Civic 2002 Direksiyon Toplamama Sorunu

Apar

0
Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Aracınız
Tamam teşekkür ederim, peki diteksiyon kutusundan olma ihtimali var mı araç herhangi bir uyarı vermiyor veya tıkırtı yapmıyor
sol ön tekerleği sökün sağ ön tekerlek ile yer değiştirin, yani sağ önü sola, sol önü sağa takın, komple jantıyla beraber, sonra bir test edin ondan sonra tekrar burada görüşelim.

Düzelmezse sağ yada sol kaster açısı bozuk, ama muhtemelen lastiklerden yada janttan yapıyor gibime geliyor.

Dört tekerlek ölçüm yapan bir yerde kamber kaster ve toe komple ölçtürün rapor isteyin iyice inceleyin,

MHA-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,702
Çözümler
7
Tepki puanı
8,762
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ben bu tarz test yapmadım. Deneyince yazarım. Ben şuna dikkat ediyorum. Düz giderken direksiyonu bırakınca araç ok gibi gidiyor ise sıkıntı yok.
Hocam benim sıkıntım şu, düşük hızda direksiyon topluyor fakat yüksek hızda çok hafif sola doğru dokundum diyelim sola doğru gitmeye devam ediyor tekrar düze çekmiyor, acaba hondaların direksiyonumu böyle onu bilemedim.

MHA-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tamam teşekkür ederim, peki diteksiyon kutusundan olma ihtimali var mı araç herhangi bir uyarı vermiyor veya tıkırtı yapmıyor

MHA-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu tarz problemler çoğunlukla dengesiz biçimde dıştan yada içten fazla aşınan yada dişleri bitmese bile hamuru özelliğini kaybeden, tel kıran lastiklerde olur, veya jant eğiklikleri bazı durumlarda balansı bozup titreme yapmasa bile direksiyonun düz durmasını yada bırakınca toplamasını etkiler.

en basitinden başlamak lazım en basiti ilk olarak lastik hava basınçlarıdır eğer lastik hava basınçları uygunsa lastikler sol sağ yer değiştirilip deneme yapılır eğer problem buna rağmen aynen devam ederse o zaman ön düzen rot ölçümü yapılır eğer ki rot ölçümünde de toe, kaster ve kamber açıları uygun ve düzgün ise yaylara ve amortisörlere bakılır eğer bunlarda da sorun görülmezse en son direksiyon kutusu incelenebilir.

otomobile sağlı sollu dengesiz yükleme yaptığınız zaman bile az miktarda sağa sola çekme yapar. Mesela sağ tarafa ön sağ koltuğa ve sağ arka koltuğa ağır ve kilolu iki yolcu alırsanız diğer koltuklar boş olduğu taktirde düz gitmek için direksiyonu hafif 1-2mm belki çok az sola çevrik tutmak gerekir. Arka süspansiyondaki bir problem bile direksiyonu etkiler.
 

Apar

0
Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Aracınız
Dikkate alıp deneyeceğim çok teşekkür ederim ilginiz için.
Bu tarz problemler çoğunlukla dengesiz biçimde dıştan yada içten fazla aşınan yada dişleri bitmese bile hamuru özelliğini kaybeden, tel kıran lastiklerde olur, veya jant eğiklikleri bazı durumlarda balansı bozup titreme yapmasa bile direksiyonun düz durmasını yada bırakınca toplamasını etkiler.

en basitinden başlamak lazım en basiti ilk olarak lastik hava basınçlarıdır eğer lastik hava basınçları uygunsa lastikler sol sağ yer değiştirilip deneme yapılır eğer problem buna rağmen aynen devam ederse o zaman ön düzen rot ölçümü yapılır eğer ki rot ölçümünde de toe, kaster ve kamber açıları uygun ve düzgün ise yaylara ve amortisörlere bakılır eğer bunlarda da sorun görülmezse en son direksiyon kutusu incelenebilir.

otomobile sağlı sollu dengesiz yükleme yaptığınız zaman bile az miktarda sağa sola çekme yapar. Mesela sağ tarafa ön sağ koltuğa ve sağ arka koltuğa ağır ve kilolu iki yolcu alırsanız diğer koltuklar boş olduğu taktirde düz gitmek için direksiyonu hafif 1-2mm belki çok az sola çevrik tutmak gerekir. Arka süspansiyondaki bir problem bile direksiyonu etkiler.

MHA-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst