Civic FD6 Baskı Balata

Katılım
13 May 2020
Mesajlar
199
Tepki puanı
65
Konum
TÜrkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
Herkese hayırlı günler.Bir konuyu merak ettim de.Baskı balata da baskı ne oluyor?Sanırım vites geçişleriyle alakalı.Değişmesi gerekiyor mu gerekiyorsa ort ne kadar sürede değişmeli?Bir de sadece fren balatası mı var debriyaj balatası diye bir şey var mıdır?Şimdiden teşekkürler


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Baskı balata beraber olarak satılır. Balatayıda fren balatası gibi düşünebilirsiniz. Sürtünmeden dolayı zamanla aşınır ve değişmesi gerekir. Balata biter yola devam edilirse ise volan aşınır. Volan taşlanarak kurtarmaya çalışılır. Kurtarmaz ise yenisi alınır. Volan ise ciddi pahalıdır.
> Baskı ise debriyaj ile direkt olarak bağlantılıdır. Debriyaja bastığınız anda şemsiye kalkar balatayı volandan ayırır. Motorla irtibat kesilir. Vites atma olanağı sağlanmış olur.
> Değişim süresi kullanıma bağlıdır. Yeni baskı balata ile piste girer iseniz bir günde de biter. Ani sert kalkışlar ve yüksek devir kullanımlar balatayı erken bitirir. (Patinajı hiç sevmez) Normal sürüş yapıyor iseniz zamanla yaylar sertleşir. Şemsiye dışa doğru bombe yapar. Bu ise debriyaj pedalını yukarıda kavratmaya başlar. Pedal sertleşir. Balata biter ise gaza bastığınızda devir saati hızlı artış gösterir iken hızınız artmaz. En çok rampada hissedilir. Gaza basıyorum araç gitmiyor diye şikayet gelir.
> Baskı balatalar sabit ve oynar olarak farklılık taşır. Sabit olanlar ucuzdur. Fakat konfordan çalar. Oynar olan ise pahalıdır. Fakat daha konforludur. Honda ise genelde sabit olanı tercih etmiştir. images (9).jpeg
 
Katılım
13 May 2020
Mesajlar
199
Tepki puanı
65
Konum
TÜrkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
> Baskı balata beraber olarak satılır. Balatayıda fren balatası gibi düşünebilirsiniz. Sürtünmeden dolayı zamanla aşınır ve değişmesi gerekir. Balata biter yola devam edilirse ise volan aşınır. Volan taşlanarak kurtarmaya çalışılır. Kurtarmaz ise yenisi alınır. Volan ise ciddi pahalıdır.
> Baskı ise debriyaj ile direkt olarak bağlantılıdır. Debriyaja bastığınız anda şemsiye kalkar balatayı volandan ayırır. Motorla irtibat kesilir. Vites atma olanağı sağlanmış olur.
> Değişim süresi kullanıma bağlıdır. Yeni baskı balata ile piste girer iseniz bir günde de biter. Ani sert kalkışlar ve yüksek devir kullanımlar balatayı erken bitirir. Normal sürüş yapıyor iseniz zamanla yaylar sertleşir. Şemsiye dışa doğru bombe yapar. Buda debriyaj pedalı yukarıda kavramaya başlar. Pedal sertleşir. Balata biter ise gaza bastığınızda devir saati hızlı artış gösterir iken hızınız artmaz. En çok rampada hissedilir. Gaza basıyorum araç gitmiyor diye şikayet gelir.
> Baskı balatalar sabit ve oynar olarak farklılık taşır. Sabit olanlar ucuzdur. Fakat konfordan çalar. Oynar olan ise pahalıdır. Fakat daha konforludur. Honda ise genelde sabit olanı tercih etmiştir. Ekli dosyayı görüntüle 265937

Çok teşekkür ederim.Bir şey daha sorsam balatalar değişirken o zaman baskı da mı değişiyor?Bir de vites değiştirirken biraz daha zor geçiyor gibi hissediyorum.Bu durum baskıdan mı kaynaklanıyor acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Çok teşekkür ederim.Bir şey daha sorsam balatalar değişirken o zaman baskı da mı değişiyor?Bir de vites değiştirirken biraz daha zor geçiyor gibi hissediyorum.Bu durum baskıdan mı kaynaklanıyor acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rica ederim.
Evet beraber değişir.
Vites değiştirme problemi için ilk akla şanzıman yağı gelir. Geçmez ise vites halatları veya senkromeçlerden olabilir.
 
Geri
Üst