Serviste yaptırılan periyodik bakım sadece motor yağı ve filtrelerin yada şanzıman yağının değiştirilmesi değildir, bakımı yapan mekanikerin elinde bir checklist yani kontrol listesi olur buna göre aks körükleri, kapı kilitleri, lastikler, fren balataları, silecekler, elektronik sistemler, süspansiyon, jantlar ve kaporta boya gibi yada alt takımda elektrolitik pas koruyucu kaplamalı olan bütün parçalar ve diğer birçok parça mekaniker tarafından listeden kontrol edilip iyi yada kötü kondisyonda olup olmadığı ve kötü kondisyonda ise gerekli işlemin garantiden yada ücreti ile yaptırılması gerektiği kayıt altına alınır sorumluluk buradan sonra servisindir.
Serviste bakım esnasında bu checklist in sadeleştirilmiş hali müşteriye fatura eki biçiminde veriliyor.
Birçok servis periyodik bakımlardaki bu detaylı kontrolleri alelade yada acelece yapacaktır, iş yükü sebebiyle böyledir, ancak kontrol etmeksizin belli aralıklarla mutlaka değiştirilmesi gereken filtre yağ vs. bunlar dikkate alınıp daha titiz davranırlar.
Dolayısı ile serviste periyodik bakım yaptırdığınız zaman bakım periyotunuz içerisinde yani 12ay yada 10000km boyunca bütün otomobilin yıpranma harici bozulacak olan parçalarının servis çıkışında sağlam ve sorunsuz olduğunu yetkili servis mekanikerin işaretlediği rapora göre sorumluluk altına alır.
Uzun lafın kısası servis bu araç burada bakıma girdi derse o aracı komple kontrol ettiğini sorumluluğuna alır. Sadece yağ ve filtre değil araç üzerinde birçok noktada.
Eğer periyodik bakım süresi geçti ise zamanında kontrol edilmedi kabul edilir yani bakım periyotunda kaporta boya aks körüğü şanzıman vs. takip edilmediği için birçok parça ve araç üzeri ekipman servis sorumluluğundan çıkar. Servis bakım esnasında kontrol edip sağlam ve sorunsuz kabul edip teslim etti diyelim ve 12 ay veya 10000km içerisinde bir problem yaşansa idi o zaman ücretsiz onarım hakkı doğar.
Mahkemeye verildiği zaman servis yada yetkili bayi yada marka kendisini bu şekilde savunsa da bir yerden sonra servis mahkeme ile uğraşmak istemeyip geri adım atar yada genelde tüketici lehine karar verecektir, yada en halihazırda genel olarak görünen durumda marka müşteri memnuniyeti açısından bir noktadan sonra çözüm önerisi getirecektir, genelde bozulan boya ve kaporta parçalarını boyayalım derler komple otomobili yenisi ile yada muadili ile değiştirme kararı çok nadir oluyor.