Yetkili serviste öyle pek muhabbet edecek yetkili birilerini bulamadığımdan ve sorularıma da doğru düzgün cevap veremediklerinden geçen sene bir arkadaşımın FD6 kasa Civic ini götürdüğümüz özel bir Honda servisine sorduğumda Civic lerin turboşarj ünitesinin salyangoz ve türbinin dayanıklılık olarak diğer markalar ile kıyas edilmemesi gerektiğini öğrendim, Vw lerin KKK marka Alman malı turbosu ile Hyundai Kia grubunun Amerikan menşeili Garrett marka turbosuna göre Honda nın kendi ürettiği turbo ünitesinin rakiplerinden çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü olacağını düşünüyorum, lakin yarış pistinde yada zorlu şartlarda uzun süre top speed gibi kullanılacak ise bu atraksiyonlara girecek olanlar bu turbo ile yakıt ekonomisine göre optimize edilmiş olan 0w-20 Type-2.0 Honda Genuine Engine Oil yağı kullanmaması gerekiyor, 5w-30 5w-40 gibi yağlar gerekebilir öncesinde test etmek şartı ile, onun dışında normal kullanımda problem yok, 1.5 Turbo vtc performans manasında çok tatminkar, aynı motor HRV gibi ağır bir cüssede kullanılıyor ve Vw grubunun Turbo Benzinli TSI motorlarına göre Honda nın piston ve silindir yapısı da 1.5 Turbo VTC motorda çok çok daha sağlam çünki piston kolu ve sıkıştırma kursu Honda da TSI ya göre daha kısa ve bu yüzden düşük tork ama yüksek beygir gücü elde eden karakteri var yani bu motor şu anda 6000rpm redline sunuyor ama 7-8000rpm de çevirse problem olmayacak gibi duruyor o yüzden 182hp ve 220nm tork u var TSI larda ise piston kolu daha uzun tıpkı dizeller gibi onlar 140-150hp ve 250-260nm tork üretiyor ama bu uzun piston kolu burulma momenti ile yüksek devirlerde motor gaz pedalıyla sıkıştırıldığında başlarına bela oluyor,
Honda nın 1.5 turbo ünitesiyle birlikte sunulan CVT şanzımanı da güç ünitesini tamamlayan ve o motora en uyumlu parçası, turbo lag, yakıt ekonomisi, gaz pedalı kullanımı gibi şeyleri kısa sürede hissedip sürücünün sağ ayağını çok iyi okuyan kararlar alması gibi birçok eğlenceli oyunu size yolda sürüş tarzınıza göre sunuyor eğer ilmini çözerseniz asla aptala yatmıyor, mesela kısa süre dip gaz yapıp 130-140km hıza 13-14sn de ulaşırsanız sonra birden gaz keserseniz motor devri coasting aşamasında bile 5000rpm lerde kalıyor kompresyon yüksek tepki de yüksek oluyor ve kısa sürede 60-70km hıza frensiz kendi kendine iniyor ancak motor devrini o esnada düşürmek isterseniz gaz pedalına az basarak ruh halinizi yansıtırsanız vites büyütüyor coasting direncini azaltıyor, eğer ki yavaş yavaş hızlanarak 140km hıza 50-60sn de ulaştırırsanız sonra birden gaz keserseniz bu sefer devir düşük tutarak akıp gidiyor. Vites S modunda ise VTC subapları uzun süre açık tutuyor motor sesi çok gürültülü hale geliyor halbuki vites D konumunda ise aynı devir ve aynı hızlarda motor o kadar gürültülü olmuyor bu da demek oluyor ki CVT şanzıman, VTC ve turbo basıncını ayarlayan wastegate ünitesi gibi parçalar performans ve ekonomi şartlarını komple bir bütün halinde ayarlıyor. Bu kadar bir sanal zekayı böyle bir güç ünitesiyle yaşamak keyifli oluyor. Yine de 1.5 turbolu binek modeller HB de buna dahil olmak üzere aslında öyle çok abartılı sport modeller değiller, sadece normal atmosferik motorlu bineklerin yanında 1.5 turbo daha kolay ve çok daha esnek sürüşler yapılabilen onların azıcık daha güçlüsüdür, bir Type-R ile alakası yok fakat 1.5 turbo çok güzel.
bilmem anlatabiliyor muyum...