Bugün Honda'nıza ne yaptınız?

Hocam ben de deniz tatilleri için böyle bir şey arıyorum. Link var mıdır? Ben de alayım.
n11.com'dan Oto Koltuk Servis Kılıfı Araba Araç Ön Arka konfor paket seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
Günluk kullanim iicn almayin terletir bence. Ama kumas kaliteli yirtilmaz gibi. Deniz iicin pratik ama bence cok mantikli
 
> Bugün değil ama pazartesi sabahtan akşama kadar aracın başındaydım.
> Ne güzel gazımızı alıp biniyorduk. Bakımlar üstüste geldi. Cüzdanı boşalttım.
> İlk iş sabah 8:45 muayeneye gittik. 9:15'te çıktık. 3 hafif kusurla. Aslında 2'de bagajı alt üst ettik bizim stepneyi yinede görmemiş. Fiyat 342 tl.
> Sonra doğruca özel servise
Yapılanlar
> Subap ayarı 150 tl. 4 saate motor anca soğudu. En son 30.000 kilometre önce yapılmıştı. Ustam lpgli araçlarda 30.000'de yapmak lazım dedi. Açtığımızda egzosların hepsi sıkmış. İkide emmede sıkma vardı. Biraz sual cevap yaptık. Ayarlar emme 20 egzos 25 yapıyor. Emme çok ellenmezmiş, egzos oynama daha rahat yapılabilirmiş. Benzinli olsa egzos 23 yaparız dedi. Ben subap bozukluğu ile ilgili bulguları bunda görmediğimi söyledim. Onlar çok ileri derecede bozukluk olduğunda gözlenirmiş. Özetle emme performansı etkiler, egzos verimi etkiler dedi.
> Motul 5w40 x-cess 140 tl. Kendim aldım.
> Yağ filtresi hava filtresi 35+35 tl.
> Sağ Z rot (Sh marka) 30 tl.
> Alt tabla burçları ömrünü doldurmaya başlamış acil değil. Takipteyim.
> Külbütör kapağının bir vidası yalama olmuş. Tornacıya yeni yuva açtırdık. 30 tl.
> Motor kulakları güzel çıktı.
> Boğaz kelebeği temizliği yapıldı.
> Hava filtresi balata spreyi ile temizlik ve motul ile yağlama yaptık. Motul'u ben aldım. 45 tl.
> Sol farda kaçak vardı. Orjinal silikon işlevini kaybetmiş. Açtık temizleyip yapıştırdık. 100 tl. (işcilik dahil)
> Bujileri kontol için baktık. Ömrünü doldurmuş. İridyumun ölüsü bile yola devam ediyor. Bunu anladım. En son uzun yolda bir sıkıntı görmemiştim. Sadece düşük devirde yükte iken bazen bir tek silkeleme yapıyordu. Lpg ayarından mı diyordum. Meğerse bujilerden kaynaklıymış.
Orjinal Ngk taktık 400 tl.
> Ek olarak Bobinleri kontrol ettim, orjinal Denso çıktı.
> Toplam işcilik 100 tl.
> Gün sonu 1.065 tl.
> Bujilerle ilgili biraz konuştuk forumdada çok sıkıntı çektiğimizi söyledim. Tastik etti şuan piyasada müthiş çakma malzeme olduğunu belirtti. Bir araç yan sanayi ürününden dolayı buji başı kırılmış. Oda subap kırmış fotoğrafını bulamadık. Yoksa alacaktım. Yan sanayi taksak ne olur dedim. İlk takıldığında pek birşey farketmezsiniz. İleri kilometrelerde problem ortaya çıkıyormuş. Kendileri Ankara'dan direk distribütörden toptan alıyorlarmış.
> Sonra test sürüşü yaptık. İlk izlenimim araç artık daha iyi nefes alıyor ve rahat çalışıyordu. Rolantide hafif titremesi gitmişti. Alt devir tek tük silkelemesi kayboldu. Rolantiyi bulması kolaylaştı. Beni en çok şaşırtan ise Ltf değerim - 10 larda gezerdi. Şimdi sıfır ile -3 arasında lpg ayarıda yaptırmadım. Ayrı bir tecrübe edindim. Böylelikle mutlu bir şekilde günü bitirmiş olduk. DSC_0318.jpegcollage-1592982288901.jpegcollage-1592982172874.jpegDSC_0324.jpegDSC_0323.jpeg

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Son düzenleme:
> Bunuda salı günü hallettik. 5 senelik Yokohama lastiklerim 6 mm. diş derinliği olmasına rağmen ve sadece dış aralarında çatlama başlamasına karşın asfaltta tutma sıkıntısı dönüşlerde güvensizlik ani kalkışlarda patinaja kalma sebebi ile değiştirme kararı aldım. İnternette piyasa araştırması yaptım. Sonra daima gittiğim rot balanscıma gittim. Artı lastik bayisidir. Eski lastiklere 1 lastik parası veririz dedi. Herkeze önerdiğim ve benimde artık tadına bakmam gereken Falken ziex ze310 ecorun aldım. Şipariş verdik 1320 tarihli geldi taktık. Balans esnasında bir jantın göbeğinde dengesizlik gördük. Bunu arkaya taktık. Müsait zamanda tornacıya gidip düzelttireceğiz. 325x3= 975 tl. Tak çıkar ve balans ücretsiz.
> İlk izlenimim güzel. Eskisi gibi patinaja düşmüyor. Dönüşerde çizgisinden sapmıyor. 90 derece dönüşlerde zorladım arkayı bırakmadı. Sessizlik olarak 90 kilometre hızda uğultu duymadım. Fakat aslı uzun yolda belli olur. DSC_0334.jpeg

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
@h.k_ahmet hocam hayırlı olsun, güle güle kullan.
 
> Bugün değil ama pazartesi sabahtan akşama kadar aracın başındaydım.
> Ne güzel gazımızı alıp biniyorduk. Bakımlar üstüste geldi. Cüzdanı boşalttım.
> İlk iş sabah 8:45 muayeneye gittik. 9:15'te çıktık. 3 hafif kusurla. Aslında 2'de bagajı alt üst ettik bizim stepneyi yinede görmemiş. Fiyat 342 tl.
> Sonra doğruca özel servise
Yapılanlar
> Subap ayarı 150 tl. 4 saate motor anca soğudu. En son 30.000 kilometre önce yapılmıştı. Ustam lpgli araçlarda 30.000'de yapmak lazım dedi. Açtığımızda egzosların hepsi sıkmış. İkide emmede sıkma vardı. Biraz sual cevap yaptık. Ayarlar emme 20 egzos 25 yapıyor. Emme çok ellenmezmiş, egzos oynama daha rahat yapılabilirmiş. Benzinli olsa egzos 23 yaparız dedi. Ben subap bozukluğu ile ilgili bulguları bunda görmediğimi söyledim. Onlar çok ileri derecede bozukluk olduğunda gözlenirmiş. Özetle emme performansı etkiler, egzos verimi etkiler dedi.
> Motul 5w40 x-cess 140 tl. Kendim aldım.
> Yağ filtresi hava filtresi 35+35 tl.
> Sağ Z rot (Sh marka) 30 tl.
> Alt tabla burçları ömrünü doldurmaya başlamış acil değil. Takipteyim.
> Külbütör kapağının bir vidası yalama olmuş. Tornacıya yeni yuva açtırdık. 30 tl.
> Motor kulakları güzel çıktı.
> Boğaz kelebeği temizliği yapıldı.
> Hava filtresi balata spreyi ile temizlik ve motul ile yağlama yaptık. Motul'u ben aldım. 45 tl.
> Sol farda kaçak vardı. Orjinal silikon işlevini kaybetmiş. Açtık temizleyip yapıştırdık. 100 tl. (işcilik dahil)
> Bujileri kontol için baktık. Ömrünü doldurmuş. İridyumun ölüsü bile yola devam ediyor. Bunu anladım. En son uzun yolda bir sıkıntı görmemiştim. Sadece düşük devirde yükte iken bazen bir tek silkeleme yapıyordu. Lpg ayarından mı diyordum. Meğerse bujilerden kaynaklıymış.
Orjinal Ngk taktık 400 tl.
> Ek olarak Bobinler orjinal Denso.
> Toplam işcilik 100 tl.
> Gün sonu 1.065 tl.
> Bujilerle ilgili biraz konuştuk forumdada çok sıkıntı çektiğimizi söyledim. Tastik etti şuan piyasada müthiş çakma malzeme olduğunu belirtti. Bir araç yan sanayi ürününden dolayı buji başı kırılmış. Oda subap kırmış fotoğrafını bulamadık. Yoksa alacaktım. Yan sanayi taksak ne olur dedim. İlk takıldığında pek birşey farketmezsiniz. İleri kilometrelerde problem ortaya çıkıyormuş. Kendileri Ankara'dan direk distribütörden toptan alıyorlarmış.
> Sonra test sürüşü yaptık. İlk izlenimim araç artık daha iyi nefes alıyor ve rahat çalışıyordu. Rolantide hafif titremesi gitmişti. Alt devir tek tük silkelemesi kayboldu. Rolantiyi bulması kolaylaştı. Beni en çok şaşırtan ise Ltf değerim - 10 larda gezerdi. Şimdi sıfır ile -3 arasında lpg ayarıda yaptırmadım. Ayrı bir tecrübe edindim. Böylelikle mutlu bir şekilde günü bitirmiş olduk. Ekli dosyayı görüntüle 260086Ekli dosyayı görüntüle 260087Ekli dosyayı görüntüle 260088Ekli dosyayı görüntüle 260089Ekli dosyayı görüntüle 260090

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hocam hayırlı olsun, FC5lerin servis standart bakım masrafından daha uyguna subap ayarı + gaz kelebeği temizliği + buji-bobin değişimi + ekstra bakımları yaptırmışsın :D
Bu yüzden kondisyonu iyi Civic candır boşuna demiyorlar :)
 
> Bugün değil ama pazartesi sabahtan akşama kadar aracın başındaydım.
> Ne güzel gazımızı alıp biniyorduk. Bakımlar üstüste geldi. Cüzdanı boşalttım.
> İlk iş sabah 8:45 muayeneye gittik. 9:15'te çıktık. 3 hafif kusurla. Aslında 2'de bagajı alt üst ettik bizim stepneyi yinede görmemiş. Fiyat 342 tl.
> Sonra doğruca özel servise
Yapılanlar
> Subap ayarı 150 tl. 4 saate motor anca soğudu. En son 30.000 kilometre önce yapılmıştı. Ustam lpgli araçlarda 30.000'de yapmak lazım dedi. Açtığımızda egzosların hepsi sıkmış. İkide emmede sıkma vardı. Biraz sual cevap yaptık. Ayarlar emme 20 egzos 25 yapıyor. Emme çok ellenmezmiş, egzos oynama daha rahat yapılabilirmiş. Benzinli olsa egzos 23 yaparız dedi. Ben subap bozukluğu ile ilgili bulguları bunda görmediğimi söyledim. Onlar çok ileri derecede bozukluk olduğunda gözlenirmiş. Özetle emme performansı etkiler, egzos verimi etkiler dedi.
> Motul 5w40 x-cess 140 tl. Kendim aldım.
> Yağ filtresi hava filtresi 35+35 tl.
> Sağ Z rot (Sh marka) 30 tl.
> Alt tabla burçları ömrünü doldurmaya başlamış acil değil. Takipteyim.
> Külbütör kapağının bir vidası yalama olmuş. Tornacıya yeni yuva açtırdık. 30 tl.
> Motor kulakları güzel çıktı.
> Boğaz kelebeği temizliği yapıldı.
> Hava filtresi balata spreyi ile temizlik ve motul ile yağlama yaptık. Motul'u ben aldım. 45 tl.
> Sol farda kaçak vardı. Orjinal silikon işlevini kaybetmiş. Açtık temizleyip yapıştırdık. 100 tl. (işcilik dahil)
> Bujileri kontol için baktık. Ömrünü doldurmuş. İridyumun ölüsü bile yola devam ediyor. Bunu anladım. En son uzun yolda bir sıkıntı görmemiştim. Sadece düşük devirde yükte iken bazen bir tek silkeleme yapıyordu. Lpg ayarından mı diyordum. Meğerse bujilerden kaynaklıymış.
Orjinal Ngk taktık 400 tl.
> Ek olarak Bobinler orjinal Denso.
> Toplam işcilik 100 tl.
> Gün sonu 1.065 tl.
> Bujilerle ilgili biraz konuştuk forumdada çok sıkıntı çektiğimizi söyledim. Tastik etti şuan piyasada müthiş çakma malzeme olduğunu belirtti. Bir araç yan sanayi ürününden dolayı buji başı kırılmış. Oda subap kırmış fotoğrafını bulamadık. Yoksa alacaktım. Yan sanayi taksak ne olur dedim. İlk takıldığında pek birşey farketmezsiniz. İleri kilometrelerde problem ortaya çıkıyormuş. Kendileri Ankara'dan direk distribütörden toptan alıyorlarmış.
> Sonra test sürüşü yaptık. İlk izlenimim araç artık daha iyi nefes alıyor ve rahat çalışıyordu. Rolantide hafif titremesi gitmişti. Alt devir tek tük silkelemesi kayboldu. Rolantiyi bulması kolaylaştı. Beni en çok şaşırtan ise Ltf değerim - 10 larda gezerdi. Şimdi sıfır ile -3 arasında lpg ayarıda yaptırmadım. Ayrı bir tecrübe edindim. Böylelikle mutlu bir şekilde günü bitirmiş olduk. Ekli dosyayı görüntüle 260086Ekli dosyayı görüntüle 260087Ekli dosyayı görüntüle 260088Ekli dosyayı görüntüle 260089Ekli dosyayı görüntüle 260090

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Bakımlı araba binmenin keyfi başka oluyor dimi hocam :D
Sanayide ve ya serviste para çıkınca cebi üzüyor ama şu hayattaki keyiflerimizden birisi arabalar ona da helali hoş olsun diyoruz :)
Emeğinize sağlık güzel günlerde binmeye devam edin inşallah :D
 
Hocam hayırlı olsun, FC5lerin servis standart bakım masrafından daha uyguna subap ayarı + gaz kelebeği temizliği + buji-bobin değişimi + ekstra bakımları yaptırmışsın :D
Bu yüzden kondisyonu iyi Civic candır boşuna demiyorlar :)
Evet hocam yetkili servis bakımlarını gördükçe insan üzülüyor. Bizde böyle yoğurt yemekteyiz. Bu ara bobinler sağlam değişim yapmadık. Bilgi için paylaştım. Usta forum nasıl gidiyor diyede sordu.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Bakımlı araba binmenin keyfi başka oluyor dimi hocam :D
Sanayide ve ya serviste para çıkınca cebi üzüyor ama şu hayattaki keyiflerimizden birisi arabalar ona da helali hoş olsun diyoruz :)
Emeğinize sağlık güzel günlerde binmeye devam edin inşallah :D
Teşekkür ederim. Evet bakımlı araca binmek gerçekten çok zevkli. Hele istediğim tarzda gidiyorsa helal olsun dedirtiyor. Paranın karşılığını almak ise tarif edilmez. Zaten arıza için gitmedim. Hepsi rutin bakımlar. Sonuçta can taşıyoruz o kadarda verelim. Yalnız sözde değil özde temizlik olacak.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geri
Üst