Civic Brembo Fren Hakkında

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
1,161
Beğeniler
371
Konum
Konya
#21
Hocam valeo ile feredo kıyasında hangisi önde olur?
Bu balatalar brembo'nun meşhur racing versiyonları değil, brembonun aftermarket pazarında yer edinme amacıyla ürettiği standart diskler ve balatalardır.
Kullanıcısını üzmez ancak diğer balatalardan çok çok üstünde değil diye hatırlıyorum, kalite olarak TRW, Ferodo, Bosch gibi markaların aftermarket ürünleri ile aynı kalitede olması lazım.
@Vtec_li'nin kullanıcı deneyimleri ile daha net sonuçlara ulaşabiliriz umarım.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,285
Beğeniler
506
Konum
Ankara-Kırıkkale-Çorum
Aracınız
Civic FD6 2010
#23
Hocam valeo ile feredo kıyasında hangisi önde olur?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Otomotiv parça üretim sisteminde kalite dağılımı bildiğim kadarıyla 1. kalite OEM grup yani orjinal yedek parça, 2. kalite yani Premium Aftermarket denen orjinale kalite olarak yakın grup ve 3. kalite olarakta Ekonomik Aftermarket grubu olarak şekillenir. Bosch, TRW, Valeo, Ferodo, Blueprint gibi markalar hem üreticiler için OEM hem aftermarket ürünler piyasa sürerler, bu markaların aftermarket ürünleri 2. kalite gurubundadır ve kolay kolay 3.kalite grup parçaları üretmezler. Rekabet nedeniyle kalite olarakta sürekli birbirlerinin geliştirdikleri ürünleri inceleyerek bir standart dahilinde kalmaya çalışırlar. Parça üretim maliyetleri de belirli bir kalite için benzer seviyede oluştuğundan, aynı kalite üretimlerinde fiyatları birbirine yakın olur. Bu nedenle Premium Aftermarket grubuna giren markaların aralarında anlamlı farklılık oluşturacak kalite farkı olacağını sanmıyorum. Bazı parça gruplarında birkaç marka bi nebze daha iyi olabilir ancak yine de bu farkın ciddi seviyelerde olacağını düşünmüyorum. Bu nedenle bence ikisi de benzer kalitede iyi firmalar :)
Otomotiv sektöründe çalışan arkadaşlar bu konuda çok daha bilgilidirler, bizede tam olarak sistematiği daha doğru anlatabilirler (örneğin @seckins33 ) ancak Bosch'ta bi dönem çalışmış bir tanıdığım bana bu şekilde açıklama yapmıştı. Bende size bu bilgimi aktararak sorunuza cevap vermiş olayım :)
 
Son düzenleme:

w0lkan

Super Moderator
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
498
Beğeniler
144
Konum
İstanbul
#24
Bulunabilirse ATE fren diski ve balatası bir çoğundan iyidir


iPhone cihazından gönderildi.
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,285
Beğeniler
506
Konum
Ankara-Kırıkkale-Çorum
Aracınız
Civic FD6 2010
#25
@w0lkan evet ATE ile birlikte EBCde bildiğim kadarıyla yüksek kalite üretimleri var ancak fiyatları da aynı derecede maalesef yüksek :(
Ben özellikle EBC GreenStuff serisini Civic aracında rutinde kullanan birileri varmı? ve kullanıcı deneyimi nasıl diye merak ediyorum.
 

w0lkan

Super Moderator
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
498
Beğeniler
144
Konum
İstanbul
#26
@m2hamid Ate ve EBC biraz daha modifiye tarzına yakın/uygun. 125 hp lik 0-100 ü 11 sn olan araca takmak pek mantıklı değil sanki bir type-r ımız olsa düşünmeden takardık belki de üzerinde geliyordur.


iPhone cihazından gönderildi.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
744
Beğeniler
210
Konum
Adana
#27
Otomotiv parça üretim sisteminde kalite dağılımı bildiğim kadarıyla 1. kalite OEM grup yani orjinal yedek parça, 2. kalite yani Premium Aftermarket denen orjinale kalite olarak yakın grup ve 3. kalite olarakta Ekonomik Aftermarket grubu olarak şekillenir. Bosch, TRW, Valeo, Ferodo, Blueprint gibi markalar hem üreticiler için OEM hem aftermarket ürünler piyasa sürerler, bu markaların aftermarket ürünleri 2. kalite gurubundadır ve kolay kolay 3.kalite grup parçaları üretmezler. Rekabet nedeniyle kalite olarakta sürekli birbirlerinin geliştirdikleri ürünleri inceleyerek bir standart dahilinde kalmaya çalışırlar. Parça üretim maliyetleri de belirli bir kalite için benzer seviyede oluştuğunda genelde aynı kalite üretimlerinde fiyatları birbirine yakın olur. Bu nedenle bence Premium Aftermarket grubuna giren markaların aralarında anlamlı farklılık oluşturacak kalite farkı olacağını sanmıyorum. Bazı parça gruplarında birkaç marka bi nebze daha iyi olabilir ancak yine de bu farkın ciddi seviyelerde olacağını düşünmüyorum. Bu nedenle bence ikisi de benzer kalitede iyi firmalar :)
Otomotiv sektöründe çalışan arkadaşlar bu konuda çok daha bilgilidirler, bizede tam olarak sistematiği daha doğru anlatabilirler (örneğin @seckins33 ) ancak Bosch'ta bi dönem çalışmış bir tanıdığım bana bu şekilde açıklama yapmıştı. Bende size bu bilgimi aktararak sorunuza cevap vermiş olayım :)
Ben araç üretimi yaptığım için parça üretim konusuna çok fazla hakim değilim ama, belli başlı kurumsal firmalar dediğin gibi birbirine yakın maliyette ve kalitede OEM ürünler üretiyorlar. Hatta aynı markanın farklı kalitede olanları da var. Örneğin 2005 civic için baskı balata alacağım zaman, valeonun mavi ve yeşil kutulu iki farklı ürünü vardı. Mavi kutu daha ucuzdu ve ustalar yeşili öneriyordu. (Ama ben valeo almadım, exedy daikin aldım. Çünkü benim ürettiğim Japon aracın baskı balatası da exedy daikin 'dı 😀.) Bu da bize ikinci ve üçüncü kalite ürünler olduğunu doğruluyor.
Açıkçası ben parçayı alırken, güvenilir yerlerden ve güvenilir markalardan alıyorum. Şahsi fikrim, parçanın sadece uygun fiyatlı olması belirleyici sebep olmamalı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
100
Beğeniler
69
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
#28
valeo ferodo brembo va tamam markalar iyi güzel de eski arabam getz te hiç balata değiştirmemiştim ve 66000km de satmıştım, hyundai forumunda getz in fren balatasını yan sanayi herhangi bir balata ile değiştirenlerde genellikle kaliper şakırtı sorunu oluşurdu bu problem kaliper ile balatanın arasındaki ölçü farkının fazla olmasından oluşan boşluktan kaynaklanıyor ve zaman içerisinde kaliper pimlerini bozuyor ve her bozuk yolda balatalar kaliper içerisinde sağa sola oynadıkça tıngır tıngır ses yapmasına sebep oluyormuş. Hatta zamanla iyice laçkalaşan kaliper pimleri balatanın diske yan basmasına frenleme problemlerine kadar götürüyor

O yüzden yan sanayi balata olayına sadece frenleme kalitesi, balata sesi ve yumuşaklık sertlik olarak bakmamanızı öneririm. Yan sanayi balata en kalitelisi de olsa bir yerden kumpas bulup arabanızın üzerinden çıkan eski orjinali ile enini boyunu karşılaştırmanızı öneririrm, 1mm cik ufak gelmesi kaliperi bozabiliyor. kaliper pimleri tornada yenisi ile değiştiriliyor ama orjinali gibi olmuyor, FC5 yada FK7 yada FB7 kasanın sıfır yedek parça bir fren kaliperi de 2000-4000 liradan aşağı değildir getz in ki 2015 te 750 lira idi tanesi
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,285
Beğeniler
506
Konum
Ankara-Kırıkkale-Çorum
Aracınız
Civic FD6 2010
#29
valeo ferodo brembo va tamam markalar iyi güzel de eski arabam getz te hiç balata değiştirmemiştim ve 66000km de satmıştım, hyundai forumunda getz in fren balatasını yan sanayi herhangi bir balata ile değiştirenlerde genellikle kaliper şakırtı sorunu oluşurdu bu problem kaliper ile balatanın arasındaki ölçü farkının fazla olmasından oluşan boşluktan kaynaklanıyor ve zaman içerisinde kaliper pimlerini bozuyor ve her bozuk yolda balatalar kaliper içerisinde sağa sola oynadıkça tıngır tıngır ses yapmasına sebep oluyormuş. Hatta zamanla iyice laçkalaşan kaliper pimleri balatanın diske yan basmasına frenleme problemlerine kadar götürüyor

O yüzden yan sanayi balata olayına sadece frenleme kalitesi, balata sesi ve yumuşaklık sertlik olarak bakmamanızı öneririm. Yan sanayi balata en kalitelisi de olsa bir yerden kumpas bulup arabanızın üzerinden çıkan eski orjinali ile enini boyunu karşılaştırmanızı öneririrm, 1mm cik ufak gelmesi kaliperi bozabiliyor. kaliper pimleri tornada yenisi ile değiştiriliyor ama orjinali gibi olmuyor, FC5 yada FK7 yada FB7 kasanın sıfır yedek parça bir fren kaliperi de 2000-4000 liradan aşağı değildir getz in ki 2015 te 750 lira idi tanesi
Dediğiniz gibi boyutun birebir oturması uzun vadeli başka parçaların sağlığı için önemli. En mantıklısı maddi güç yetiyorsa her zaman orjinal parçadır.
Ek bilgi olarak paylaşayım, Hyundai grubunda pim problemleri orjinal balatada bile gerçekleşebiliyor, kendi başıma geldiği için biliyorum. Aracı rutinde sakin kullanmama rağmen sağ ön pimin biri sıkışmış ve balatayı erkenden bitirmişti. Alt takım parçaları konusunda Hyundai grubuna dayanıklılık açısından hiç güvenmiyorum açıkçası.
 
Üst