Sevgili arkadaşlar bu tartışmanın sonu yok biliyorum ancak hiçbir ülkede bizdeki vergi sistemi yok hem otomobili alırken firmaya ödediğinizden daha çok parayı devlete hem de yakıt alırken rafineri çıkışının 3-4 katını devlete ödüyoruz hal böyle olunca pazar politikası değişiyor firmaların Honda'nın en büyük pazarı Amerika ve orada hala atmosferik motorlar tutuluyor çünkü benzin ucuz ve dizel Amerika'da tercih edilmeyen ve VW yaşadıklarını düşünürseniz mantıklı değil Amerika için. Dolayısıyla Honda zaten bildiğiniz üzere dizel motor geliştirme üzerine eğilmiyor elindeki seçenekler arasında Türkiye pazarına en uygun olan 1.6 atmosferik ve LPG seçeneği. Şanzıman konusuna gelirsek uzak doğu araçlarının son kasalarını inceleyin hepsi CVT şanzımana geçti Honda Toyota hyndai Nissan.
Bu kadar kızmaya da gerek yok Renault VW Ford gibi alternatifleriniz var tercih edebilirsiniz. Ben şahsen bir Honda fanatiği değilim ilk defa bir Honda sahibi oldum. Renault megane, ford focus, Toyota corolla, hyndai elantra, Opel astra hepsini inceledim test sürüşünü yaptım (VW maalesef çünkü 3ay sonra gelecek katalog üzerinden araç satıyorlar) fiyat pazarlığına girdim hiç biri en üst donanımını almadığınız sürece Civic'e (orta donanımının) benzer özellikler sunmuyor en üst donanım ile hepsi Civicten en az 5-6bin pahalıya geliyor.
Mesela Civic'te geri görüş kamerası ön arka park sensörleri, sunroof, çelik jant, elektronik park freni standart (ilk etapta aklıma gelenler) hangi markanın orta donanımda bunlar var?
Neyse çok uzun oldu. Kısaca her markanın artısı eksisi var her markanın kendince müşterisi var her müşterinin de göz önünde bulundurduğu farklı kriterler var herkes kendi kriterine hitap eden marka ve modeli tercih eder.
Son olarak Türkiye'yi adam yerine koymuyorlar lafını çok kullanmak istiyorsanız insanları 2-3 ay sırada bekleten Türkiye'ye en ufak yatırım yapmayan 4 farklı marka ile satış yapan VW grubu için kullanın
2016 Elegance Eco AT