Dolar Euro her ne kadar benzer seviyede olsa da sanayi doğalgaz ve elektriğine art arda yapılan zamlar maliyeti arttırıyor. Bu da doğal olarak zam demek en basit örneği daha dün ekmeğe %25 zam geldi.Eylül ayında 745ti. Yani 2 ayda ne oldu da tam 50 bin zam yaptılar dolar ve Euro kuru benzer seviyelerde.
İYİ de bu araçlar ithal ; doğalgaz ve elektrik zamları bu araçları bağlamaz. En fazla show roomların maliyetine yansır.Dolar Euro her ne kadar benzer seviyede olsa da sanayi doğalgaz ve elektriğine art arda yapılan zamlar maliyeti arttırıyor. Bu da doğal olarak zam demek en basit örneği daha dün ekmeğe %25 zam geldi.
honda türkiye bence çok suçlu; bayilerinin yaptığı türlü türlü çakallıklara her seferinde göz yumdu; hatta belki çanak tuttu. Zorunlu aksesuar furyası diye bir furya var bunlar görülmüyorsa pes.merhaba, döviz ile gelen ürünlerin (ithal ürünler) fiyatı sadece kur artışı kaynaklı değil, satış fiyatını arttıran ama kalemler;
- nakliye (navlun) maliyetlerinin artması, 1 konteynerin maliyeti pandemi öncesine göre 3 katını geçti,
- enerji maliyetlerinin dünya genelinde artması,
- işçilik maliyetinin artması,
- hammadde fiyatının artması, özellikle sac ve plastik fiyatlarının artışı,
- çip maliyetleri vb.
tüm bunlara ek olarak Türkiye özelinde dövizin artması. Araba fiyatları tüm dünyada artıyor ama bizde döviz çarpanından dolayı daha fazla artıyor.
Bu tabloda en az sorumlu satış kanalları ve dispiritörler yani Honda Türkiye, Doğuş Oto vb. şirketler...