Biz de tavsiye etmiyoruz hocam dedim yaa bizimkisi delilik işte
Aslında yapsan çok güzel paralar kazanırsın adım kadar değil deliliğim kadar eminim.!
Hakikaten aracım D segmenti sessizliğin de olsun ben bu işi yaparım diye başına geçip yapacaklara tecrübe ile sabit tavsiyelerim;
Kendim geçtim başına ya Allah Bismillah 5 günde(gecelerden sabahlara kadar çalıştığımı bir Allah, bir ben bir de..... biliyor) anca bitirebildim. Alet edavatın olması lazım. Sökmek için lokma takımların, hızlı çalışabilmek için kompresörlü makinelerin olacak ki sök tak hızlı olsun. Lift makinesinden tut, Göğüslüğü kaldıracak robotun, yalıtımı yapıştıracak saatlerce sıcakta çalışan kuvvetli makinan olması lazım.! En önemli işlerden biri de kapalı lâkin havadar mekan da çalışacaksın yağmur toz topraktan korunma için. Ekstra bir aracın muhakkak ama muhakkak olacak yedek malzeme gerektiğin de getirebilmen, ya da aileni sıkıntıya sokmaman için...! Ya da bu işi yapacaklar müşteriye kullanması için bir araç verecekler ki o şahıs da sıkıntıya girmesin.
Tek kişilik iş asla değil.!! Ben tecrübe ettim üç kişilik kafadar bir ekip olacak 1 günde biter.! Ama Cesur.! İşini seven ehil insanlar olacak.! Herşeye para gözüyle değil sanat-zanaat gözüyle bakabilen kafadar ekip olacak.! Paradan önce güven duygusu olması lazım. Sen ve ya ekipten herhangi biri ekibinin yaptığı işe güvenmezse bu iş yürümez.!Güven de çok çok önemli..Hocam belki hayali gibi gelebilir ama böyle olsa inan ekibinle çok güzel kazanç elde edersin. Hem insanların da dualarını almış olursun.
Ne iş yapabilirim diyenlere de bir fikir olsun
Arkadaşlar yalıtım işine kafayı takanlar D,E,F segmenti araçların kazalı hallerine baksınlar. İç kısımlar da ağır katman yalıtım malzemesi kullanmışlardır. Araçlar da ki titreşimleri önlemek için şaseler de ki çoğu boşlukları Poliüretan tarzı malzme ile doldurmuşlar. Hafif ama ses kesme özelliği olan malzemeler. Göğüslüğün(kokpit kısmı) içe bakan kısmında bile 2-3 cm civarında PÜ kaplama vardır. Taban halılarının iç kısmına(halının altı) bakan kısımlar PÜ malzeme ile 2-3 cm kaplıdır. Bu yüzden sesin şiddeti(dB) düşük araçlardır.Tabi sadece bu saydıklarım etken değil(Cam mm kalınlığı, motor kısmı ile kabin dışı yalıtımı, tavan sacı yalıtımı, en önemlilerinden birisi de süspansiyonlar vs. bunlar da etken dir.)
Ya Civic? Taban halısının altı 1 cm keçe(keçe dediysem parça parça tekstil parçalarının preslenmiş hali), taban sacı ince(taban halısı yokken çıplak ayakla bas ne demek istediğimi anlarsın
) , 1 mm civarı kendi yalıtım malzemeleri..işte bu yüzden araçlarımız ses alıyor. Sesi azaltmak isteyen arkadaşlar ya davlumbaza, ya da aracın alt tarafına pütür attırıyorlar(%2-3 ses azalır) Kimsenin ekmeğine mani olmak istemem arkadaşlar lakin bilin ki bu işlemler de boşuna para verirsiniz. Ses takıntısı olanlar bu örnek olarak verdiğim kabin içi yalıtımı yapmadıkça dıştan ne yaparsanız yapın "sesi azaltamazsınız"
E5603 cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.