Civic FB7 Civic FB7 - 4 Kapı + Bagaj + Alt Takım Pütür = Hand Made İzolation :)

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Arkadaslar malzeme budur. Gecen on kapilara uygulaxim hoparlor degisimi icin. Bauhausta 45 tl. Gercekten kaliteli ve siki tutunuyor. Bituselfyen daha yumusak bir aleminyum malzemesi var.. Cok kolay uygulaniyor.

ama hocam bitüselfte de aleminyum malzeme var altında polimer plastik( kalistesiz plastiktir) ondan var resimdeki de zaten bitüself :) ya da bana öyle geldi
 
Katılım
7 Mar 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
1
Bu benim beceriksizligim cok ozur... Bu malzeme "sika multiseal" bituselften cok farkli...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Bu benim beceriksizligim cok ozur... Bu malzeme "sika multiseal" bituselften cok farkli...



Sent from my iPhone using Tapatalk
yok rica ederim hocam, siz alın tecrübe edin, malzemeyi merak ettim uygulama yaparken mutlaka fotoğraf cekmeyi unutmayın...
 
Katılım
7 Mar 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
1
Uyguladim. Arka kapilarim kaldi. Onlari yaparken ceker paylasirim memnuniyetle... Bituselften cok daha kaliteli. Uygulama daha kolay oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
9
Aracınız
Sonunda bende yapmaya karar verdim ve 2 paket bitüself ile kollarda çiziklerle birlikte ön arka kapılar ve bagaj olmak üzere izolasyonu bitirdim arkadaşlar. Uygulama çok zor değil ama çok kolay da değil. Özellikle ön kapılar da zorlandım. Bagajda klipsleri sökmekte zorlandım. Bagajı tamamen boşalttığımda öyle bakakalıp nereden başlayacağım diye düşündüm bir 5-10 dakika. Ama bir şekilde oluyor.
Gelelim ses konusuna; Özellikle önlerde gürültüde azalmayı hissettim. Müzik sesi daha bir tok ve düzgün geliyor. Bagajda subwoofer var. Bagaj izolasyonunda davlumbaz üstlerini özellikle yapmaya dikkat ettim. Baslar daha temiz vuruyor.
Aracımızda ön kapılarda naylon tabir edilen (kapı plastiğinin olduğu yerin altındaki izolasyon malzemesi) bölümde plastik ve akustik süngerin bir bileşimi. İnce fakat iş görecek birşey ben başka bir akustik süngere gerek duymadım. Ayrıca kapı içlerinde plastik bölümün içinde elyafa benzer beyaz ses kesici malzeme kullanılmış. benzeri bagaj sağ sol döşemelerde de var.
Özetle: Bitüself uygulama ve Alt Pütür işleminin yeterli olduğunu düşünüyorum. Ses oldukça değişti. Davlumbazlara pütür işleminden sonra daha da fark edecek gibi. Ben resimleri tek olduğumdan çekemedim. Resimler ile yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkürler.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Civic FB7 - 4 Kapı + Bagaj + Alt Takım Pütür = Hand Made İzolation :)

Sonunda bende yapmaya karar verdim ve 2 paket bitüself ile kollarda çiziklerle birlikte ön arka kapılar ve bagaj olmak üzere izolasyonu bitirdim arkadaşlar. Uygulama çok zor değil ama çok kolay da değil. Özellikle ön kapılar da zorlandım. Bagajda klipsleri sökmekte zorlandım. Bagajı tamamen boşalttığımda öyle bakakalıp nereden başlayacağım diye düşündüm bir 5-10 dakika. Ama bir şekilde oluyor.
Gelelim ses konusuna; Özellikle önlerde gürültüde azalmayı hissettim. Müzik sesi daha bir tok ve düzgün geliyor. Bagajda subwoofer var. Bagaj izolasyonunda davlumbaz üstlerini özellikle yapmaya dikkat ettim. Baslar daha temiz vuruyor.
Aracımızda ön kapılarda naylon tabir edilen (kapı plastiğinin olduğu yerin altındaki izolasyon malzemesi) bölümde plastik ve akustik süngerin bir bileşimi. İnce fakat iş görecek birşey ben başka bir akustik süngere gerek duymadım. Ayrıca kapı içlerinde plastik bölümün içinde elyafa benzer beyaz ses kesici malzeme kullanılmış. benzeri bagaj sağ sol döşemelerde de var.
Özetle: Bitüself uygulama ve Alt Pütür işleminin yeterli olduğunu düşünüyorum. Ses oldukça değişti. Davlumbazlara pütür işleminden sonra daha da fark edecek gibi. Ben resimleri tek olduğumdan çekemedim. Resimler ile yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkürler.
[MENTION=1591]dryalcinkaya[/MENTION]
Hocam oncelikle foruma hosgeldiniz
forum kurallari geregi tanisma kisminda kendinizi tanitiniz.
Bende bu uygulamayi yapanlardanim ve ciddi bir fark olmasada yapilmasi gerekli.ben bagaj ve bagaj kapagini yapmadim sizce yapmalimiyim?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
9
Aracınız
[MENTION=1591]dryalcinkaya[/MENTION]
Hocam oncelikle foruma hosgeldiniz
forum kurallari geregi tanisma kisminda kendinizi tanitiniz.
Bende bu uygulamayi yapanlardanim ve ciddi bir fark olmasada yapilmasi gerekli.ben bagaj ve bagaj kapagini yapmadim sizce yapmalimiyim?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hakan bey teşekkürler. Aslında yeni değilim uzun süredir üye idim fakat silinmiş üyeliğim tekrar üye olmak zorunda kaldım. Malum forumda Avansis -İsmail ve diğer arkadaşlar tanırlar. Bu sebeple kendimi tanıtma gereği duymadım. Kusura bakmayın.

Bagaj konusunda; Kesinlikle yapılması taraftarıyım. Kapılardan ziyade bagaj çok önem taşıyor aslında. Arka amortisörlerin olduğu davlumbaz üstlerindeki sesi kesebilmek adına yapılmalı. Başka araçlarda davlumbaz üstlerine bakıldığında ziftli keçelerle bir kat yapıştırılmış ve üzerine boya yapılmış şekilde görebilirsiniz eğer sanayilerde dolaşırsanız. Bunun önemi aslında davlumbazdaki metal sesini absorbe etmek amaçlıdır. Tamamen kaplanmasa da, metal rezonansını azaltabilmek amaçlı bu uygulama sesin dağılmasını önleyerek tok bir sese dönüştürür ve yayılım olmadığından sesi absorbe eder (emer) . Ben özellikle bu konuda yapılması taraftarıyım. Alt tabana yapmak ses izolasyonundan çok aracın ömrünü arttırmak ve su ile temasını engelleyerek olası paslanmalardan kurtulmak için yapılmalı. Gerçi 1 top bitüself ile bagajda heryer yapılacağından başlandı mı bagajın her yeri oluyor. :)
Ben bagaj kapağına yapamadım malzeme bitti. Fakat yapmayı düşünüyorum. Ayrıca Eğer yanıcılık konusunda araştırmadım eğer yanıcı değil ise ön kaput altına da düşünüyorum. İleri zamanlarda.
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tüm dostlara ve arkadaşlara tekrardan merhaba..
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Hakan bey teşekkürler. Aslında yeni değilim uzun süredir üye idim fakat silinmiş üyeliğim tekrar üye olmak zorunda kaldım. Malum forumda Avansis -İsmail ve diğer arkadaşlar tanırlar. Bu sebeple kendimi tanıtma gereği duymadım. Kusura bakmayın.

Bagaj konusunda; Kesinlikle yapılması taraftarıyım. Kapılardan ziyade bagaj çok önem taşıyor aslında. Arka amortisörlerin olduğu davlumbaz üstlerindeki sesi kesebilmek adına yapılmalı. Başka araçlarda davlumbaz üstlerine bakıldığında ziftli keçelerle bir kat yapıştırılmış ve üzerine boya yapılmış şekilde görebilirsiniz eğer sanayilerde dolaşırsanız. Bunun önemi aslında davlumbazdaki metal sesini absorbe etmek amaçlıdır. Tamamen kaplanmasa da, metal rezonansını azaltabilmek amaçlı bu uygulama sesin dağılmasını önleyerek tok bir sese dönüştürür ve yayılım olmadığından sesi absorbe eder (emer) . Ben özellikle bu konuda yapılması taraftarıyım. Alt tabana yapmak ses izolasyonundan çok aracın ömrünü arttırmak ve su ile temasını engelleyerek olası paslanmalardan kurtulmak için yapılmalı. Gerçi 1 top bitüself ile bagajda heryer yapılacağından başlandı mı bagajın her yeri oluyor. :)
Ben bagaj kapağına yapamadım malzeme bitti. Fakat yapmayı düşünüyorum. Ayrıca Eğer yanıcılık konusunda araştırmadım eğer yanıcı değil ise ön kaput altına da düşünüyorum. İleri zamanlarda.
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tüm dostlara ve arkadaşlara tekrardan merhaba..

Anladim hocam..tekrar hosgeldiniz diyelim o zaman:)
Bituselfin altinda hampetrol urunu oldugundan tamamen yanicidir diyebilirim
Bagaj konusunda dediklerinize katiliyorum ve ramazandan sonta yapilacaklar programina aliyorum, malum ramazanda econ dugmesine basmis durumdayim...fotograflar varmi elinizde varsa paylasirmisiniz..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=1591]dryalcinkaya[/MENTION]

Hocam hayırlı olsun elinize sağlık :ok:

Forumun geçiş döneminde 15-20 tane kadar üyelik arafa düştü başvuranların çoğunu kurtardım, isterseniz sizinkini de bulabilirim.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
9
Aracınız
[MENTION=1591]dryalcinkaya[/MENTION]

Hocam hayırlı olsun elinize sağlık :ok:

Forumun geçiş döneminde 15-20 tane kadar üyelik arafa düştü başvuranların çoğunu kurtardım, isterseniz sizinkini de bulabilirim.

İlginiz için teşekkür ederim. Önemli değil buradan yazmaya devam ederim.
Öncelikle bagajda davlumbazlarının olduğu bölümü kaplamıştım. Bu gün özellikle arka koltukların yanlarındaki döşemeleri söktüm. arka koltukların alt bölümünde küçük bir yalıtım yapıldığını gördüm. Özellikle koltuk yanlarındaki döşemeleri(alt taraflarında lokma anahtar ile sökülebilen vidalar mevcut. Alttaki vidayı sökün yuları doğru çektiğinizde çıkıyor) söktüğümde davlumbazların içeride kalan bölümlerini gördüm. Araç içine gelen arka tekerlek seslerinin içeri gelme sebebi buraların saçlarının izolasyonunun olmaması ve yan döşemelerin altına sünger yada keçe ile izolasyonun yapılmamaış olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Özellikle bu bölümlere Davlumbazların olduğu kısma alta bitüself ve üzerine keçe ile önemli ölçüde sesin içeri alması engellenebilir diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst