Bijon kırıldı

Sözüm meclisten dışarı "Hayvan gibi sıkıyorlar."
Bijon takmanın bile ustalığı var. Önce el ile yuvasına takıp döndürürsün (dış atladın mı elveda), ardından havalı ile tek hamle sıkıştır sonra araç liften iner bijon anahtarı ile elle bir tur daha dönersin. Tork anahtarı ile daha isabetli olurda fakat sanayide öyle bir adet ne yazık ki yok!
Maalesef aynen dediğiniz gibi hocam, 200 nm. torka ayarlı havalı tabanca ile her yeri sıkıyorlar, sonra saplamalar kırılıyor (FD6 ve sonrası Civiclerin bijon sıkma torku 108 nm.).
Bu yüzden Amazon'dan tork anahtarı satın aldım, artık kullanabildiğim her yerde tork anahtarı ile sıkma işlemini tamamlatacağım.
 
Tork un ne olduğunu bilmeyen lastikçiler var, hatta adamlar lastiğe 38-40-42 değerlerde hava basıyor, sanarsın kamyon lastiği.
 
Muhtemelen o bijonları monte edenler çok yüksek tork uygularak sıktıkları için sökerken kırılarak çıkıyor.
Malesef öyle. Zaten yazlık -kışlık set yaptım bu sene lastikler jantta duruyor şimdi bi yağlı kriko alacam birde tork anahtarı alıp garajda kendim yapacam değişimi daha da lastik patlayıp çatlamadıktan sonra gitmem lastikçiye.

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
 
Bı sure aşırı hız yapmadan kullansam sorun yaratır mı

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
Kimse ne olacağının garantisini veremez ama eski lastikçim 3-4 yıl önce lastik değişim sonrası 5 bijondan birini yeterince sıkmamıştı ve bu süre zarfında farkında olmadan 4 bijonla 200 km.den fazla yol yapıp bir sorunla karşılaşmamıştım.
 
Geri
Üst