Cam kaldırma modülü

Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar. Sunroflu cam kaldirma modulu almistim cinden. Hafta sonu takayim dedim. Paket iceriginden baglanti semasi cikti. Ayrica netten bizim aracin soketteki kablo renklerini buldum. Montaji yaptim. 4 cami bagladim. Modulun enerjisini verdim. Sokette bir kablo var anahtar takili olmasa bile enerji mevcut. Malum anahtar disardayken kitlendiginde camlari kapamasi lazim o yuzden surekli enerji lazim. Neyse bu enerjiyi verdim. Acc kontak kablosunuda bagladim. Buda kontak takildiginda sinyal veren bir kablo var. Malum kontak takildiginda surerken kapilari kitledigimde camlarim kapanmasini istemiyoruz. O yuzden bu kabloyu baglamak ondemli cunku modulu devre disi birakacak. Ve son kablo olan tetik kablosuna geldik. + ve - 2 tane tetik kablosu var. Biri indiriyor biri kaldiriyor camlari ve + yi kullandim cunku kaldirmasi lazim cami. Aracin sokettede 2 kilit kablosunu buldum. Birine dokununca kitliyor kapilari digerine dokununca aciyor. Moduldeki + tetik yani cam kaldirma ucunu aractaki sokette kilitleyen kabloya bagladim. Test ettim. Anahtari cikardim kontaktan cam dugmelerinin oldugu panelden kitleyince kapilari camlari kaldiriyor ama kumandadan kitleyince kaldirmiyor. Sebebi ne olabilir? Kapi dosemesini takmadim oyle kullaniyorum. Cunku tam kablo montaji yapmadim denemelik bagladim. Basarili olursam ilave kablolar ile yeniden baglanti yapacagim cunku cam kontrol unitesinin oralarda yer yok uzatma kablolarla kapinin icinde biryere koymak gerekiyor. Bilgisi olan daha once basarili minraj yapan varsa yardimci olursa cok senivinirim. Yoksa sokup eski haline getirecegim mecbur. Forumda bu konu hakkinda detayli aciklama yok. Yada ben bulamadim. Belki bu konu referans olur.LongScreenshot_2020-04-19-16-58-09.jpegScreenshot_20200420-073509_1.jpeg

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Yazmayi unutmusum aracim 2011 otomatik civic elegance. Obd girisinde speedlocker takili. Onu sokerekte denedim birsey degismedi. Sistem aslinda calisiyor. Anahtar tskili degilken panelden kapilar kitleniyor kapi acma dugmsinin yanindaki mandallar kapaniyor ve Camlar kapaniyor. Ama kumandadan kitleyince yine mandallar kitleniyor ama camlar kapanmiyor. Sanki tetiklenmiyor modul cunku icinden role sesi gelmiyor. Tetik aldigim yer mi yanlis acaba?

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,681
Çözümler
2
Tepki puanı
2,974
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
"Anahtar takılı olmasa bile enerji var" dediğiniz kabloda, kumandadan kilitlediğinizde de hâlâ enerji var mı? Belki siz kumandadan kapıları kilitlediğinizde bu kabloda ki enerji kesiliyordur?
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
"Anahtar takılı olmasa bile enerji var" dediğiniz kabloda, kumandadan kilitlediğinizde de hâlâ enerji var mı? Belki siz kumandadan kapıları kilitlediğinizde bu kabloda ki enerji kesiliyordur?
Dogru diyorsunuz. Anahtar takili degilken var ama kitlendiginde kesiyorsa camlari kapayamiyordur. Ama 1dk arac icindeki butona basinca araci kitliyor ve camlari kapiyor. O zaman kitleme olunca enerjiyi kesmiyor. Dugme ile kumandadan kitleme arasinda ne fark varki?

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,681
Çözümler
2
Tepki puanı
2,974
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Dogru diyorsunuz. Anahtar takili degilken var ama kitlendiginde kesiyorsa camlari kapayamiyordur. Ama 1dk arac icindeki butona basinca araci kitliyor ve camlari kapiyor. O zaman kitleme olunca enerjiyi kesmiyor. Dugme ile kumandadan kitleme arasinda ne fark varki?

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Kumandadan kapıları kilitleyince akü bitmemesi için bazı devreler haricinde gücün hepsini keser. Siz içeriden kumanda ile kapıları kilitledikten sonra bahsettiğiniz kabloda enerji olup olmadığına bakın. Eğer kesiyorsa sürekli 12v olan bir bağlantı yapmalısınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Kumandadan kapıları kilitleyince akü bitmemesi için bazı devreler haricinde gücün hepsini keser. Siz içeriden kumanda ile kapıları kilitledikten sonra bahsettiğiniz kabloda enerji olup olmadığına bakın. Eğer kesiyorsa sürekli 12v olan bir bağlantı yapmalısınız.
O zaman butondan ve kumandadan kilitleme arasinda dediginiz gibi fark var. Butondan kilitleyince iceride oldugumu varsayip tum enerjiyi kesmiyor. Ama kumandadan kitleyince disarida oldugumu dusunup enerjiyi keserek kitliyor. En azindan enerji aldigim kablonun enerjisini kesiyor onu onu biliyorum. Ayrica butondan kitleyince elle mandali acip disari cikabiliyorsun ama kumandayla kitleyince madalla kapiyi acinca alarm caliyor. Arada gercekten fark var iki kilitleme yontemi arasinda. Dediginizi yarin deneyecegim. Tesekkur ederim umut verdiniz :)

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,681
Çözümler
2
Tepki puanı
2,974
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
O zaman butondan ve kumandadan kilitleme arasinda dediginiz gibi fark var. Butondan kilitleyince iceride oldugumu varsayip tum enerjiyi kesmiyor. Ama kumandadan kitleyince disarida oldugumu dusunup enerjiyi keserek kitliyor. En azindan enerji aldigim kablonun enerjisini kesiyor onu onu biliyorum. Ayrica butondan kitleyince elle mandali acip disari cikabiliyorsun ama kumandayla kitleyince madalla kapiyi acinca alarm caliyor. Arada gercekten fark var iki kilitleme yontemi arasinda. Dediginizi yarin deneyecegim. Tesekkur ederim umut verdiniz :)

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Araç üzerinde ölçüm yapamadığım için sadece ihtimallerden bahsediyoruz. Umarım bu şekilde çözersiniz.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Dun deneme firsati buldum. Komple sokup tekrar montaj yaptim. Bu sefer eskisinden daha kotu durum da buldum kendimi. Farkettimki kontak acc ile ilgili bir kablo yok panelde. 3 tane 12v veren kablo var. Kitlesende kitlemesende hep voltaj var. O yuzden arabanin icindemisim disindamisin anlamiyor surekli camlari kapamaya calisiyor. Once on soldan basliyor ama 2cm kaldiriyor duruyor. Tekrar kitliyorum sag onden baslayip hepsini kilitliyor. Sol on oylece kaliyor dugmeden asagi iniyor ama yukari kalkmiyor. Modulun ve panelin enerjisini kesince normal calisiyor sol on cam. Valla anlamis degilim. Sinir oldum. Kontak ve besleme icin sigorta panelinden kablo cekmek gerekiyor. Cam panelindeki kablolara guvenmiyorum.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Mar 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Osmaniye
Aracınız
Civic FD6 2010
Yazmayi unutmusum aracim 2011 otomatik civic elegance. Obd girisinde speedlocker takili. Onu sokerekte denedim birsey degismedi. Sistem aslinda calisiyor. Anahtar tskili degilken panelden kapilar kitleniyor kapi acma dugmsinin yanindaki mandallar kapaniyor ve Camlar kapaniyor. Ama kumandadan kitleyince yine mandallar kitleniyor ama camlar kapanmiyor. Sanki tetiklenmiyor modul cunku icinden role sesi gelmiyor. Tetik aldigim yer mi yanlis acaba?

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam merhaba konu dışı olacak ama bende Honda Civic 2010 model otomatik araç sahibiyim speedlock arıyorum forumu dolaşırken sizde olduğunu gördüm nereden aldınız acaba link verebilirmisiniz rica etsem birde bağlantısı falan kolay mı?
 
Geri
Üst