Bakım periyotu belirleme

Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
220
Tepki puanı
84
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba,

2018 exe eco araç sahibiyim. Yılda 24bin km yol yapıyorum haliyle şimdiye kadar 2 bakıma girdi araç ve toplamda 2500 civarı ücret ödedim. Honda bakım süreleri malum kısa ve maaliyetleri çok ucuk,

Artık garantiyi bozup bakımları dışarıda yapmak istiyorum.

Kullanma klavuzunda makedonya-sırbitan ve karadağ gibi iklimi bize çok yakın ülkeler için normal kullanımda bakım periyodunu 20 bin olarak belirtmişler, Türkiye için ise bakım ağır bakım uygulanır demişler ve periyodu 10 bin.
Ben aracımı ağır bakım olarak nitelendirilen koşulların hiç birinde kullanmıyorum, bu durumda dışarıda yaptıracağım bakımlar için makedonya-sırp-karadağ bakım tablosunu kullanmak istiyorum. Zaten atmosferik motorlu bir araç için 10 bin çok düşük bir km gibi. Yeni nesil dizellerin bile çoğu 20 binde bir bakımı var ki bu araçlar turbolu, yüksek basınç, yüksek hava debisi vs altında çalışıyor.
Bu durum için sizin öneriniz nedir acaba? Benim göremediğim şu sebepten ötürü illa 10 binde bir yaman gerekir şeklinde bir yorumunuz olur mu?

Teşekkürler
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Güvenilir bir yer bulup bakım ücretini çok net yarıya indirebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba,

2018 exe eco araç sahibiyim. Yılda 24bin km yol yapıyorum haliyle şimdiye kadar 2 bakıma girdi araç ve toplamda 2500 civarı ücret ödedim. Honda bakım süreleri malum kısa ve maaliyetleri çok ucuk,

Artık garantiyi bozup bakımları dışarıda yapmak istiyorum.

Kullanma klavuzunda makedonya-sırbitan ve karadağ gibi iklimi bize çok yakın ülkeler için normal kullanımda bakım periyodunu 20 bin olarak belirtmişler, Türkiye için ise bakım ağır bakım uygulanır demişler ve periyodu 10 bin.
Ben aracımı ağır bakım olarak nitelendirilen koşulların hiç birinde kullanmıyorum, bu durumda dışarıda yaptıracağım bakımlar için makedonya-sırp-karadağ bakım tablosunu kullanmak istiyorum. Zaten atmosferik motorlu bir araç için 10 bin çok düşük bir km gibi. Yeni nesil dizellerin bile çoğu 20 binde bir bakımı var ki bu araçlar turbolu, yüksek basınç, yüksek hava debisi vs altında çalışıyor.
Bu durum için sizin öneriniz nedir acaba? Benim göremediğim şu sebepten ötürü illa 10 binde bir yaman gerekir şeklinde bir yorumunuz olur mu?

Teşekkürler
Bu konu hakkında bende çok düşündüm ancak @sahiner1985 'in belirttiği gibi kontrol amaçlı filtre ve malzemelere baktığımda düşünüldüğünden çok daha hızlı bir şekilde bakım malzemelerinin deforme olduğunu gözlemledim diyebilirim. Özellikle yağ konusunda kesinlikle gecikmemenizi motor sağlığı açısından tavsiye ederim. Hava filtresi de tamamen kullandığınız koşullara bağlı kirleniyor, benim orjinal taktığım filtre 25bin km. hiç sorunsuz ve çok az kirlenme ile yılı geldiği için değiştirmiştim, ancak sonraki dönemde hafif toz-toprak koşullarda yaptığım sürüşlerde 10bin km.de hava filtresi oldukça kirlenmişti. Kısacası kontrol ederek hareket etmek önemli.
Tabi bakım için Honda Türkiye'nin gereksiz yere istediği ve kendinizin uygun gördüğünüz modifikasyonları yapabilirsiniz.
Mesela FB7de 100bin km.de değişen bujinin FC5te 40binde değişmesi bence zaruri değil, aynı şekilde benzin yakıt filtresininde LPGnin ağırlıklı kullanıldığı bir araçta 80bin km.de değiştirilmesi pek gerekli değil.
Ayrıca BRC LPG filtrelerinin 10binde bir değişmesi de eğer düzgün bir yakıt istasyonundan rutin alım yapıyorsanız bence illa şart değil, tabi bunda yakıtın temizliği çok önemli! Mesela LPG filtre değişiminde süre 20bine çekilebilir. Hatta eski FD6ımda ilk filtre değişimini benden önceki sahibi hiç değiştirmediği için yaklaşık 40bin km kullanım sonrası değiştirdim ve filtreyi çıkardığımızda kirlenme orta düzeydeydi, değiştiren bayi daha gideri var diye belirtmişti ama ona 40bin km.dir değiştirdiği söylememiştim :)
Bunlar haricinde zaten garantiyi bozacaksanız genel olarak bakım maliyetleriniz fazlasıyla düşecektir. Ayrıca rutin bakımda hava filtresi ve polen filtresinin değişimini kendiniz yaparak, sadece yağı yağcılarda değiştirerek bir miktar daha bakım giderini aşağı çekebilirsiniz (y)
 
Geri
Üst