağa giden toprak devresine dokundurun. Wastgate / takviye basıncı kontrol şölenoidini çalıştırmak için OBD tarama aletini kullannın, tarama aletiyle şölenoidi her çalıştırdığınızda lambanın yanması gerek. Eğer lamba yanmıyorsa, devrede bir sorun olduğu anlamına gelir. Eğer lamba yanıyorsa, kablo demetini elinizle sallayın, salladığınızda lamba yanıp sönüyorsa, bağlantı kesintili demektir.

Eğer tüm testleri başarıyla tamamladıysanız, fakat buna rağmen P0247 code almaya devam ediyorsanız bu, büyük olasılıkla, arızanın büyük ihtimalle wastegate / boost basınç kontrol solenoidinde olduğu anlamına gelir fakat yinede küçük bir ihtimal de olsa PCM'de arızalı olabilir. Emin değilseniz, eğitimli bir otomotiv teşhis uzmanından yardım isteyin. PCM değiştirmeniz durumunda tekrar programlanması veya araca göre kalibre edilmesi gerekli, bunu evde yapmanız çok zor olur.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst