Bakım Peryotları ve Yapılan İşlemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan PADAROGLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=6895]M.Gökhan[/MENTION] [MENTION=5243]PADAROGLU[/MENTION] Tavsiyem Eneos 5w30, 10w40 koyulduysa bu şekilde de kullanılabilir bir daha ki değişimde 5w30 dönebilirsiniz, sanayide ki bazı ustalar 10w40 dan başka yağ bilmediği için hep bu yağı kullanılıyorlar ;)

Şanzıman yağı değişimi ilk 60bin de sonrasında 100-140-180-220 şeklinde, yani değişim 40bin km de bir gibi düşünün.
 

erss

0
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
39
Tepki puanı
7
Konum
İzmir
Aracınız
fd6 kitapçık sayfa 283

Önerilen Motor Yağı
Avrupa ve Türkiye modelleri
Yağ, motorunuzun performansına ve uzun ömürlü olmasına etki eden faktördür. Daima yüksek nitelikli yağ kullanınız.

Aracınızın tüm ömrü boyunca “ACEA A1/B1”, “ACEA A3/B3” ya da “ACEA A5/B5” Orijinal Honda Motor yağı kullanmanızı önermekteyiz.

Bu yağ daha az yakıt kullanılmasını sağlamak için formüle edilmiştir.

honda 0w 20 yağ için ne demiş acea a5/b5 demiş

mobil 1 0w 30 a bakalım


Mobil 1 Yakıt Tasarrufu 0W-30 aşağıdaki gereklilikleri karşılar veya geçer: ACEA A1/B1, A5/B5
API SL, SJ

yani karşılıyor .

eğerki araç lpg li ise yanma odası daha sıcak olacak ve yağ daha fazla incelecek çünkü motor yağa daha fazla sıcaklık verecek.

mobil super 2000 10w 40

ona bakalım

Mobil Super 2000 X1 aşağıdaki gereklilikleri karşılar veya geçer: 10W-40 ACEA A3/B3
API SL
AAE (STO 003) Group B5

oda karşılıyor.


şanzıman yağını kitapçığa göre 60.000 km de yetkili serviste değiştirdim. Honda marka yağ ile.
 
Son düzenleme:

erss

0
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
39
Tepki puanı
7
Konum
İzmir
Aracınız
Otomatik Şanzıman

Daima Orijinal Honda ATF-Z1 (Otomatik
Şanzıman Yağı) kullanınız.


Düz Şanzıman

Şanzıman, bakım programında belirtilmiş
olan zaman veya mesafe aralıklarına göre
boşaltılmalı ve doldurulmalıdır.
Her zaman Honda Düz Şanzıman Yağı
(MTF) kullanınız. Bu yoksa,
SAE 10W-30 veya 10W-40 viskoziteli
bir API service SJ ya da daha yüksek sınıf
yağı geçici olarak kullanabilirsiniz.
Motor yağı vites değiştirmenin zorlaşmasına
neden olabilir. En kısa zamanda yağı
değiştiriniz.


buda manuel için muadili: Mobilube 1 SHC 75W-90
 
Son düzenleme:

erss

0
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
39
Tepki puanı
7
Konum
İzmir
Aracınız
değişim periyodu da manuel için 60.000 de bir

otomatik için 60.000 km sonrası her 40.000 km de bir.
 
Katılım
11 Mar 2017
Mesajlar
27
Tepki puanı
4
Konum
Istanbul
Aracınız
Ben eneos eco atf otomatik şanzıman yağını aldım ve yarın ikiler honda'ya gidip değiştireceğim. motor yağını eneos 5/30, filtreleri ise bosch'dan aldım. Honda Cem'i aradım ve bakım için fiyat istediğimde bana tahrik kayışları, subap ayarı, castrol yağ değişimi, filtrelerin değişimi, benzin filtresi değişimi için 2100 lira gibi bi fiyat verdiler. ikiler ise subap ayarı için 150 lira istedi, servise göre de gayet makul ve aldığı geri dönüşlere bakılırsa işini gayet iyi yapan bi firma. Yarın gittiğimde daha detaylı yazarım.
 
Katılım
11 Mar 2017
Mesajlar
27
Tepki puanı
4
Konum
Istanbul
Aracınız
Hocam ben de 1.6 civic benzinli aldım 2008 FD6. Yağ konusunda servis 10/40 kullanıyormuş, neye göre? Ben önceki araçlarımda 5/30 kullandım hep. Marka olarak ise Mobil1 ESP Formula'yı beğeniyordum. Aracım 95 binde, 5/30 sıkıntı yaratır mı? Birde 2 senedir şanzıman yağı değişmemiş, otomatik viteste bu konunun hassas olduğunu biliyorum. Nerede değiştirmemi önerirsiniz, sevgiler.

Arkadaşlar merhaba, kusura bakmayın önceki mesajı düzenleyemedim. Sabah erkenden Honda İkiler Servis'e gittim. İlk olarak aracı Alkan Bey teste çıkardı. Söylediğim şikayetlerin haricinde bir kaç daha sorun buldu. Aslında onlardan da şikayetçiydim ama aklıma gelmeden servis kendisi motor kulakçığının değişmesi gerektiğini, araçta titremeye ve ilk çalıştırmada ses yapacağını söyledi. Gerçekten de öyleydi. Daha sonra aracı lifte kaldırıp yağ ve filtre değişimlerini yaptılar. Bosch'un yağ filtresini kullanmamamı önerdi, sebebini ise kendi filtreleriyle karşılaştırarak gösterdiler. Ben de kabul ettim. Daha sonra aracı ustalar titizlikle subap ayarına aldılar. Boğaz kelebeğini ben istemeden temizlediler. Motor kulakçığı ve arka fren balatalarını değiştirdiler. Araç tam anlamıyla kendine geldi. Ustalar genç ve işlerinin eri gerçekten de. Başlarında durmamdan hiç sıkılmadılar, aksine teklifimde bi yere gitmememi istediler. Zorla öğle yemeğine götürdüler :) Çay ikramları neredeyse hiç bitmeyecekti. İlgi, alaka, tecrübeler müthiş. İstanbul'un neresinde olursanız olun tavsiye ederim.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=6895]M.Gökhan[/MENTION] Hocam hayırlı olsun :ok:
Bosch filtreyi neden kullanmadılar anlayamadım?
Kendilerinin taktığı filtre ne marka orjinal Honda mı?
 
Katılım
11 Mar 2017
Mesajlar
27
Tepki puanı
4
Konum
Istanbul
Aracınız
Bakım Peryotları ve Yapılan İşlemler

[MENTION=6895]M.Gökhan[/MENTION] Hocam hayırlı olsun :ok:
Bosch filtreyi neden kullanmadılar anlayamadım?
Kendilerinin taktığı filtre ne marka orjinal Honda mı?

Abi yanlış hatırlamıyorsam Vici diye bi markaydı, biz tavsiye etmiyoruz dediler. Kullanılan malzeme kötüymüş sanırım, yağdaki pislikleri daha kolay geçirebiliyor gibi. Araba gerçekten kendine geldi, bi subap ayarı bu kadar mı farkettiriyormuş. :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Subap ayarı çok önemli gerçekten. Bende motor kulağını değiştirdim ve subap ayarı yaptırdım. Bir gün otoparkta araç çalışıyor tam çıkacağım telefon geldi baktım falan neyse sonra elim marşa gitti meğer araba çalışıyormuş farkında değilim o kadar sessizleşti yani araç. Dizel gibi çalışıyordu motor kulağı sıkıntılıyken.
 
Geri
Üst