Zaten mesajımda da belirttiğim üzere ben garanti kapsamı içinde olduğunu iddia etmedim, toyotanın 10 yaşındaki aracındaki üretim hatasnı üstelik bir de aracı kendisi geri çağırarak ücretsiz giderdiğine tanık olduğum için beklentilerimi yüksek tuttum, çünkü 6 yaşında bir araçta (gördüğüm kadarıyla sıfır araçlarda bile benzer sorun çıkabiliyor) boya atması olmasını honda için prestij kaybı olarak değerlendirilir diye düşünmüştüm. Çünkü ben gerçekten araçtan soğudum, daha önce çok araç kullandım ama ilk defa böyle bir şeyle karşılaştım.
Honda yı gözünüzde çok büyütüyorsunuz, dünya üzerinde otomotiv sektörü olarak lüks sayılmayan Japonların sıradan markalarından birisidir neticede, otomobillerinin motor ve şanzımanı çok başarılı olup kaporta aksamı peynir tenekesinden farksızdır
. Honda tercih etmeden önce bunları göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
Ben şahsen motor ve şanzımanın güvenilirliği ve güzelliği namına gidip Honda yı tercih ettim ama benim aracımın da kaporta ve boyasının çok çok kötü bir kalitede olduğunu ve bundan rahatsız olmadığımı söyleyebilirim. Dolayısı ile gaza basarken viteslerle oynarken fazla dikkat etmem gerekmiyor ve mekanik aksamı sürekli korumam gerekmiyor ancak aracımı hiçbir zaman basınçlı su ile yada otomatik yıkama makinesi üzerinde yıkatmıyorum, yıkamacıya gittiysem bir sürü pazarlık yapıyorum uzaktan su sıkınız aman bezle fazla ovalamayın çıktığı kadar çıkar gerisi kalsın şeklinde
, Açıkçası motor ve şanzımandan yana problem olup yolda bıraksa kötü ama kaporta ve boya her türlü halledilebilen işlerdir. Şahsi fikrimdir pek çok kişi buna katılmayacaktır, onları da tercih özgürlükleri yönünden haklı buluyorum.
Yanlış anlaşılmasın, siz basınçlı su tutmuşsunuzdur yada kaportayı zedelemişsinizdir demiyorum bunları asla yapmasanız bile bu kaporta ve boya zaten çok fazla dayanabilecek bir yapıda değil, bu boyanın üzerine kuş pisliği dahi gelse çok kısa sürede mahvediyor bagajda wax cila ile geziyorum, illa ki iki üç ayda bir kere bozulan yerler oluyor lokal cila yapıyoruz uğraşıyoruz.
Birçok markanın banttan sıfır olarak çıkarttığı her 500-600 tane aracından birkaç tanesinde illa ki çok ciddi boya ve kaporta problemleri olup bunlar müşteriye kadar ulaşır. Ve birçoğu kısa sürede belirti vermez 5-6 sene içinde sıkıntı yaratmaya başlar, Opel lerin Astra G ve H kasalarında ayrıca İnsignia modelinde tavan kısmı 6-7 senede tamamen güneş yanığı olup boyası atmamış ve bozulmamış olanı pek göremezsiniz kapalı garajda durmuyorsa belli yıllarda üretilen Opellerin bu modellerinin hepsinin tavanı sıkıntılıdır. Volkswagen kaporta ve boya konusunda oldukça başarılı olup sadece 2 yıl ve üzerine parayla alınan 2 yıl daha uzatılmış garantisi ile beraber sorunlarıyla meşhur DSG şanzımanı ve TSI motorunun problemleri ile insanı bezdirebilirken kaportası ve tok kapı sesinden yana sıkıntınız olmaz ancak ben şahsen volkswagen den nefret ederim