Civic FC5 Bir anda yolda kaldım ve aracım gitmiyor?

Katılım
20 Kas 2018
Mesajlar
9
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
erzurum
Aracınız
Civic FC5 2018
Sevgili arkadaşlar 2013 yılından bu yana 4. honca civic aracımı kullanıyorum. Şuan 2018 FC5 civic aracımla markette durdum tekrar hareket ettim 1 dk sonra araba bir anda yavaşladı ve yolda kaldım. R ye alıyorum geri gitmiyor. D ye alıyorum ileri gitmiyor. Hiç bir arıza lambası yanmadı. stop edip tekrar çalıştırdım ancak yine değişen birşey olmadı. Honda yol yardımı aradım beni erzurum çebiden ustaya yönlendirdiler . Kutup başının + ucunu söküp 10 dk beklememi sonrasında geri takıp denememi istedi. Aracı bir yere vurup vurmadığımı sordu. Arabanın altını kontrol ederek yağ kaçağı olup olmadığını sordu. Ancak ben hiç bir yere vurmadım. Motor yağından eksilen yok. Arabanın altında herhangi bir yağ emaresi yok . Altta görünen hiç bir şey yok . Ancak değişen bir şey olmazsa çekici ile aracı servise çektirmemi söyledi. daha önce böyle bir durum başına gelen var mı yada ne olmuş olabilir. Şanzuman zinciri kırılmış olabilir diye yazılmış. Ama aracımda öyle hareket halinde iken anormal bir ses olmadı. aniden gaza basmama rağmen aracım gazı yemedi. Vitesler değişiyor. P den R ye aldığımda arka kamera geliyor. D ye aldığımda ya da N ye aldığım da ekranda yazılar çıkıyor. Aracımın garantisi de daha geçen ay bitti. Tüm bakımları serviste yapıldı. Görüştüğüm ustaya şanzuman zincirinin kırılmış olabileceğine dair yazılar okuduğumu söylediğimde mümkün değil çünkü o zincir ömürlük dedi. Daha önce böyle birşey başına gelen varmı. Honda da iyi niyet garantisi varmı ne yapabilirim acaba .
 
Çözüm
Sevgili Honda sever arkadaşlarım. Aracın arızası bulundu. Son zamanlarda YouTube da çıkan videolar doğruymuş . Cvt şanzuman zincir kırmış ve eğer garanti kapsamında değerlendirmezlerse 240000 TL masrafı varmış. 2018 Eco elegance tüm bakımları eksiksiz olarak serviste yapıldı. Hatta son bakımda benzin pompasını dahi değiştirdim ki zaten arabayı çok agresif süren biride değilim. Millet drift yapıyor, gaza asılıp kalkıyor bişey olmuyor ama ne yazıkki CVT şanzuman bizi yarı yolda bırakıyor. Hemde garantisi biteli daha 1 hafta olmasına rağmen .
Hocam benimde bu ihtimal uykularımı kaçırdı. Hani en az arıza veren ve sanayicilerin sevmediği araba Honda Civic ti
Honda, sorunsuz şanzıman imajını CVT' ye geçerek bitirdi. Fabrikasyon olan halat koparma sorunlarını 27, 35, 50, 60 k.km.lerde duyar olduk. Ticaride kullanilip 400 bin kullananlar da var.

Aslında CVT konforlu güzel bir şanzıman. Hondanin kullandığı halat dayanıksız.
Honda bu işi ilk etapta beceremedi. Toyotada zincir koparan duymadım mesela.

Malesef garanti kapsamına alınmıyor. Kullanıcı hatası deyip geçiyorlar. Halbuki bunun fabrikasyon bir hata olduğunu düşünüyorum.

Halat koparanlar içerisinde bakımlarını serviste düzenli yaptırıp, aracını yormadan kullananlarda bulunmaktaydı.

İlanlara bakıldığında çoğu CVT FC5'ler 100+ k.km.de olduğunu görebilirsiniz.

8-10 yıl kullanma niyetiyle aldığım FC5 CVT aracımı olası CVT muhabbetleri nedeniyle ileride sorun yaşamamak adına sattım. Şuanda FB7 otomatik ile devam ediyorum.
 
Son düzenleme:
Hocam benimde bu ihtimal uykularımı kaçırdı. Hani en az arıza veren ve sanayicilerin sevmediği araba Honda Civic ti
1.6larda kullandıkları cvt ile honda cok buyuk bi hata yaptı türkiyede ne yazıkki durum tam olarak bu. almak isteyenlere tek dediğim 1.6 alcaksanız mutlaka garantisi olsun. 1.5lerde boyle sorunlar yok zaten
 
Honda, sorunsuz şanzıman imajını CVT' ye geçerek bitirdi. Fabrikasyon olan halat koparma sorunlarını 27, 35, 50, 60 k.km.lerde duyar olduk. Ticaride kullanilip 400 bin kullananlar da var.

Aslında CVT konforlu güzel bir şanzıman. Hondanin kullandığı halat dayanıksız.
Honda bu işi ilk etapta beceremedi. Toyotada zincir koparan duymadım mesela.

Malesef garanti kapsamına alınmıyor. Kullanıcı hatası deyip geçiyorlar. Halbuki bunun fabrikasyon bir hata olduğunu düşünüyorum.

Halat koparanlar içerisinde bakımlarını serviste düzenli yaptırıp, aracını yormadan kullananlarda bulunmaktaydı.

İlanlara bakıldığında çoğu CVT FC5'ler 100+ k.km.de olduğunu görebilirsiniz.

8-10 yıl kullanma niyetiyle aldığım FC5 CVT aracımı olası CVT muhabbetleri nedeniyle ileride sorun yaşamamak adına sattım. Şuanda FB7 otomatik ile devam ediyorum.
bildiğim kadarıyla 1.6 da kullanılan zincir yurtdısı jazz 1.2 de kullanılan zincir. muhtemelen maliyet kaynaklı boyle bir yol haritası yaptılar ama hondan cok buyuk bir hata yaptı bu cvt ile
 
Bugün Erzurum servisten aradılar ve cihaza bağlamalarına rağmen hata kodu vermediğini söylediler her gelişmede sizede yazacağımki benzer bir durumda herkes süreci bilsin arkadaşlar . Sökmeye başlayacaklarını arızanın henüz tespit edilemediğini söylediler
 
Bugün Erzurum servisten aradılar ve cihaza bağlamalarına rağmen hata kodu vermediğini söylediler her gelişmede sizede yazacağımki benzer bir durumda herkes süreci bilsin arkadaşlar . Sökmeye başlayacaklarını arızanın henüz tespit edilemediğini söylediler
Geçmiş olsun. Umarım minimum maliyetle kurtarirsiniz. Gelişmeleri merakla bekliyoruz.
 
Hocam büyük ihtimal ateşleme buji bobin subap derken aslında ilk aklagelen şanzumani alıp açacaklar büyük ihtimal.

İnşallah sorun arızasız ve masrafsız olur.

SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam büyük ihtimal ateşleme buji bobin subap derken aslında ilk aklagelen şanzumani alıp açacaklar büyük ihtimal.

İnşallah sorun arızasız ve masrafsız olur.

SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arif hocam buji, bobin veya subaptan olacağını sanmıyorum. Eğer böyle olsa araç çalışmaz düzensiz çalışır, gaz yemezdi, ateşleme sistemi ile ilgili hata verirdi. Elektrik sistemi ilk kontrol edilmeli. Şanzıman da olabilir yada beyinle iletişimde sorun da olabilir.
 
Arif hocam buji, bobin veya subaptan olacağını sanmıyorum. Eğer böyle olsa araç çalışmaz düzensiz çalışır, gaz yemezdi, ateşleme sistemi ile ilgili hata verirdi. Elektrik sistemi ilk kontrol edilmeli. Şanzıman da olabilir yada beyinle iletişimde sorun da olabilir.
küçük bi ihtimal sanzuman hidrolik beyni de olabilir. alttan karteri açarlarsa önce zaten zincirmi değilmi fikir verecekrtir direk sanzumanı sökmezler umarım
 
küçük bi ihtimal sanzuman hidrolik beyni de olabilir. alttan karteri açarlarsa önce zaten zincirmi değilmi fikir verecekrtir direk sanzumanı sökmezler umarım
Zincir olsa alt karterde mıknatıslarda çapak birikimi ve halatı tutan baklalar görünecektir. Umarım şanzımanı indirmeden önce alt muhafazayı sökmeyi akıl ederler.
 
Son düzenleme:
Zincir olsa alt karterde mıknatıslarda çapak birikimi ve halatı tutan baklalar görünecektir. Umarım şanzımanı indirmeden önce alt muhafazayı sökmeyi akıl ederler.
işi bilen bir usta kesinlikle önce alt karteri acacaktır zaten.
 
Geri
Üst