Brake hold mu vitesi boşa almak mı iyi?

howtek

0
Katılım
8 Şub 2018
Mesajlar
49
Tepki puanı
9
Konum
IST
Aracınız
Vitesi N ye alinca şazıman içerisindeki yağ dolaşımı duruyor diye biliyorum, o yüzden dur kalk trafikte olsa hep D konumun da tutuyorum ve hiç bir olumsuz yanı olduğunu düşünmüyorum, aksine bence böylesi daha sağlıklı.

Benim önerim vitesle çok oynamayın D ye alıp kullanın, çok dur kalk yapıyorsanız break hold açabilirsiniz, park edince de P ye alın o kadar, ekstra başka bişe yapmanıza gerek yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tam otomatik şanzıman ile sürekli olarak kısa süreli durmalarda bile D den N ye takarsanız otomatik vites kolu mekanizması veya şanzıman belki epey uzunca bir süre sonra yıpranabilir, ancak her zaman D ye takılı halde beklerseniz de yakıt sarfiyatınız az miktarda artacaktır. Kısa süreli duruşlarda tam otomatik şanzıman ile D de beklemenin motora yada şanzımana bir zararı olmaz.

boşta bekliyorsanız kalkıştan 3-4 saniye önce frene basılı halde iken D ye takmanız tam otomatik şanzımanın yağlaması için olumlu olur. Vites N de iken yokuş aşağı falan yol almamanız gerekir şanzıman yağlamayı keser ve olumsuz biçimde yıpranabilir.

Eğer arabanız yarı otomatik yada çift kavramalı olsaydı o zaman duruşlarda yada durmadan 5-10 metre önce boşa almak kavrama ömrü açısından faydalı olabilirdi. Çift kavramalı otomatik yada yarı otomatik debriyaj balatalı otomatikleştirilmiş şanzımanların birçoğunda fren pedalına sonuna kadar basılı tutulduğunda kavramayı boşa çıkartır vites boşa geçmiş gibi olur tam otomatiklerdeki gibi sürekli yürümeye çalışmaz freni bırakınca tekrar kavrama yapmaya başlar ve boşa alınmasa frene basılı beklense kavramada yıpranma çok fazla olmaz haliyle yakıt tüketiminde ekstra artışta olmaz. Yarı otomatikler ile boş viteste ilerlendiği zaman çoğunlukla problem olmuyor yinede vitesleri otomatik geçirmek için gereken gücü üreten hidrolik pompasının nerden tahrik aldığını bilmeden böyle şeyler yapmamak lazım.

Otomatik vitesli otomobillerin vites kolunun manuel vites kadar uzun ömürlü ve sorunsuz olacağını zannetmiyorum plastik aksam altında elektrik ileten pabuçlar var birbirine temas ederek elektrik komutlarını şanzımanın beynine iletiyorlar aç kapa anahtar gibi her vites konumu bir şalteri açıyor diğerini kapatıyor ancak P vitesi yani park konumu bazı otomobillerde mekanik bazılarında ise o da aç kapa anahtar gibi şanzıman kilitlenme servosuna komut veriyor, arada fren pedalı spiral kablosu dışında mekanik bir bağ pek yok, o yüzden tam olarak ömrünü bilmiyorum ama sürekli 5-10 saniyelik dur kalk lar yaparken otomatik vites kolu ile oynamak yerine böyle kısa süreli duruşlarda vites hep D de kalsın, eğer 30-40 saniyeden uzun duracak iseniz boşa alın vitesi derim.
 
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
47
Tepki puanı
23
Konum
Iğdır
Tam otomatik şanzıman ile sürekli olarak kısa süreli durmalarda bile D den N ye takarsanız otomatik vites kolu mekanizması veya şanzıman belki epey uzunca bir süre sonra yıpranabilir, ancak her zaman D ye takılı halde beklerseniz de yakıt sarfiyatınız az miktarda artacaktır. Kısa süreli duruşlarda tam otomatik şanzıman ile D de beklemenin motora yada şanzımana bir zararı olmaz.

boşta bekliyorsanız kalkıştan 3-4 saniye önce frene basılı halde iken D ye takmanız tam otomatik şanzımanın yağlaması için olumlu olur. Vites N de iken yokuş aşağı falan yol almamanız gerekir şanzıman yağlamayı keser ve olumsuz biçimde yıpranabilir.

Eğer arabanız yarı otomatik yada çift kavramalı olsaydı o zaman duruşlarda yada durmadan 5-10 metre önce boşa almak kavrama ömrü açısından faydalı olabilirdi. Çift kavramalı otomatik yada yarı otomatik debriyaj balatalı otomatikleştirilmiş şanzımanların birçoğunda fren pedalına sonuna kadar basılı tutulduğunda kavramayı boşa çıkartır vites boşa geçmiş gibi olur tam otomatiklerdeki gibi sürekli yürümeye çalışmaz freni bırakınca tekrar kavrama yapmaya başlar ve boşa alınmasa frene basılı beklense kavramada yıpranma çok fazla olmaz haliyle yakıt tüketiminde ekstra artışta olmaz. Yarı otomatikler ile boş viteste ilerlendiği zaman çoğunlukla problem olmuyor yinede vitesleri otomatik geçirmek için gereken gücü üreten hidrolik pompasının nerden tahrik aldığını bilmeden böyle şeyler yapmamak lazım.

Otomatik vitesli otomobillerin vites kolunun manuel vites kadar uzun ömürlü ve sorunsuz olacağını zannetmiyorum plastik aksam altında elektrik ileten pabuçlar var birbirine temas ederek elektrik komutlarını şanzımanın beynine iletiyorlar aç kapa anahtar gibi her vites konumu bir şalteri açıyor diğerini kapatıyor ancak P vitesi yani park konumu bazı otomobillerde mekanik bazılarında ise o da aç kapa anahtar gibi şanzıman kilitlenme servosuna komut veriyor, arada fren pedalı spiral kablosu dışında mekanik bir bağ pek yok, o yüzden tam olarak ömrünü bilmiyorum ama sürekli 5-10 saniyelik dur kalk lar yaparken otomatik vites kolu ile oynamak yerine böyle kısa süreli duruşlarda vites hep D de kalsın, eğer 30-40 saniyeden uzun duracak iseniz boşa alın vitesi derim.

Teşekkür ederim. Ben de zaten 15 saniye veya daha çok duracaksam alıyordum. Dediğiniz gibi ışığın saniyesini takip edip 2-3 saniye kala d ye alıyorum vitesi. Sizin değerli açıklamanızdan sonra 25-30 saniye ve üstü beklemelerde boşa alacağım. Yakıt tüketimi önemli değil benim için. Boşa alma sebebim şanzıman daha uzun ömürlü olsun diye. O da teknik bilgim olduğundan değil sadece çevreden dinlediğimiz şeylerden dolayı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
47
Tepki puanı
23
Konum
Iğdır
Vitesi N ye alinca şazıman içerisindeki yağ dolaşımı duruyor diye biliyorum, o yüzden dur kalk trafikte olsa hep D konumun da tutuyorum ve hiç bir olumsuz yanı olduğunu düşünmüyorum, aksine bence böylesi daha sağlıklı.

Benim önerim vitesle çok oynamayın D ye alıp kullanın, çok dur kalk yapıyorsanız break hold açabilirsiniz, park edince de P ye alın o kadar, ekstra başka bişe yapmanıza gerek yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Teşekkürler öyle yapacağım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Uzun süre beklemeyecekseniz boşa almanızın bir artısı olmayacaktır. brake hold var ise aracınızda onu aktif edin. Keyifli forumlar.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Brake hold acikken, start stop calismiyor galiba.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Start stopu etkileyen bir çok etmen var. Akü voltajı, soğutma suyu sıcaklık seviyesi, kabin içi sıcaklık, klima durumu vs vs. brake hold direk etkileyen bir etmen değil diye biliyorum.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
196
Yaş
54
Start stopu etkileyen bir çok etmen var. Akü voltajı, soğutma suyu sıcaklık seviyesi, kabin içi sıcaklık, klima durumu vs vs. brake hold direk etkileyen bir etmen değil diye biliyorum.

Evet, bir cok etken var.
fakat durum bende su sekilde.
Brake hold pasifken trafik isiklarinda durdugumda aracin start stop u calisiyor. Isiklardan hemen sonra brake holdu aciyorum ve ilk isiklarda(3-4 km sonra) durdugumda 2 dk once calisan start stop calismiyor. Hidroligin calismasi icin start stop u pasif duruma getiriyor galiba.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Araci aldigim yerdeki tanıtım yaoan arkadas 15 saniye den uzun suren isiklarda vitesi n konumuna alin demisti. Bu dan önceki araclarimdada bu sekilde kullaniyorum
 
Geri
Üst