@Mr.Civic Yalıtım doğru yerlerde yapılmalı ancak uygulamada aracın bir çok trimi söküldü değil mi?
yalıtım konusunda kefil olabileceğim 2 kişi var
1) Subigarage
2) bu işi ciddi anlamda emek vermiş sadece online bilgisi ile değil 5-10 defa çeşitli araçlarda yaşamış deneyimlemiş car audio hobicileri (bu kriterde insan sayısı çok çok az ve bulsanızda size faydası maalesef olmuyor size kalıyor tek seçenek Subigarage Özkan bey)
bu işin olurunu anlamanız için bir benzetme yapayım şunu hayal edin saatde değil 320kmh ile 100kmh ile bile giderken tüm camlar sonuna kadar kapalı ne kadar sessiz aracın için diye düşünün sonrasında topu topu 1cm bile açsanız içeriye ne kadar ses giriyor onu düşünün işte yalıtım bu şekilde aracın muhakak %100üne uygulanmalı ama şu şekilde:
1) rezonans için (yoldan lastiğe lastikten süspansiyona süspansiyondan saca iletilen titreşim) butyl malzemeden üretilmiş yalıtım malzemesi kullanmak,
bunu %100 uygulamanıza gerek yok belli alanda %20-30 bile uygulamak oldukça efektif olacak dahası size %100 uygulamaya kıyasla hem maddi zorlamamış olacak hem extra yük artırmamış olacak buna örnek malzeme:
https://www.ozenhifi.com/izolasyon/ctk/2251-ctk-premium.html
bunu 4 kapıda,bagaj kapağında,tabanda,arka koltuk altında ve bagajda uygulamanız lazım ama dediğim gibi %20-30 alanda doğru konumlandırarak kullanmak yeterli olacaktır, büyük bir tencere düşünün bir çatal ile vursanız uzunca süre zırıldar kenarına elinizi koysanız belli oranda azalır ama en ortasına elinizi koysanız başlamaz bile o zırıltı işte doğru konumlamadan kastım bu size kapıya parmak ile vurduğunuzda en çok zırıldayan kısıma monte edilmeli bu ürün en efektif olması adına.
2) rezonans haricinde araç içinde yol sesi,teker sesi,rüzgar sesi gibi türlü türlü frekanslarda ayrı sesler mevcut işte bunun için kapalı hücreli ve nispeten özgül ağırlığı daha ağır malzemeler kullanmak gerekiyorki kalan sesi emebilsin engelleyebilsin
taban,bagaj ve davlumbazlar için:
https://www.ozenhifi.com/izolasyon/ctk/2014-ctk-elastic.html
kapılar için ise yarı açık hücreli yarı kapalı hücreli,hafif ve esneyebilen malzeme lazım:
https://www.ozenhifi.com/izolasyon/ctk/2250-ctk-wavefix.html
3) son kat ise bloke eden katman bu katman kalan son sesinde geçmesine iyice müdale etmek amaçlı tasarlanan son etkili parça
taban,bagaj ve davlumbaz bölgelerine:
https://www.ctkuk.com/vibration-damping/block-pro.html
tabiki 4 kapı kartonu,4 koltuk,taban ve bagaj halısı sökülmesi gerektiği gibi aslında vites tüneli bile sökülmesi gerekliki %100de %100 yerleşim gerçekleştirebilesiniz, madde 2 ve 3 için taban,bagaj ve davlumbazlarda %100 alan kavrama çok önemli.
özetle her ben yaparım diyecek adamın işi değil bu iş ama doğru yapıldımıda gerçekten çok güzel sonuçlar veriyor, Adana içi veya yakını olan herkesi beklerim aracımla şov yapmak değil amacım ama gerçekten farkın değecek bir fark olduğunu göstermek isterim.