Civic CVT güvenilirliği

Burada 2014 yılında Civic CVT şanzımana geçti ve 9 yıldır kullanıyorum araçta sadece bir kere yağ degişimi yapıldı bir kerede (recall) yapıldı arac bayi tarafından geri çağrıldı ve CVT bakım programı güncellemesi yapıldı ücretsiz olarak.
Aracınız hangi kasa acaba? FB7'mi? (2011-2016)
 
Burada 2014 yılında Civic CVT şanzımana geçti ve 9 yıldır kullanıyorum araçta sadece bir kere yağ degişimi yapıldı bir kerede (recall) yapıldı arac bayi tarafından geri çağrıldı ve CVT bakım programı güncellemesi yapıldı ücretsiz olarak.
Cvt bakım programı güncellemesi derken biraz daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz.

Şanzıman yazılımı güncellemesi mi?

Güncelleme sonrası ne gibi değişiklikler gözlemlediniz?
 
2014 fb7 var bende bı kez şanzıman yagi değişti serviste 20 gün önce falan servisteki usta bahsetmedi.. garanti şartı vs varmı yoksa isteyince yapiliyormu... Faydası nedir. Yapılmasa ne olur bilgi verseniz...
Geri çağırmayi neden (recal)...
ne zaman...
herkese selamlar...
 
Son düzenleme:
Cevaplar için çok teşekkürler. Genel olarak olumlu bir bakış açısı var. Ben de aracı fazla zorlamıyorum. Burada aracı zorlamaktan bazı arkadaşlarımızın bahsettiği motor tuning vs. mi? Yoksa sürekli hızlanma odaklı kullanım mı? CVT'ye en büyük yükler sanırım hızlanmalarda biniyor.
 
0-100 km. denemeleri, Dip gaz kalkışlar motor ve şanzımanda ekstra aşınma, halata daha fazla yük binmesi demek.

Halatın kopma sebebi de bence çoğunlukla bu sebepten kaynaklanıyor.
 
cvt şanzımana en fazla zarar veren bana kalırsa 0-100 denemeleri ve yine düşük hızlarda (50 km altı) yapılan ani dip gazlar. yağ değişiminin geciktirilmesi. Kanaatimce ortalama 50 bin km de bir cvt yağı değişmeli.
 
cvt şanzımana en fazla zarar veren bana kalırsa 0-100 denemeleri ve yine düşük hızlarda (50 km altı) yapılan ani dip gazlar. yağ değişiminin geciktirilmesi. Kanaatimce ortalama 50 bin km de bir cvt yağı değişmeli.
Değişim periyodu normalde 2 yıl veya 40 bin km.

2 yılda maksimum yapacağım km.20 bin

Şimdi 2 yılda mi değiştireyim yoksa 4 yılda mi yada ortasını bulup 3 yılda mi 😅
 
Değişim periyodu normalde 2 yıl veya 40 bin km.

2 yılda maksimum yapacağım km.20 bin

Şimdi 2 yılda mi değiştireyim yoksa 4 yılda mi yada ortasını bulup 3 yılda mi 😅
Garanti devam etsin istiyorsak mecbur uyacağız ama Garanti bozanlar için 50 bin km ideal bence cvt yağı değişimi için.
 
Kız kardeşimin fc5 aracının cvt şanzımanı dağılmıştı. Rutin olarak şanzıman yağı değişimi yapıldı araca 40binde bir. Araç 2016 fc5 1.6 eco idi. 130bin civarlarındaydı. İstanbul Büyükçekmece yokuşunu çıkarken arıza vermişti.

Ankara’da bir çok defa taksiye bindiğim oldu. 400bin üzeri her 100binde bir şanzıman yağı değiştiren bir 2019 Honda civic araca binmiştim. Sürücü bakımları çok pahalı olmasından şikayetçi😅 100binde bir yağ mı değişilir diye kızıyor. 15binde bir motor yağı ve filtreleri sanayide değişiyormuş. Ben de şanzımanı bozarsın 40binde bir değiş önerisinde bulundum. Kullanım kılavuzunda da yazıyor bakabilirsin dedim. Dinledi, bir şey demedi. Araç kendinin ve değer verdiğini düşünüyorum. Bakalım.

Benzer şekilde 500 bin km de kullanan arkadaşları olduğundan da bahsetmişti.
 
Cvt bakım programı güncellemesi derken biraz daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz.

Şanzıman yazılımı güncellemesi mi?

Güncelleme sonrası ne gibi değişiklikler gözlemlediniz?
Belgede yazan cvt tahrik kasnağı mili yazılımı güncellenmesi yapıldı.

Güncellemeden sonra pek bir fark görmedim ben açıkçası muhtemelen fabrika çıkışlı bir hata vardı çünkü araç daha 1 yaşındaydı geri çağrıldığında.
 
Geri
Üst