> Baskı balata beraber olarak satılır. Balatayıda fren balatası gibi düşünebilirsiniz. Sürtünmeden dolayı zamanla aşınır ve değişmesi gerekir. Balata biter yola devam edilirse ise volan aşınır. Volan taşlanarak kurtarmaya çalışılır. Kurtarmaz ise yenisi alınır. Volan ise ciddi pahalıdır.
> Baskı ise debriyaj ile direkt olarak bağlantılıdır. Debriyaja bastığınız anda şemsiye kalkar balatayı volandan ayırır. Motorla irtibat kesilir. Vites atma olanağı sağlanmış olur.
> Değişim süresi kullanıma bağlıdır. Yeni baskı balata ile piste girer iseniz bir günde de biter. Ani sert kalkışlar ve yüksek devir kullanımlar balatayı erken bitirir. Normal sürüş yapıyor iseniz zamanla yaylar sertleşir. Şemsiye dışa doğru bombe yapar. Buda debriyaj pedalı yukarıda kavramaya başlar. Pedal sertleşir. Balata biter ise gaza bastığınızda devir saati hızlı artış gösterir iken hızınız artmaz. En çok rampada hissedilir. Gaza basıyorum araç gitmiyor diye şikayet gelir.
> Baskı balatalar sabit ve oynar olarak farklılık taşır. Sabit olanlar ucuzdur. Fakat konfordan çalar. Oynar olan ise pahalıdır. Fakat daha konforludur. Honda ise genelde sabit olanı tercih etmiştir.
Ekli dosyayı görüntüle 265937