Civic FB7 Civic FB7 - 4 Kapı + Bagaj + Alt Takım Pütür = Hand Made İzolation :)

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,060
Çözümler
4
Tepki puanı
3,526
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Havalar ısınsın ben de kapı içlerine halı altına bagaja davlumbaz içlerine ve kaput altına yapacağım sonuçları buradan yazarım ama beni en çok rahatsız eden motor bölümü oldu tam olarak neler yapılması gerektiğini bilsem harika olacak

Hocam konu içerisinde ki sayfaları sıra ile inceleyin bilgiler mevcut, ayrıca @nokiac arkadaşımız da detaylı bir konu açacak.
 

nokiac

0
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
212
Tepki puanı
40
@nokiac hocam baya bi detaylı yapmış söylediğine göre:)
Hocam evet çok detaylı bir iş..Yaptığın bütün işleri ya da söktüğün bütün parçaları düzenli toplayabilmek için çok iyi fotoğraflamak gerekiyor. Civata arttırmayacaksın yani

En önemlisi de aracı şase yaptırmaman gerekli.!! Aslında çok riskli bir iş çünkü göğüslüğün içinde her yer kablo...Gelişi güzel toplamaya kalkarsan oturtamazsın göğüslüğü(kokpiti).!! Sökmek ayrı dert takmak ayrı dert hocam.

Bir de söktükten sonra tekrar ilave edilmesi gereken işler var;
Mesela klima gazı dolumu yapılması gerekli bunu da unutmayın(çünkü klima bağlantılarını söküyorsunuz klima gazı gidiyor. Gazı önce makine ile çekmek de gerekiyor.)
-Göğüslüğün içinde küçük radyatör var motor sıvısı(antifiriz) buradan geçiyor bunu söktüğünüz de antifiriz de bir miktar azalma oluyor. İşler bittikten sonra motor su radyatörü kısmından antifiriz eklemeniz gerekli..

Ben gögüslüğü söktükten sonra (27 mm)3 cm civarında ayak konulan kısımlara doğru 4.5-5 cm civarında yalıtım malzemesi kullandım. Hani motor sesi çok bağırıyor diye bazı arkadaşlar yakınıyor ya o ses yalıtım yaptıktan sonra rahatsız etmiyor

Hocam yazı ile anlatılacak çok şey var da vaktim yok müsait olunca bir konu açalım da fenomen olalım

E5603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

Ltf

Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
374
Tepki puanı
318
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Hocam evet çok detaylı bir iş..Yaptığın bütün işleri ya da söktüğün bütün parçaları düzenli toplayabilmek için çok iyi fotoğraflamak gerekiyor. Civata arttırmayacaksın yani

En önemlisi de aracı şase yaptırmaman gerekli.!! Aslında çok riskli bir iş çünkü göğüslüğün içinde her yer kablo...Gelişi güzel toplamaya kalkarsan oturtamazsın göğüslüğü(kokpiti).!! Sökmek ayrı dert takmak ayrı dert hocam.

Bir de söktükten sonra tekrar ilave edilmesi gereken işler var;
Mesela klima gazı dolumu yapılması gerekli bunu da unutmayın(çünkü klima bağlantılarını söküyorsunuz klima gazı gidiyor. Gazı önce makine ile çekmek de gerekiyor.)
-Göğüslüğün içinde küçük radyatör var motor sıvısı(antifiriz) buradan geçiyor bunu söktüğünüz de antifiriz de bir miktar azalma oluyor. İşler bittikten sonra motor su radyatörü kısmından antifiriz eklemeniz gerekli..

Ben gögüslüğü söktükten sonra (27 mm)3 cm civarında ayak konulan kısımlara doğru 4.5-5 cm civarında yalıtım malzemesi kullandım. Hani motor sesi çok bağırıyor diye bazı arkadaşlar yakınıyor ya o ses yalıtım yaptıktan sonra rahatsız etmiyor

Hocam yazı ile anlatılacak çok şey var da vaktim yok müsait olunca bir konu açalım da fenomen olalım

E5603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Göğüslüğü mümkün değil sökmem:) kendim yapmam yani:)
 

nokiac

0
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
212
Tepki puanı
40
Göğüslüğü mümkün değil sökmem:) kendim yapmam yani:)
Biz de tavsiye etmiyoruz hocam dedim yaa bizimkisi delilik işte Aslında yapsan çok güzel paralar kazanırsın adım kadar değil deliliğim kadar eminim.!

Hakikaten aracım D segmenti sessizliğin de olsun ben bu işi yaparım diye başına geçip yapacaklara tecrübe ile sabit tavsiyelerim;
Kendim geçtim başına ya Allah Bismillah 5 günde(gecelerden sabahlara kadar çalıştığımı bir Allah, bir ben bir de..... biliyor) anca bitirebildim. Alet edavatın olması lazım. Sökmek için lokma takımların, hızlı çalışabilmek için kompresörlü makinelerin olacak ki sök tak hızlı olsun. Lift makinesinden tut, Göğüslüğü kaldıracak robotun, yalıtımı yapıştıracak saatlerce sıcakta çalışan kuvvetli makinan olması lazım.! En önemli işlerden biri de kapalı lâkin havadar mekan da çalışacaksın yağmur toz topraktan korunma için. Ekstra bir aracın muhakkak ama muhakkak olacak yedek malzeme gerektiğin de getirebilmen, ya da aileni sıkıntıya sokmaman için...! Ya da bu işi yapacaklar müşteriye kullanması için bir araç verecekler ki o şahıs da sıkıntıya girmesin.

Tek kişilik iş asla değil.!! Ben tecrübe ettim üç kişilik kafadar bir ekip olacak 1 günde biter.! Ama Cesur.! İşini seven ehil insanlar olacak.! Herşeye para gözüyle değil sanat-zanaat gözüyle bakabilen kafadar ekip olacak.! Paradan önce güven duygusu olması lazım. Sen ve ya ekipten herhangi biri ekibinin yaptığı işe güvenmezse bu iş yürümez.!Güven de çok çok önemli..Hocam belki hayali gibi gelebilir ama böyle olsa inan ekibinle çok güzel kazanç elde edersin. Hem insanların da dualarını almış olursun.
Ne iş yapabilirim diyenlere de bir fikir olsun

Arkadaşlar yalıtım işine kafayı takanlar D,E,F segmenti araçların kazalı hallerine baksınlar. İç kısımlar da ağır katman yalıtım malzemesi kullanmışlardır. Araçlar da ki titreşimleri önlemek için şaseler de ki çoğu boşlukları Poliüretan tarzı malzme ile doldurmuşlar. Hafif ama ses kesme özelliği olan malzemeler. Göğüslüğün(kokpit kısmı) içe bakan kısmında bile 2-3 cm civarında PÜ kaplama vardır. Taban halılarının iç kısmına(halının altı) bakan kısımlar PÜ malzeme ile 2-3 cm kaplıdır. Bu yüzden sesin şiddeti(dB) düşük araçlardır.Tabi sadece bu saydıklarım etken değil(Cam mm kalınlığı, motor kısmı ile kabin dışı yalıtımı, tavan sacı yalıtımı, en önemlilerinden birisi de süspansiyonlar vs. bunlar da etken dir.)

Ya Civic? Taban halısının altı 1 cm keçe(keçe dediysem parça parça tekstil parçalarının preslenmiş hali), taban sacı ince(taban halısı yokken çıplak ayakla bas ne demek istediğimi anlarsın ) , 1 mm civarı kendi yalıtım malzemeleri..işte bu yüzden araçlarımız ses alıyor. Sesi azaltmak isteyen arkadaşlar ya davlumbaza, ya da aracın alt tarafına pütür attırıyorlar(%2-3 ses azalır) Kimsenin ekmeğine mani olmak istemem arkadaşlar lakin bilin ki bu işlemler de boşuna para verirsiniz. Ses takıntısı olanlar bu örnek olarak verdiğim kabin içi yalıtımı yapmadıkça dıştan ne yaparsanız yapın "sesi azaltamazsınız"

E5603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Biz de tavsiye etmiyoruz hocam dedim yaa bizimkisi delilik işte Aslında yapsan çok güzel paralar kazanırsın adım kadar değil deliliğim kadar eminim.!

Hakikaten aracım D segmenti sessizliğin de olsun ben bu işi yaparım diye başına geçip yapacaklara tecrübe ile sabit tavsiyelerim;
Kendim geçtim başına ya Allah Bismillah 5 günde(gecelerden sabahlara kadar çalıştığımı bir Allah, bir ben bir de..... biliyor) anca bitirebildim. Alet edavatın olması lazım. Sökmek için lokma takımların, hızlı çalışabilmek için kompresörlü makinelerin olacak ki sök tak hızlı olsun. Lift makinesinden tut, Göğüslüğü kaldıracak robotun, yalıtımı yapıştıracak saatlerce sıcakta çalışan kuvvetli makinan olması lazım.! En önemli işlerden biri de kapalı lâkin havadar mekan da çalışacaksın yağmur toz topraktan korunma için. Ekstra bir aracın muhakkak ama muhakkak olacak yedek malzeme gerektiğin de getirebilmen, ya da aileni sıkıntıya sokmaman için...! Ya da bu işi yapacaklar müşteriye kullanması için bir araç verecekler ki o şahıs da sıkıntıya girmesin.

Tek kişilik iş asla değil.!! Ben tecrübe ettim üç kişilik kafadar bir ekip olacak 1 günde biter.! Ama Cesur.! İşini seven ehil insanlar olacak.! Herşeye para gözüyle değil sanat-zanaat gözüyle bakabilen kafadar ekip olacak.! Paradan önce güven duygusu olması lazım. Sen ve ya ekipten herhangi biri ekibinin yaptığı işe güvenmezse bu iş yürümez.!Güven de çok çok önemli..Hocam belki hayali gibi gelebilir ama böyle olsa inan ekibinle çok güzel kazanç elde edersin. Hem insanların da dualarını almış olursun.
Ne iş yapabilirim diyenlere de bir fikir olsun

Arkadaşlar yalıtım işine kafayı takanlar D,E,F segmenti araçların kazalı hallerine baksınlar. İç kısımlar da ağır katman yalıtım malzemesi kullanmışlardır. Araçlar da ki titreşimleri önlemek için şaseler de ki çoğu boşlukları Poliüretan tarzı malzme ile doldurmuşlar. Hafif ama ses kesme özelliği olan malzemeler. Göğüslüğün(kokpit kısmı) içe bakan kısmında bile 2-3 cm civarında PÜ kaplama vardır. Taban halılarının iç kısmına(halının altı) bakan kısımlar PÜ malzeme ile 2-3 cm kaplıdır. Bu yüzden sesin şiddeti(dB) düşük araçlardır.Tabi sadece bu saydıklarım etken değil(Cam mm kalınlığı, motor kısmı ile kabin dışı yalıtımı, tavan sacı yalıtımı, en önemlilerinden birisi de süspansiyonlar vs. bunlar da etken dir.)

Ya Civic? Taban halısının altı 1 cm keçe(keçe dediysem parça parça tekstil parçalarının preslenmiş hali), taban sacı ince(taban halısı yokken çıplak ayakla bas ne demek istediğimi anlarsın ) , 1 mm civarı kendi yalıtım malzemeleri..işte bu yüzden araçlarımız ses alıyor. Sesi azaltmak isteyen arkadaşlar ya davlumbaza, ya da aracın alt tarafına pütür attırıyorlar(%2-3 ses azalır) Kimsenin ekmeğine mani olmak istemem arkadaşlar lakin bilin ki bu işlemler de boşuna para verirsiniz. Ses takıntısı olanlar bu örnek olarak verdiğim kabin içi yalıtımı yapmadıkça dıştan ne yaparsanız yapın "sesi azaltamazsınız"

E5603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Çok net ve detaylı bir açıklama, teşekkürler (y)
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Biz de tavsiye etmiyoruz hocam dedim yaa bizimkisi delilik işte Aslında yapsan çok güzel paralar kazanırsın adım kadar değil deliliğim kadar eminim.!

Hakikaten aracım D segmenti sessizliğin de olsun ben bu işi yaparım diye başına geçip yapacaklara tecrübe ile sabit tavsiyelerim;
Kendim geçtim başına ya Allah Bismillah 5 günde(gecelerden sabahlara kadar çalıştığımı bir Allah, bir ben bir de..... biliyor) anca bitirebildim. Alet edavatın olması lazım. Sökmek için lokma takımların, hızlı çalışabilmek için kompresörlü makinelerin olacak ki sök tak hızlı olsun. Lift makinesinden tut, Göğüslüğü kaldıracak robotun, yalıtımı yapıştıracak saatlerce sıcakta çalışan kuvvetli makinan olması lazım.! En önemli işlerden biri de kapalı lâkin havadar mekan da çalışacaksın yağmur toz topraktan korunma için. Ekstra bir aracın muhakkak ama muhakkak olacak yedek malzeme gerektiğin de getirebilmen, ya da aileni sıkıntıya sokmaman için...! Ya da bu işi yapacaklar müşteriye kullanması için bir araç verecekler ki o şahıs da sıkıntıya girmesin.

Tek kişilik iş asla değil.!! Ben tecrübe ettim üç kişilik kafadar bir ekip olacak 1 günde biter.! Ama Cesur.! İşini seven ehil insanlar olacak.! Herşeye para gözüyle değil sanat-zanaat gözüyle bakabilen kafadar ekip olacak.! Paradan önce güven duygusu olması lazım. Sen ve ya ekipten herhangi biri ekibinin yaptığı işe güvenmezse bu iş yürümez.!Güven de çok çok önemli..Hocam belki hayali gibi gelebilir ama böyle olsa inan ekibinle çok güzel kazanç elde edersin. Hem insanların da dualarını almış olursun.
Ne iş yapabilirim diyenlere de bir fikir olsun

Arkadaşlar yalıtım işine kafayı takanlar D,E,F segmenti araçların kazalı hallerine baksınlar. İç kısımlar da ağır katman yalıtım malzemesi kullanmışlardır. Araçlar da ki titreşimleri önlemek için şaseler de ki çoğu boşlukları Poliüretan tarzı malzme ile doldurmuşlar. Hafif ama ses kesme özelliği olan malzemeler. Göğüslüğün(kokpit kısmı) içe bakan kısmında bile 2-3 cm civarında PÜ kaplama vardır. Taban halılarının iç kısmına(halının altı) bakan kısımlar PÜ malzeme ile 2-3 cm kaplıdır. Bu yüzden sesin şiddeti(dB) düşük araçlardır.Tabi sadece bu saydıklarım etken değil(Cam mm kalınlığı, motor kısmı ile kabin dışı yalıtımı, tavan sacı yalıtımı, en önemlilerinden birisi de süspansiyonlar vs. bunlar da etken dir.)

Ya Civic? Taban halısının altı 1 cm keçe(keçe dediysem parça parça tekstil parçalarının preslenmiş hali), taban sacı ince(taban halısı yokken çıplak ayakla bas ne demek istediğimi anlarsın ) , 1 mm civarı kendi yalıtım malzemeleri..işte bu yüzden araçlarımız ses alıyor. Sesi azaltmak isteyen arkadaşlar ya davlumbaza, ya da aracın alt tarafına pütür attırıyorlar(%2-3 ses azalır) Kimsenin ekmeğine mani olmak istemem arkadaşlar lakin bilin ki bu işlemler de boşuna para verirsiniz. Ses takıntısı olanlar bu örnek olarak verdiğim kabin içi yalıtımı yapmadıkça dıştan ne yaparsanız yapın "sesi azaltamazsınız"

E5603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sizin bildiklerinize ek artik gorunmeyen izolasyonlar yapiyor bmw mercedes gibi firmalar en cok rezonans yapan yerlere metal arasina denk gelecek sekilde poliuretan vb dolduruyorlar ayni bizdeki c sutunu gocugu gibi icten kopukleniyor bu sayede gozukmuyor artik uretim belgeselini izlerken farketmistim, sadece ince kece benzeri garip malzemeler koyuyorlar kalan yerlere. Audi yeni d segmentte oncam cift katmanli ruzgar sesi almasin diye mesela.
Lastik ugultusu ve yol sesi icin davlumbaza icten saca degecek sekilde putur yerine bitumlu aliminyum ustune ses izolasyon levhasi epdm bazli yapsak gene mi fayda olmaz diyorsunuz ?
Ben en cok yol sesinden rahatsizim fc5 de cunku bunu duzeltemeyeceksem aracin hicbir yerini sokmem.
Benim de arastirarak ogrendigim;
Gogus bolgesi ve motor arkasi izolasyon motor sesini.
Arac kapilari ruzgar sesine cok az faydasi ama daha kaliteli muzik sesi icin fayda sagliyor.
Ruzgar sesi icin fitillerin eskiyse yenilenip kalinlastirilip daha fazlalastirilmasi.
Arac tabani yol sesine ve muzik icin katkisi var.
Arac tavani yagmur sesi icin.
Davlumbaz ici ve bagaj ise tamamen yol sesi ile ilgili izolasyon sagliyor diye biliyorum.
Yanlis mi bildiklerim hocam ?



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@ywzckr tespitleriniz genel olarak doğru gibi ancak kapılar rüzgar sesi için değil, bence direk yol sesini etkiliyor. Rüzgar sesinde temel etken cam kalınlıkları, camın özelliği ve fitillerdir.
FC5 ön camı akustik özellikte olduğu için önceki serilerden rüzgar ve motor yalıtımı konusunda ciddi önde. Ayrıca FC5in motor yerleşiminde gögüsten uzak kalması da motor sesinin çok daha az hissedilmesini sağlıyor. Özellikle denemelerimde FD6 ve FB7de 3500 devirden sonra hissettiğim motor sesi artışını FC5te 4500 devir civarında hissediyordum.
FC5in önceki versiyonlarda olduğu gibi kronik ses sıkıntısı yol sesidir. Bunun çaresi de bence öncelikle iç aksam yalıtımı.
Kendi kullanımındaki FB7de kapı izolasyonu sonrası en dikkatimi çeken nokta, özellikle düşük hızlarda bile mevcut olan sürekli hafif uğultu tarzındaki sesler gitti. Yaptığımda esasen sadece kapılara izolasyondur. Boş vaktinizde özellikle arka kapının iç döşemesini sökmeyi denemenizi tavsiye ederim, gerçekten içi boş teneke gibi olduğunu görürsünüz ve bu boşluğun kendisi bile yol sesinin daha da artarak yayılmasına neden oluyor bence.
Subjektif örnek verirsem, izolasyon öncesinde farklı arabalara binip tekrardan Honda'ya bindiğimde, bir süre sürekli arka cam açıkmışta ses yapıyormuş gibi kapatma ihtiyacı hissediyordum. İzolasyon sonrası direk bu gitti, ayrıca komik gelecek ama FB7lerde cam kumandalarından hız arttıkça bildiğiniz rüzgarda geliyordu, bu durumda ortadan kalktı.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
@ywzckr tespitleriniz genel olarak doğru gibi ancak kapılar rüzgar sesi için değil, bence direk yol sesini etkiliyor. Rüzgar sesinde temel etken cam kalınlıkları, camın özelliği ve fitillerdir.
FC5 ön camı akustik özellikte olduğu için önceki serilerden rüzgar ve motor yalıtımı konusunda ciddi önde. Ayrıca FC5in motor yerleşiminde gögüsten uzak kalması da motor sesinin çok daha az hissedilmesini sağlıyor. Özellikle denemelerimde FD6 ve FB7de 3500 devirden sonra hissettiğim motor sesi artışını FC5te 4500 devir civarında hissediyordum.
FC5in önceki versiyonlarda olduğu gibi kronik ses sıkıntısı yol sesidir. Bunun çaresi de bence öncelikle iç aksam yalıtımı.
Kendi kullanımındaki FB7de kapı izolasyonu sonrası en dikkatimi çeken nokta, özellikle düşük hızlarda bile mevcut olan sürekli hafif uğultu tarzındaki sesler gitti. Yaptığımda esasen sadece kapılara izolasyondur. Boş vaktinizde özellikle arka kapının iç döşemesini sökmeyi denemenizi tavsiye ederim, gerçekten içi boş teneke gibi olduğunu görürsünüz ve bu boşluğun kendisi bile yol sesinin daha da artarak yayılmasına neden oluyor bence.
Subjektif örnek verirsem, izolasyon öncesinde farklı arabalara binip tekrardan Honda'ya bindiğimde, bir süre sürekli arka cam açıkmışta ses yapıyormuş gibi kapatma ihtiyacı hissediyordum. İzolasyon sonrası direk bu gitti, ayrıca komik gelecek ama FB7lerde cam kumandalarından hız arttıkça bildiğiniz rüzgarda geliyordu, bu durumda ortadan kalktı.

Hocam ben izolasyon yapmadim bu arastirmalarim sonucu bu isi yapanlarin yorumlari izlediklerimden gordugum hep kapi iclerinde muzik sistemini degistirenlerde kapiya kesin izolasyon lazim diyorlardi. Ruzgar sesine yardimi da titresimi abzorbe ettigi icin malzeme metal ve fitiller daha az titresiyor bu yuzden kismi etki var direkt degil azaltiyordur ama az orandadir diye tahmin ediyorum.
yol sesinde kapilara kesin gerek var diyen bi size denk geldim, genelde arac tabani ve davlumbaz okuduklarimda en etkilisi. Yabanci ulkelerde butun araci soyup metale tavana her yere ayri maddelerden urun uyguluyorlar.
Benim yapmak istedigim kapi davlumbaz bagaj
Bu ara cok odemelerim var zor donduruyorum butceyi beyaz esya mobilyalar derken belim bukuldu, denk getirebilsem yapicam once davlumbaz eger ise yararsa lastik sesine bagaj en son kapi diye ilerlicem aracin icini sokmektense disardan baslamak mantikli geliyor bana. Tabi senin tecrubene de aklimda tutuyorum vaktim olursa yapicam hocam insallah. Yapmadan oncesi icin iphone ile ses desibel olcumu yaptim sonrasini da olcup atarim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst