Merhaba, 2017 exec FC5 aracıma LPG dönüşümü yaptırmayı planlıyorum, bir kaç aydır çok severek benzin ile kullanıyorum fakat günlük 50 km yol bir de hafta sonu şehir içi/dışı yolculuklar artık maddi anlamda yorucu olmaya başladı. Benzinli hali ile ortalama tüketimim 6.4/6.6 arasında değişiyor. Bu değerler bile gayet iyi aslına bakarsanız.
Dönüşüm konusunda mutlaka başka iyi sistemler vardır ama benim aklımda Prins veya BRC Honda Kit var, Honda Kit araç için özel tasarlandığından aracıma değer katacağını düşünüyorum ve gösterge ekranında yakıt bilgilerini okumak cazip geliyor. Aramalarımda konu hakkında forumda özel açılmış başlık bulamadım. FC5'inde BRC Honda Kit (sonradan takılmış olan) kullanan ve aşağıdaki sorularımı yanıtlayıp yorumlarını bizim ile paylaşan olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
- Konu ilgili genel sorular;
1. Simit depo FC5'de bagaj tabanını yükseltip, bagaj hacmini düşürüyor mu? Yani stepne bölmesi simit deponun yerleştirilmesi için yeterli mi?
2. Bagaj tabanı yükseliyor ise zemini düz hale getirmek için araca özel tasarım styropor malzeme var mıdır? Yanlış hatırlamıyor isem yetkili bayide sıfır araçlarda avadanlıkların yerleştirildiği bölmeleri olan böyle bir malzeme görmüştüm.
3. Simit depoyu monte etmeden önce bagaj zeminine özel olarak bir yalıtım uygulayan var mıdır? Var ise hangi malzemeleri kullanmalı?
- BRC Honda Kit ile ilgili sorular
1. Gerçekten gerekli mi? Yorumlarsanız sevinirim.
2. Göstergeden yakıt bilgilerini aktarma konusunda ne kadar kabiliyetli. Sadece kalan yakıt miktarını mı gösteriyor, yoksa hız göstergesinin olduğu ekrana menzil, anlık tüketim gibi değerleri de aktarıyor mu?
3. Önceki arabamda BRC kullandım tüketimden memnundum fakat şamandıra takılması nedeni ile sorunlar yaşadım (pompada çok fazla yakıt basılınca depo boş olsa bile gaz almıyordu, servise gidip şamandırayı düşürmek gerekiyordu), ayrıca bu sorun kronikmiş. En son prins şamandırası taktırdım. Açıkçası prins şamandırayı test edecek kadar uzun süre kullanmadım ama yapı olarak farklıydılar. BRC'de dişli sistemi plastik malzemeden yapılmış iken prins metaldi. BRC Honda Kit kullanıcıları böyle kronik problemler yaşayan var mıdır?
4. En önemli soru nerede taktırmalı? , Ankara'da alternatif çok fakat titiz ve iyi işçilik için şehir dışına bile gidilir. İşletme yöneticileri genelde iyi niyetli çünkü müşteri velinimet, ustalar ehh* tamam ama bu işlerin kesme biçme montaj kısımları hep kalfalar tarafından yapılıyor. Aracın başında durmanızı istemiyorlar sabah bırak akşam al diyorlar ki hiç güvenmem bıraksalar yardım ederim yeter ki iş temiz olsun.
*Kimse kusura bakmasın ustaların ehh notu yetiştirdikleri kalfa ve çıraklardan dolayıdır. 12 yaşındaki çırağın yağ değişim kartına mevcut kilometrenin üstüne 5.000 ekleyip yazdığını gördü bu gözler. Bunların değişim periyodu 10.000 değil mi diye soruncu abi sen 10.000 sonra gel dedi haspam, birde insan sarrafı tipe bakıp ona göre ayar veriyor. Sanayi, usta, çırak görmüş adamım ben, o yaştaki çocuk ustasından ne gördüyse onu yapar. Gittiğim yerde forumlarda çok övülen, öyle toyatacı böyle toyotacı diye satılan bir yerdi.
Dertliymişim çok uzun yazdım kimse okumaz bunu
, sözün özü; BRC Honda Kit taktırayım mı tavsiye eder misiniz?
Dönüşüm konusunda mutlaka başka iyi sistemler vardır ama benim aklımda Prins veya BRC Honda Kit var, Honda Kit araç için özel tasarlandığından aracıma değer katacağını düşünüyorum ve gösterge ekranında yakıt bilgilerini okumak cazip geliyor. Aramalarımda konu hakkında forumda özel açılmış başlık bulamadım. FC5'inde BRC Honda Kit (sonradan takılmış olan) kullanan ve aşağıdaki sorularımı yanıtlayıp yorumlarını bizim ile paylaşan olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
- Konu ilgili genel sorular;
1. Simit depo FC5'de bagaj tabanını yükseltip, bagaj hacmini düşürüyor mu? Yani stepne bölmesi simit deponun yerleştirilmesi için yeterli mi?
2. Bagaj tabanı yükseliyor ise zemini düz hale getirmek için araca özel tasarım styropor malzeme var mıdır? Yanlış hatırlamıyor isem yetkili bayide sıfır araçlarda avadanlıkların yerleştirildiği bölmeleri olan böyle bir malzeme görmüştüm.
3. Simit depoyu monte etmeden önce bagaj zeminine özel olarak bir yalıtım uygulayan var mıdır? Var ise hangi malzemeleri kullanmalı?
- BRC Honda Kit ile ilgili sorular
1. Gerçekten gerekli mi? Yorumlarsanız sevinirim.
2. Göstergeden yakıt bilgilerini aktarma konusunda ne kadar kabiliyetli. Sadece kalan yakıt miktarını mı gösteriyor, yoksa hız göstergesinin olduğu ekrana menzil, anlık tüketim gibi değerleri de aktarıyor mu?
3. Önceki arabamda BRC kullandım tüketimden memnundum fakat şamandıra takılması nedeni ile sorunlar yaşadım (pompada çok fazla yakıt basılınca depo boş olsa bile gaz almıyordu, servise gidip şamandırayı düşürmek gerekiyordu), ayrıca bu sorun kronikmiş. En son prins şamandırası taktırdım. Açıkçası prins şamandırayı test edecek kadar uzun süre kullanmadım ama yapı olarak farklıydılar. BRC'de dişli sistemi plastik malzemeden yapılmış iken prins metaldi. BRC Honda Kit kullanıcıları böyle kronik problemler yaşayan var mıdır?
4. En önemli soru nerede taktırmalı? , Ankara'da alternatif çok fakat titiz ve iyi işçilik için şehir dışına bile gidilir. İşletme yöneticileri genelde iyi niyetli çünkü müşteri velinimet, ustalar ehh* tamam ama bu işlerin kesme biçme montaj kısımları hep kalfalar tarafından yapılıyor. Aracın başında durmanızı istemiyorlar sabah bırak akşam al diyorlar ki hiç güvenmem bıraksalar yardım ederim yeter ki iş temiz olsun.
*Kimse kusura bakmasın ustaların ehh notu yetiştirdikleri kalfa ve çıraklardan dolayıdır. 12 yaşındaki çırağın yağ değişim kartına mevcut kilometrenin üstüne 5.000 ekleyip yazdığını gördü bu gözler. Bunların değişim periyodu 10.000 değil mi diye soruncu abi sen 10.000 sonra gel dedi haspam, birde insan sarrafı tipe bakıp ona göre ayar veriyor. Sanayi, usta, çırak görmüş adamım ben, o yaştaki çocuk ustasından ne gördüyse onu yapar. Gittiğim yerde forumlarda çok övülen, öyle toyatacı böyle toyotacı diye satılan bir yerdi.
Dertliymişim çok uzun yazdım kimse okumaz bunu
