Bugün araçla ilgili deneyimlediğim bir hususu paylaşmak istiyorum,
Bugün FB7 ile yeni paralı otobanlardan birine girmek durumunda kaldım. Bu vesile ile kanuni limit olan 140 km.de cruise açarak yaklaşık 40 dk. yol aldım ve aracın 140da 110-120den daha rahat gidebildiğini deneyimledim Hiç hız yapmadın mı diyen olacaktır ama denemeler harici düz yolda basan biri değilim, kurallara ve hız limitlerine dikkat etmeye çalışırım.
Normalde 120 cruise’da yol aldığımda en ufak yokuşta araç hızlıca hız kaybedip vites küçültür, genelde 4.viteste de yeterli çekişi yakalayamaz ve 3.vitese düşme ihtiyacı oluşurdu, ama 140 km.de ilerlerken genelde 4.vitese bile düşmeden devam etti (devir genelde 3000 civarı), rampalarda da nerdeyse 4.vitesin altına hiç düşmedi (4.viteste devir 4000 civarı).
Bu durumun temel nedeninin vites oranları olduğunu biliyorum ama açıkçası pratikte bu kadar fark beklemiyordum, benim için biraz şaşırtıcı oldu diyebilirim.
Otomatik FB7 zamanında İzmir seyahatinde gidiş 90-110 süratlerle 7.4-7.6 lt dolaylarında geziniyordu.
Dönüşte aynı şartlar altında fakat sürat 140-160 bandında (140 altına hemen hemen hiç inmeden) 6.2-6.4 bandında gezinirken ile 6.3 ile İstanbul a varmıştık
Manuel fb7, vites oranları sayesinde performans olarak otomatiğe göre fazlasıyla memnun ediyor.
Fakat uzun yolda devir aralığı beni bitiriyor. 2000 devirde 70 yapabiliyor.
Uzun yolda otomatik özletiyor kendini 3000 devirde 150 ile sessiz sessiz gitmek vardı