Civic atmosferiklere yazılım atılır mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Peki FB7 atmosferiklere yapılıyor mu?
yukarıdaki yazdıgım gibi yaptım oldu diyenler yalan soluyor bır fark yok aracta stock halı ile onlara ınanıyor ısenız yapılıyor ama Dr ecu olmuyor dıyor ayrıca hondanınn beyni kilitli yanı stock araca olmuyor ..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
CVT şanzıman konusundaki ilgili mesajlar birleştirilerek bu konuya aktarılmıştır, @Honda_Civic_ bu hususta aktarılan ilk mesaj size ait olduğu için konu sizin gibi gözüküyor ama konu karışıklığı olmaması için konuyu ben açtım, konunun silinmesine gerek olduğunu düşünmüyorum.

Yazılım atma hususundaki mesajlarınız bence doğru değil, eksik bilgiyle konuyu yorumluyorsunuz.

Japon ve kore araçlarının birçoğu özel anlaşmalı sistemler harici (HONDATA gibi) araç içinde ECUya bilgisayardan müdahaleye kapalıdır, ama gerekirse ECU araçtan sökülerek özel cihazlarla müdahale yapılabilir. Hatta bu ECU sökümü gereksinimi nedeniyle Japon araçlarına özel geliştirilen tak kullan ECUlar bile mevcuttur. Bu açıdan Atmosferik motorlara yazılım atılmaz ifadeniz doğru değildir ama ek donanımsal modifiye yoksa yazılımla ek güç elde edecek bir nokta pek olmadığı için müdahale etmek zahmetine göre anlamsız kalmaktadır.

Yazılımlı atmosferik araç olduğuna inanmıyorum diyorsanız linkteki Alp Bey’in KRFB7sini inceleyiniz,
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@Honda_Civic_ Başka konudaki mesajlar farklı bir konu altında birleştirilmesi istendiğinde forum yazılımı otomatik olarak ilk mesaj sahibini konu sahibi olarak gösteriyor, bunun benim kontrolümde olmadığını belirtiyorum ama ısrarla aynı mesajları atıyorsunuz.
Şu anda eski bir mesajımı bu konuya aktardığımda konu sahibi olarakta sistem otomatik olarak beni atadı.
Olay bu kadar basit, konunun silinmesini gerektiren bir durum yoktur.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,939
Çözümler
9
Tepki puanı
8,937
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@honda_lover adlı üyemiz aracına uygulamış. Başka bir problem için konu açmıştı. Orada belirtmişti. Fark var mı yok mu, nasıl oluyor diye sorabiliriz?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
@honda_lover adlı üyemiz aracına uygulamış. Başka bir problem için konu açmıştı. Orada belirtmişti. Fark var mı yok mu, nasıl oluyor diye sorabiliriz?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...
bende bundan bahsediyorum kagıt ustunde 16 HP var ama yana reeelde ?


bu arada konuyu bulup paylastıgın için teşekkürler @h.k_Ahmed hocam

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,939
Çözümler
9
Tepki puanı
8,937
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
bende bundan bahsediyorum kagıt ustunde 16 HP var ama yana reeelde ?


bu arada konuyu bulup paylastıgın için teşekkürler @h.k_Ahmed hocam

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rica ederim. Yukarıda anlamsız bir polemiğe girmişsin. Bazı mesajları sildim. Kendi fikrini beyan etmişsin. Hele bir bekle bakalım altından neler çıkacak. Konu devam edecektir. Silmek ihtiyacı görürsek forum yönetimi olarak biz karar veririz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
atmosferik motordan sadece yazılım ile hatırı sayılır güç artışı elde etmek pek mümkün değil belki yüzde 2-3 ancak olur,

fakat: soğuk hava girişi, büyük çaplı eksoz, açılı egzantrik, daha hızlı ve daha güçlü bir buji kıvılcımı üreten ateşleme sistemi gibi işlemler olursa zaten yazılıma gerek kalmadan atmosferik motordan bir miktar güç artışı elde edilebilir peşine yazılım yapılırsa o zaman güzel olur.

turbonun wastegate basıncı ve avans haritası ile oynayarak güç artışı yakalamak son yıllarda moda oldu, ama turbomuz yok diyelim ne yapacağız diyen atmosferik motorlu bir sürü araç sahibinin kafasında aynı sorular vardır, cevap veriyorum: sadece yazılımla atmosferik motorda o iş mümkün değil.

Atmosferik motoru güçlendirmek demek ziyadesiyle gürültü çıkarmak demektir aynı zamanda:) eksoz ve hava emiş tarafından epey bir desibel alınır tabi o da yerine göre güzeldir.

ilgili konudaki FB7 yi gördüm netice itibariyle güzel çalışma olmuş bu gücü ancak bu şekilde yakalamak mümkün.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Eski bir Honda calisani olarak evet atiliyor limitor iptali atesleme ve devir kesici yi biraz yukari v.b o taninmis ECU lar bilmezler bilirlerde islerine gelmez sifirdan yazmak :))) Bir arkadasim FB7 ye en sonunda ‘Standolone’ beyin yukleyerek egsozundan alev attigini biliyorum :)
R8 bobinlet 1.8 subaplar downpipe Stage 1 debriyaj EBC on fren seti arka frenleri S2000 frenleri ile ayni seramik pedler oldugundan daha iyi duruyordu. Diyecegim o ki en son tekerde 160 HP olmustu krank da daha fazla ;) Atmosferikle oynamak herkesin harci degildir 2 HP icin On sag koltuk arka tampon ve bos depoyla kosturanlar degil o Flash bellekciler. Sadece kat iptalinde 2.5 3 hp kazanirsiniz. FC kasa nin manuelini tercih edin bu isler icin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Eski bir Honda calisani olarak evet atiliyor limitor iptali atesleme ve devir kesici yi biraz yukari v.b o taninmis ECU lar bilmezler bilirlerde islerine gelmez sifirdan yazmak :))) Bir arkadasim FB7 ye en sonunda ‘Standolone’ beyin yukleyerek egsozundan alev attigini biliyorum :)
R8 bobinlet 1.8 subaplar downpipe Stage 1 debriyaj EBC on fren seti arka frenleri S2000 frenleri ile ayni seramik pedler oldugundan daha iyi duruyordu. Diyecegim o ki en son tekerde 160 HP olmustu krank da daha fazla ;) Atmosferikle oynamak herkesin harci degildir 2 HP icin On sag koltuk arka tampon ve bos depoyla kosturanlar degil o Flash bellekciler. Sadece kat iptalinde 2.5 3 hp kazanirsiniz. FC kasa nin manuelini tercih edin bu isler icin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
ya egzantrik vs. olunca zaten beygır artısı olur biz sadece yazılım ile +20 beygır den bahsedıyoruz ben diyorum ki olmaz ama yukarıdaki arkadas lar olabılecegını soyluyor...

ayrıca egzoz dan alev atması için yapılan yazılım guc artısı saglamıyor onu VTEC 2 ci özden soydaş bolca yapar

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Atmosferik motorda motor hacmi arttıkça sadece yazılım ile güç elde etmek daha kolaylaşır ancak bu iş için uygun motorlar 2.0 litre yada 2.5 litrelik motorlardan başlar, o zaman sadece yazılım ile yüzde 15-20 ler elde edilebilecektir tabi motorun altyapısı da önemli yani tasarımsal olarak müsade etmesi gerekli.

1.3 1.4 litrelik motorlarda sadece yazılım ile ancak yüzde 2-3 güç elde edileceğini öngörürler.

1.6 litrelik motorda ne olacağına dair örnek vermek gerekirse de zaten yukarıda canlı duruyor.
 
Geri
Üst